• Frumörksugga

IVF start sommar 2017

Hej!

Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?

• Svar på tråden IVF start sommar 2017
  • Mickelickan
    ivfbebis skrev 2017-07-02 09:05:43 följande:
    Har du gjort testet??  Håller tummarna för Er!!  :)
    Jag har gjort det och det var ett starkt plus! Yey! Men det är såklart mycke som kan hända så man är ju ändå inte lugn. Varenda liten brun flytning känns som domedagen!

Läste att ni ska börja behandling! Spännande. Jag hade exakt samma rädsla som du, att man skulle må jättedåligt. Nu har ju inte jag kört med spray och så men för mig gick det hyfsat smärtfritt. Jag mådde lite illa till och från men då blev jag överstimulerad så det var inte så konstigt! Jag valde att berätta för min chef och de jag jobbar närmast med. Då har de förståelse för om man mår dåligt eller behöver gå hem. Men det är ju så olika hur man vill göra! Det är ju en jobbig sak att prata om
  • Kochanajestem

Hej!

Remiss skickad förra veckan. Nu är det bara att vänta. Bor i Stockholm. Reproduktionskliniken har semester v28-30 så remisssvar lär inte komma förrän efter semester. Sen har vi ju fritt vårdval i Stockholm och jag vet att två av klinikerna har tider i augusti/september om remissen blir godkänd.

Lycka till alla!

• AJ1978

Hej!

Jag har precis gjort mitt första återförande av ägg. Jag har haft det långa protokollet så det var både nässpray och sprutor. Igår satte jag in ägget så det är alldeles färskt. Nu är det bara att vänta och hålla tummarna. Har ni varit på ert första möte på Sahlgrenska ännu? :)

• AJ1978

Jag får svara i min egen tråd eftersom det inte går att kortegers sitt eget inlägg.. ?

Vad jag skulle skrivit är om det är ngn mer som är ruvare och bor i Göteborg :)

• ivfbebis
    Mickelickan skrev 2017-07-02 09:29:19 följande:
    Jag har gjort det och det var ett starkt plus! Yey! Men det är såklart mycke som kan hända så man är ju ändå inte lugn. Varenda liten brun flytning känns som domedagen!

Läste att ni ska börja behandling! Spännande. Jag hade exakt samma rädsla som du, att man skulle må jättedåligt. Nu har ju inte jag kört med spray och så men för mig gick det hyfsat smärtfritt. Jag mådde lite illa till och från men då blev jag överstimulerad så det var inte så konstigt! Jag valde att berätta för min chef och de jag jobbar närmast med. Då har de förståelse för om man mår dåligt eller behöver gå hem. Men det är ju så olika hur man vill göra! Det är ju en jobbig sak att prata om
    Åh vad kul grattis! :)  Jag kan inte berätta för min arbetsgivare då dem inte är så positiva till det tyvärr :/   
  • ivfbebis
    AJ1978 skrev 2017-07-02 17:29:33 följande:

Hej!

Jag har precis gjort mitt första återförande av ägg. Jag har haft det långa protokollet så det var både nässpray och sprutor. Igår satte jag in ägget så det är alldeles färskt. Nu är det bara att vänta och hålla tummarna. Har ni varit på ert första möte på Sahlgrenska ännu? :)

Hur upplevde du nässprayen?  Jag ska börja med Synarela nu i juli och sedan börja med sprutor när dem öppnar igen efter sommaren. Hur länge sprayade du och hur länge behövde du ta sprutor?   
  • AJ1978
    ivfbebis skrev 2017-07-03 08:23:02 följande:

Hur upplevde du nässprayen?  Jag ska börja med Synarela nu i juli och sedan börja med sprutor när dem öppnar igen efter sommaren. Hur länge sprayade du och hur länge behövde du ta sprutor?   

Jag hade suprecur nässparay. Jag var inställd på en massa biverkningar eftersom man läst en del. Men jag fick inte en enda. Konstigt tänkte jag. Men inte alls konstigt sade det på mottagningen :) men jag är ju sån. Förbereder mig alltid på det värsta så man istället kan bli positivt överraskad. Sprayade i ca en månad och sprutor i ca 10 dagar
  • Ellencassandra

Hej! Ny här :) har precis fått tid för läkarbesök den 29e augusti Hos Stockholm ivf! Kommer få börja behandlingen i september/oktober å det känns bra men läskigt! Lyssnar på ivf podden för fullt för å få reda på hur allt går till men kul å bolla lite tankar här också :)
    Hoppas det går bra för alla!

• Hey.orange
    Ellencassandra skrev 2017-07-03 18:01:53 följande:

Hej! Ny här :) har precis fått tid för läkarbesök den 29e augusti Hos Stockholm ivf! Kommer få börja behandlingen i september/oktober å det känns bra men läskigt! Lyssnar på ivf podden för fullt för å få reda på hur allt går till men kul å bolla lite tankar här också :)
    Hoppas det går bra för alla!

Hej! Är också på ivf stockholm! Ska ev göra ett FET efter sommaren. Har ett barn som kom till genom ivf :) och några kvar i frysen vi ev ska nyttja snart :)
    Ivf stockholm är bra :)
    Ivf podden lyssnade jag med på! Bra att få lite info :)
    Lycka till!
  • Hey.orange
    ivfbebis skrev 2017-07-03 08:20:27 följande:
    Åh vad kul grattis! :)  Jag kan inte berätta för min arbetsgivare då dem inte är så positiva till det tyvärr :/   
    Så tråkigt att läsa ang din arbetsgivare!
Svar på tråden IVF start sommar 2017