• Frumörksugga

IVF start sommar 2017

Hej!

Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?

• Svar på tråden IVF start sommar 2017
  • Rebeccamz
    Senua skrev 2017-09-16 16:00:55 följande:

Det är hemskt! Jag är dock mer åt andra hållet, dvs tolkar allt jag känner som att mensen är på väg... vågar knappt gå på toa längre :(

Du är inte frestad att testa tidigare? Jag har td om en vecka, och vet inte om jag kommer att kunna låta bli (om nu inte mensen kommer innan dess vill säga)

Jag vill verkligen testa innan men rädd att få fel svar så vet inte om jag vågar hur ska du göra?
  • Milli07
    Senua skrev 2017-09-16 16:00:55 följande:

Det är hemskt! Jag är dock mer åt andra hållet, dvs tolkar allt jag känner som att mensen är på väg... vågar knappt gå på toa längre :(

Du är inte frestad att testa tidigare? Jag har td om en vecka, och vet inte om jag kommer att kunna låta bli (om nu inte mensen kommer innan dess vill säga)

Väntan är verkligen orolig. Tror mina tankar upptas till 70% av hela ivfgrejen hur mycket jag än försöker tänka på annat samt sysselsätta mig. Känns som ren tortyr! Tror inte heller att jag kommer klara av att vänta till TD :(
  • Senua
    Rebeccamz skrev 2017-09-17 07:38:56 följande:

Jag vill verkligen testa innan men rädd att få fel svar så vet inte om jag vågar hur ska du göra?

Jo, men tänker likadant! Om nu mensen inte kommer i början av veckan kanske jag testar, men grejen är att jag är bortrest Tors-sön i nästa vecka och vet inte om jag orkar åka iväg och precis ha testat negativt. Jag vet verkligen inte hur jag ska göra.
  • Rebeccamz
    Milli07 skrev 2017-09-17 08:01:01 följande:

Väntan är verkligen orolig. Tror mina tankar upptas till 70% av hela ivfgrejen hur mycket jag än försöker tänka på annat samt sysselsätta mig. Känns som ren tortyr! Tror inte heller att jag kommer klara av att vänta till TD :(

När har du testdag milli07
  • Milli07
    Rebeccamz skrev 2017-09-17 10:11:05 följande:

När har du testdag milli07

Om en vecka ungefär 25/9. Känns som en evighet dit! När har du TD?
  • Rebeccamz
    Milli07 skrev 2017-09-17 13:06:37 följande:

Om en vecka ungefär 25/9. Känns som en evighet dit! När har du TD?

På onsdag den 20/9 känns dock även det som en evighet! Varje dag som går blir det jobbigare
  • Milli07
    Rebeccamz skrev 2017-09-17 16:14:17 följande:

På onsdag den 20/9 känns dock även det som en evighet! Varje dag som går blir det jobbigare

Instämmer! För varje dag blir det bara jobbigare och jobbigare och vemodigare och vemodigare. Hoppas på tur för oss alla <3
  • 1Elle2
    Mira6 skrev 2017-09-15 20:39:43 följande:

Hej alla ????

Läser allas historier o måste säga vilka kämpar ni alla är ????????

Grattis till alla posotiva o glada nyheter.

Själv så hoppas jag på femte gången gilt ???????? Jag och min sambo har nu försökt i 6 år att bli föräldrar men tyvärr så har vi imte haft turen på vår sida, nu testar vi en gång till med Ivf, man har samlat lite krafter.

Slutspruta imorgon och äggplock på måndag.

Håller tummarna för oss alla

Önskar dig/er all lycka nu! Korsar tummar och tår!
  • Milli07

Från vilken ruvardag hade ni vågat lita på ett positivt gravtest? Svar om att vänta till TD undanbedes, alla är vi olika! :)

• ivfbebis
    Milli07 skrev 2017-09-18 07:36:16 följande:

Från vilken ruvardag hade ni vågat lita på ett positivt gravtest? Svar om att vänta till TD undanbedes, alla är vi olika! :)

Jag vet inte vilken dag som är bäst att testa men om man har tagit ovitrelle så ska man akta sig då den kan ge falskt positivt test :)

Jag tänker att 3 dagar innan TD borde funka att börja testa..
Svar på tråden IVF start sommar 2017