Tino skrev 2017-08-14 16:51:30 följande:
Nej! Så sorgligt att läsa. Så fruktansvärt hemskt som en mardröm. Jag hoppas att det ser bättre ut imorgon. Att ett mirakel ska ske. Snälla snälla mirakel kom fram. Varför ska sådant drabba de som redan är svaga och som lider av ofrivillig barnlöshet. Jag förstår att det måste kännas helt fruktansvärt och som att du ska gå sönder.
Fortsätter med lite dåliga nyheter. Vi hade ultraljud (v20) idag och allt såg inte helt bra ut. Fostret har missbildningar på sina fötter som kan vara relativt enkla och möjliga att behandla men kräva rehab i många år. Helt ok för oss för vi kan nog hantera det mycket bra. Men missbildningarna kan också bero på någon genetisk sjukdom som är mycket allvarlig. Eller på problem med nervsystemet som gör att vårt barn kanske aldrig kommer kunna gå. Nu vet vi bara det och barnmorskan försökte lugna lite med att det är ovanligt med allvarliga fel. Men det lyckades inte så bra. Vi är i upplösningstillstånd. Vi har fått en tid till läkare som kan kanske se hur allvarligt missbildningarna är redan om några dagar och vi måste fundera på hur vi vill göra om fostret är allvarligt sjuk. Vi som hade tänkt börja kolla efter barnvagn.
Neeej, förstår er oro. Skönt om ni får någon bra expertläkare som kan titta på det, så får ni ta det därifrån. Lättare sagt än gjort.
Själv fasar jag över KUB imorgon, tycker alla symptomen lagt av plötsligt. Orkar inte.