• Frumörksugga

IVF start sommar 2017

Hej!

Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?

• Svar på tråden IVF start sommar 2017
  • ivfbebis
    Kochanajestem skrev 2017-07-04 08:53:48 följande:
    Tack <3

Vart gör ni ivf? :)
    Vi gör på Fertilitetscentrum Stockholm. Vi gjorde utredningen där så det kändes naturligast att även genomföra behandlingen där. Sen lättaste stället för oss att åka till :)
  • Hey.orange
    Ellencassandra skrev 2017-07-04 10:13:17 följande:
    Aa verkligen! :)
    Det berodde faktiskt på vart det låg. Så att det är nära mitt jobb eftersom man ibland måste åka å göra ul osv. Så jag hoppas att de är bra där! Hon jag prata med i receptionen var jättetrevlig iallafall :)
    Jag tycker Stockholm IVF är super :)
  • Hey.orange

Jag har gjort ett IVF förut för snart två år sen, så har ni frågor så ska jag försöka svara och dra mig till minnes :)
    Vi gjorde iaf korta protokollet. Hos Stockholm Ivf

• Tiinuli

Hur lång tid tar det att få remissen godkänt för ivf vanligtvis? Och sen tiden tills själva behandlingen drar igång ?

• Ellencassandra
    Hey.orange skrev 2017-07-04 14:00:00 följande:

Jag har gjort ett IVF förut för snart två år sen, så har ni frågor så ska jag försöka svara och dra mig till minnes :)
    Vi gjorde iaf korta protokollet. Hos Stockholm Ivf

Härligt å höra :) har de som rutin å köra korta protokollet eller är det lite olika?
  • Kochanajestem
    ivfbebis skrev 2017-07-04 13:15:47 följande:

Vi gör på Fertilitetscentrum Stockholm. Vi gjorde utredningen där så det kändes naturligast att även genomföra behandlingen där. Sen lättaste stället för oss att åka till :)

Okej, där vill jag också göra :) är de bra?

Har gjort utredning på annat håll men de gör inte ivf.
  • ivfbebis
    Kochanajestem skrev 2017-07-04 17:00:02 följande:

Okej, där vill jag också göra :) är de bra?

Har gjort utredning på annat håll men de gör inte ivf.

Ja jag tycker dem är bra! ????
  • Peterste88

Hej

Jag såg att det är många som börjar med ivf inom kort.

Ett stort stort grattis , men jag vill ge er lite förberedning, saker jag och min fru inte tänkte på . Saker som chockade oss. Saker jaf hade hoppats va berädd på. Det gav oss glädje,nervositet och besvikelser. Testade vår relation och visade vart hi har varandra

peter-s.se/2017/07/04/var-vag-till-barn-ivf/

• AJ1978
    ivfbebis skrev 2017-07-04 08:43:15 följande:

Jag är likadan, förbereder mig på det värsta! Haha :)  Hoppas att inte må så dåligt som man hört. Jag vet inte vad skillnaden är på Synarela och Suprecur? Jag skulle egentligen spraya i 2 veckor och sen börja med sprutor men min mens har hoppat så mycket nu så jag börjar spraya nu i juli så vi kan komma igång direkt efter sommaruppehållet. Totalt blir det väl 1 månad jag sprayar. Då ska jag lämna blodprov och sen börja med sprutor. Min man är borta en del så det är svårt att få ihop det med ägguttag och lämna spermier   Försöker räkna ut allt nu i kalendern så vi kan försöka planera. Men det löser sig väl tillslut! 

Jag vet faktiskt inte vad skillnaden är riktigt mellan de sprayerna. Hmm. Det finns ju olika sprutor också har jag förstått. Ja men gud det är mycket som ska tajma ja. Men det kommer säkerligen gå jätte bra för er :)

Idag är jag inne på "ruvdag" 3. Hoppas blödningarna håller sig borta.

Vart är det ni gör er IVF någonstans?
  • ivfbebis
    AJ1978 skrev 2017-07-04 18:57:12 följande:

Jag vet faktiskt inte vad skillnaden är riktigt mellan de sprayerna. Hmm. Det finns ju olika sprutor också har jag förstått. Ja men gud det är mycket som ska tajma ja. Men det kommer säkerligen gå jätte bra för er :)

Idag är jag inne på "ruvdag" 3. Hoppas blödningarna håller sig borta.

Vart är det ni gör er IVF någonstans?

Jag har fått menopur som sprutor. Vi har valt Fertilitetscentrum i Stockholm.

Håller tummarna hårt för er!!
Svar på tråden IVF start sommar 2017