IVF start sommar 2017
Hej!
Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?
Hej!
Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?
I måndags när jag ringde Sahlgrenska för att informera om vårt misslyckade 1a försök, så fick jag besked att dem är helt fullbokade vid min näst menscykel i oktober. Så arg och besviken, in i bomben. Ska man nu få vänta igen?? För sitt 2a försök?! Hon fick boka in mig till 2 november i stället. Men jag ska ligga på och ringa dem ett par gånger i veckan, någon kanske, tyvärr, behöver avboka.
Ibland upplever jag hela IVF-karusellen som "löpande band". Är det någon annan som upplever samma sak? Kanske inte samma känsla om man går på privat klinik, men de stora sjukhusen ger en sådan upplevelse iallafall. Riktigt surt! Jag är inte alls bitter. Är hemskt ledsen... men verkligheten suger hästballe många gånger.
Känner med din frustration!
Fick besked att nu när jag ska testa med FET i oktober så får min äl inte ske på en helg (kan ju inte JAG styra iom den är ostimulerad). Kliniken har stängt lör - söndag så då får jag "bara vänta tills nästa månad och se om det blir bättre timing då". Vi har ändå betalt för våra tre försök och det känns så jävla ustrerande att de är så lugna, precis som om man kan ta det lugnt när det enda man får göra är att vänta?! Jag har svårt att hålla huvudet kallt och bara tänka "ja ja, då blir det nästa månad..deeet gör iiiiiinget" !!! Man blir galen!
Men det är ju också väldigt märkligt att bedriva en verksamhet där man sysslar med fertilitetsbehandlingar och INTE ha öppet helger! Och vadå "bara vänta"! Herregud!
Å vad jobbigt! Håller tummarna att det inte inträffar på en helg!
Vågar knappt tänka på det. Min mens är beräknad fredag 6 oktober och kommer ägglossningen 14 dagar efter så.. ja fan också!! :(
Blä, får nu vissa väldigt specifika humörsvängningar som alltid brukar komma sådär 3-5 dagar innan mens. Nu känns det som allt är kört... :(
Blä, får nu vissa väldigt specifika humörsvängningar som alltid brukar komma sådär 3-5 dagar innan mens. Nu känns det som allt är kört... :(
Hoppas det är humörsvängningar av annan orsak <3
Alla hormoner under stimuleringen samt Lutinus har gjort mig till Mrs PMS herself! Brukar också få humörsvängningar några dagar mens, men tror inte att jag kommer känna den skiftningen denna månaden pga alla hormoner jag känt sedan stimuleringen mm.
Någon annan som blivit ett hormonmonster?
Hoppas det är humörsvängningar av annan orsak <3
Alla hormoner under stimuleringen samt Lutinus har gjort mig till Mrs PMS herself! Brukar också få humörsvängningar några dagar mens, men tror inte att jag kommer känna den skiftningen denna månaden pga alla hormoner jag känt sedan stimuleringen mm.
Någon annan som blivit ett hormonmonster?