• Frumörksugga

IVF start sommar 2017

Hej!

Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?

• Svar på tråden IVF start sommar 2017
  • Hey.orange
    Frumörksugga skrev 2017-06-20 21:22:49 följande:
    Jag får helt enkelt se hur jag känner mig och flagga på jobbet om jag måste vara hemma. Jag har berättat för min chef att vi står i kö för IVF och med tanke på detta så är det nog bra att han vet om jag behöver sjukskriva mig med kort varsel eller så. :) har ett relativt flexibelt jobb så ev kan jag flexa lite om jag mår bra.
    Ja men vad bra det gjorde jag också:)
  • Hey.orange

Men då kanske vi hörs mer efter sommaren. Så spännande! Har ni fler frågor så går jag in och kollar här då och då :) glad midsommar!

• Medberoende

Hejsan tjejer!

Är snart klar med våran utrednng som vi fick reda på att min gubbe har får killar i påsen, det verkar luta mot ivf icsi eller hur det förkortas :P vi har tid med läkaren i augusti så vi får se hur vi ska gå vidare! Är inställd på att det kommer ta lång tid... Från att svaren från sperma testet så får vi vänta i över två månader.. Är det någon mer här med få sperma? Brukar man medecinera då? Har läst massor med olika tillvägagångsätt.

Vi har försökt i snart tre år å resulterat i en enda graviditet som slutade i ett missfall.

Men som sagt antar jag att det kommer ta lång tid innan behandlingen börjar, är själv ganska otålig just nu pga lång väntan för att träffa läkaren! Men har iaf en semester i mellan att se fram emot!!

• Grodan15

Hej,
    Jag och min man var på inledande besök i måndags. Fortfarande lite i chock då jag inte trodde vi skulle få komma förrän efter sommaren. Men vi blev inringda från kortvarsellistan.
    Ska börja med sprutor vid mensen som ska komma i börjanav september så det är en stund kvar. Ska försöka njuta av sommaren men jag är lite nervös, hoppas det inte blir allt för jobbig med hormonerna och sprutorna.

• Tiinuli
    Grodan15 skrev 2017-06-28 20:45:11 följande:

Hej,
    Jag och min man var på inledande besök i måndags. Fortfarande lite i chock då jag inte trodde vi skulle få komma förrän efter sommaren. Men vi blev inringda från kortvarsellistan.
    Ska börja med sprutor vid mensen som ska komma i börjanav september så det är en stund kvar. Ska försöka njuta av sommaren men jag är lite nervös, hoppas det inte blir allt för jobbig med hormonerna och sprutorna.

Oj jäklar det gick fort :)
    Själv får snällt vänta till hösten som just nu känns evigheter bort...
  • ivfbebis

Hej

Ny här :)  

Vi ska starta vår ivf under sommaren. Vi får göra det långa protokollet så jag ska börja med nässpray på dag 19 så det blir i mitten på juli, sen får jag spraya tills dem öppnar upp igen efter semestern. Då ska vi förhoppningsvis få börja med sprutorna. Första gången med ivf och är livrädd för att jag ska må skit under behandlingen!  Plus att mitt jobb inte alls vet att vi gör detta så jag vet inte hur jag ska förklara all frånvaro när det är dags efter sommaren. 

• Mickelickan

Hej! Nykomling här! Glad att jag hittade den här tråden. Vi är mitt uppe i vårt första ivf-försök. Är på ruvardag 12 och får ta mitt gravtest imorgon!!! Jag är så nervös så jag spricker. Jag har 4 missfall i bagaget, 4 misslyckade inseminationer och vi har försökt i 5 år. Vi gör vår ivf i Falun. Vi tog bemfola och cetrotide och vi fick ut 20 ägg. 14 befruktade men bara 3 klarade sig...

• Tiinuli
    Medberoende skrev 2017-06-21 13:56:07 följande:

Hejsan tjejer!

Är snart klar med våran utrednng som vi fick reda på att min gubbe har får killar i påsen, det verkar luta mot ivf icsi eller hur det förkortas :P vi har tid med läkaren i augusti så vi får se hur vi ska gå vidare! Är inställd på att det kommer ta lång tid... Från att svaren från sperma testet så får vi vänta i över två månader.. Är det någon mer här med få sperma? Brukar man medecinera då? Har läst massor med olika tillvägagångsätt.

Vi har försökt i snart tre år å resulterat i en enda graviditet som slutade i ett missfall.

Men som sagt antar jag att det kommer ta lång tid innan behandlingen börjar, är själv ganska otålig just nu pga lång väntan för att träffa läkaren! Men har iaf en semester i mellan att se fram emot!!

Hej!
    Det va samma sak för oss, min sambo fick vänta flera månader på svar men det visade sig att dem hade glömt/tappat bort honom. Han lider av retrograd ejakulation så dem försöker nu nästa steg samla sperman från urinen och sedan tvätta och frysa ner dem, ska göras i 2 omgångar men först i augusti :(

Vi lyckades också bli gravida i februari men fick ma i v.11 sen har det inte hänt nått... så surt och tungt men är man bestämt att fokusera på målet så blir det lite lättare.
    Min starkaste sida är nog inte att vänta så sommaren blir inte så rolig gissar jag.

Blev glad när gyn sa att han skickar remiss nu och vi har bokat tid hos honom 18.8 men sen deppar man ändå emellan åt... mycket känslor och tankar som man får brottas med hela tiden, men hoppas blir lättare sen när allting dragits igång.
  • Medberoende

Tråkigt med missfallet! Det är ju så jävla surt när man väl blir gravid och det slutar bara sådär...

När vi väl sitter där kommer man tänka att varför man inte tog tillvara på tiden bättre, men ska försöka att ha en så bra sommar så möjligt!

Men nu är karusellen igång även om den går låååångsam!

• ivfbebis
    Mickelickan skrev 2017-06-30 17:38:31 följande:

Hej! Nykomling här! Glad att jag hittade den här tråden. Vi är mitt uppe i vårt första ivf-försök. Är på ruvardag 12 och får ta mitt gravtest imorgon!!! Jag är så nervös så jag spricker. Jag har 4 missfall i bagaget, 4 misslyckade inseminationer och vi har försökt i 5 år. Vi gör vår ivf i Falun. Vi tog bemfola och cetrotide och vi fick ut 20 ägg. 14 befruktade men bara 3 klarade sig...

Har du gjort testet??  Håller tummarna för Er!!  :)
Svar på tråden IVF start sommar 2017