• Frumörksugga

IVF start sommar 2017

Hej!

Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?

• Svar på tråden IVF start sommar 2017
  • Milli07

Vi ska på vårt första läkarbesök den 8/8 på Curakliniken i Malmö och sen hoppas vi kunna starta vår första IVF i slutet av augusti vid mensstart. Någon annan som går i Malmö?

• 1Elle2

Hej!

Jag ska göra min första IVF nu i sommar, korta protokollet och börjar med sprutorna om ett par veckor, vid nästa mens. Men alltså vad tror ni, det är ju sommar nu och jag har grejer planerade, hur mår man av sprutorna? Kan man åka iväg på kortare resor med vänner som planerat? Eller är det läge att tänka om..

Heja oss alla!

• Mickelickan
    1Elle2 skrev 2017-07-07 23:59:07 följande:

Hej!

Jag ska göra min första IVF nu i sommar, korta protokollet och börjar med sprutorna om ett par veckor, vid nästa mens. Men alltså vad tror ni, det är ju sommar nu och jag har grejer planerade, hur mår man av sprutorna? Kan man åka iväg på kortare resor med vänner som planerat? Eller är det läge att tänka om..

Heja oss alla!

Det är så olika hur man mår. Jag jobbade som vanligt och kände mig inte begränsad alls. Jag hade lite illamående då och då men det var allt! Kortare resor borde inte vara nåt problem. Men du måste känna efter själv! Lycka till!
  • AJ1978

Är på ruvardag 7 idag. I natt hade jag mensvärk jag den håller i sig. Inget gott tecken gissar jag... ????

• ijo
    AJ1978 skrev 2017-07-08 14:45:19 följande:

Är på ruvardag 7 idag. I natt hade jag mensvärk jag den håller i sig. Inget gott tecken gissar jag... ????

Spännande! När har du TD? Jag har läst om många som haft känslan av mensvärk men sedan fått plus på stickan så det behöver inte alls vara negativt :) Håller tummarna!
  • AJ1978
    ijo skrev 2017-07-09 01:07:41 följande:

Spännande! När har du TD? Jag har läst om många som haft känslan av mensvärk men sedan fått plus på stickan så det behöver inte alls vara negativt :) Håller tummarna!

Jag har testdag på Fredag. Alltså denna väntan.. tiden har nog aldrig gått så sakta. Tankarna hinner gå några varv varje dag om man säger så. Man ska ju bara försöka sluta tänka. Det blir ju som det blir man kan ju inte styra det. Men svårt när man så gärna vill.
  • Hey.orange
    Ellencassandra skrev 2017-07-06 21:13:18 följande:
    2 och ett halvt år nu.. så det tar på krafterna men man ger inte upp ändå såklart! Bara kämpa på..
    Ja verkligen... vi försökte i 1,5år. Och bara det var jobbigt!
  • Hey.orange
    AJ1978 skrev 2017-07-09 07:59:49 följande:
    Jag har testdag på Fredag. Alltså denna väntan.. tiden har nog aldrig gått så sakta. Tankarna hinner gå några varv varje dag om man säger så. Man ska ju bara försöka sluta tänka. Det blir ju som det blir man kan ju inte styra det. Men svårt när man så gärna vill.
    Usch ja det går sakta... men som du säger, man kan inte påverka resultatet!
    Håller alla tummar!
  • AJ1978
    Hey.orange skrev 2017-07-09 11:16:08 följande:

Usch ja det går sakta... men som du säger, man kan inte påverka resultatet!

Håller alla tummar!

Tack snälla du :) håller ni också på nu?
  • Hey.orange
    AJ1978 skrev 2017-07-09 14:13:00 följande:
    Tack snälla du :) håller ni också på nu?
    Vi ska ev göra ett FET efter sommaren som förhoppningsvis leder till ett syskon till vår dotter <3 så vi kör på egenhand nu så får vi se när vi vill köpa ett embryo ;)
Svar på tråden IVF start sommar 2017