• Anonym (Mrs)

Han vägrar vasektomi

Vi är överens om att vi inte vill ha fler barn (har tre), jag är trött på att stå för skyddet och han vägrar kondom. Han vill däremot inte göra en vasektomi men ser inga konstigheter i att jag steriliserar mig eftersom det ändå är i mig barnet skulle växa.. 
    Så hur löser man det här? Slutar ha sex? 

• Svar på tråden Han vägrar vasektomi
  • LFF
    Anonym (Mrs) skrev 2017-04-10 10:00:37 följande:

Vi är överens om att vi inte vill ha fler barn (har tre), jag är trött på att stå för skyddet och han vägrar kondom. Han vill däremot inte göra en vasektomi men ser inga konstigheter i att jag steriliserar mig eftersom det ändå är i mig barnet skulle växa.. 
    Så hur löser man det här? Slutar ha sex? 

Ja. Eftersom ni inte är överens om hur det ska lösas, att inte få fler barn, så är ju avhållsamhet den enda lösningen. Eller icke-penetrerande sex.
  • Anonym (Mrs)
    LFF skrev 2017-04-10 10:02:15 följande:
    Ja. Eftersom ni inte är överens om hur det ska lösas, att inte få fler barn, så är ju avhållsamhet den enda lösningen. Eller icke-penetrerande sex.
    Jag klarar mig utan sex om jag nu måste, men han försöker alltid få komma till även när det är oskyddat. Han tar inget ansvar alls.
  • sextiotalist

Man ansvarar för sig. Man kan aldrig tvinga någon annan att göra ett sådant beslut.

• LFF
    Anonym (Mrs) skrev 2017-04-10 10:02:58 följande:
    Jag klarar mig utan sex om jag nu måste, men han försöker alltid få komma till även när det är oskyddat. Han tar inget ansvar alls.
    Och då får han väl bita i det sura äpplet att det kan bli fler barn om nu du inte heller vill kapa ledarna. 

Vilken är din motivering till att inte göra ingreppet bortsett från "jag vill inte stå för skyddet längre"?
  • Anonym (Z)

Varför kan inte du sterilisera dig då?

• Anonym (Mrs)

För att det är större ingrepp för mig än för honom. Jag vill inte sövas.

• Anonym (Mrs)
    LFF skrev 2017-04-10 10:06:08 följande:
    Och då får han väl bita i det sura äpplet att det kan bli fler barn om nu du inte heller vill kapa ledarna. 

Vilken är din motivering till att inte göra ingreppet bortsett från "jag vill inte stå för skyddet längre"?
    Det blir ju JAG som blir den lidande av det, jag vill inte heller ha fler barn!
  • Anonym (Duff)

Han vägrar, du vägrar. Inga preventivmedel.

Antar du kan räkna ut den enkla lösningen själv?

(sluta ha sex)

Svar på tråden Han vägrar vasektomi