• Frumörksugga

IVF start sommar 2017

Hej!

Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?

• Svar på tråden IVF start sommar 2017
  • 1Elle2

Jag tog min första spruta idag. Lite nervöst nu att vara igång! Så orolig att jag ska få ont :(

Jag fick skippa nedregleringen innan, har gjort den förut pga Endometrios. Första veckorna då fick jag fruktansvärda smärtor, men sen mådde jag kanon resten av 6 månaderna förutom lite svettigare och lite mindre sexlust, men inga smärtor!

• ivfbebis
    1Elle2 skrev 2017-07-26 00:48:15 följande:

Jag tog min första spruta idag. Lite nervöst nu att vara igång! Så orolig att jag ska få ont :(

Jag fick skippa nedregleringen innan, har gjort den förut pga Endometrios. Första veckorna då fick jag fruktansvärda smärtor, men sen mådde jag kanon resten av 6 månaderna förutom lite svettigare och lite mindre sexlust, men inga smärtor!

Det kommer gå bra! Man får tänka på varför man behöver göra det här... Jag tror att min sambo kommer få göra sprutorna på mig.
  • Ellencassandra

Här tror jag att jag börjar bli lite smått galen.. vill bara starta ivf och allt jag gör nu är att titta på youtube om ivf, lyssna på ivf podden å läser bloggar.. måste nog försöka sluta med det nu ett tag å försöka njuta lite av tiden som e kvar innan hela den där karusellen börjar.. ena stunden tänker man åh det här kommer gå!! Nästa tror man aldrig att man ska lyckas..

• ivfbebis
    Ellencassandra skrev 2017-07-26 20:23:57 följande:

Här tror jag att jag börjar bli lite smått galen.. vill bara starta ivf och allt jag gör nu är att titta på youtube om ivf, lyssna på ivf podden å läser bloggar.. måste nog försöka sluta med det nu ett tag å försöka njuta lite av tiden som e kvar innan hela den där karusellen börjar.. ena stunden tänker man åh det här kommer gå!! Nästa tror man aldrig att man ska lyckas..

Det blir så. Man blir snurrig. Man blir helt uppslukad av det. Jag försöker slappna av men det är svårt. Vi får stötta varandra här inne!
  • Tiinuli
    ivfbebis skrev 2017-07-26 21:37:46 följande:
    Det blir så. Man blir snurrig. Man blir helt uppslukad av det. Jag försöker slappna av men det är svårt. Vi får stötta varandra här inne!
    Känner sååå igen mig själv där :(
    Vissa dagar går bättre än andra... just nu har en svacka och tänker mest att det inte blir någon bäbis alls! Jobbiga tankar, varför man plågar sig själv så tro?

Vill bara veta hur det blir och när! Typ NU!
  • Ellencassandra
    Tiinuli skrev 2017-07-27 08:29:04 följande:
    Känner sååå igen mig själv där :(
    Vissa dagar går bättre än andra... just nu har en svacka och tänker mest att det inte blir någon bäbis alls! Jobbiga tankar, varför man plågar sig själv så tro?

Vill bara veta hur det blir och när! Typ NU!
    Ja varför plågar man sig själv? Man blir galen alltså. Men bara vänta å se..
    har läst många trådar här på fl om ivf å de har kämpat å kämpat å sen läser man att de har sina små knoddar nu å det ger en hopp :) hoppas vår grupp också kan skriva om något år om våra härliga gravidmagar-nyfödda bebisar :D
  • Ellencassandra

Hur gör klinikerna på helger förresten? Verkar krångligt om man ska försöka göra varje besök - ägguttack, insättning på en vardag. Hur blir det när man ska sätta tillbaka ett ägg eftersom det är viktigt att det antingen kmr in på dag 2 eller dag 5? Nån som vet? :)

• 1Elle2

Det är verkligen hopp och förtvivlan, ibland förstår jag verkligen inte hur man psykiskt ska orka detta. Men fint att ha den här lilla fristaden här inne!

Har nu också fått hormonhumör av sprutorna, så riktigt arg på 2sekunder! Hua..

De planerar behandlingen utifrån helgerna, de har full koll :)

• Ellencassandra
    1Elle2 skrev 2017-07-27 21:52:25 följande:

Det är verkligen hopp och förtvivlan, ibland förstår jag verkligen inte hur man psykiskt ska orka detta. Men fint att ha den här lilla fristaden här inne!

Har nu också fått hormonhumör av sprutorna, så riktigt arg på 2sekunder! Hua..

De planerar behandlingen utifrån helgerna, de har full koll :)

Nej precis! Men vi ska orka å klara detta!! Allihop :) det e skönt å ha en grupp som går igenom samma.. visst att jag kan prata med min bästa vän å så. Men hon ska snart föda sitt andra barn å båda barnen har blivit till rätt snabbt så då är det skönt å prata med folk som verkligen förstår hur man känner!

Okej tack :) det är så mkt å tänka på haha.
  • Mickelickan
    Ellencassandra skrev 2017-07-27 19:35:35 följande:

Hur gör klinikerna på helger förresten? Verkar krångligt om man ska försöka göra varje besök - ägguttack, insättning på en vardag. Hur blir det när man ska sätta tillbaka ett ägg eftersom det är viktigt att det antingen kmr in på dag 2 eller dag 5? Nån som vet? :)

Jag gjorde min ivf i Falun och då var det inga problem med helg. Vi hade vår insättning en söndag
Svar på tråden IVF start sommar 2017