• Frumörksugga

IVF start sommar 2017

Hej!

Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?

• Svar på tråden IVF start sommar 2017
  • Ellencassandra

- VÄNTAR PÅ BEHANDLING:

*ellencassandra, ev start 16/9 sprutor, 1:a försöket

*ivfbebis, start nästa mens i okt, 2:a försöket

*Znickers, start nästa mens i okt, 2:a försöket

*FruPäron, start nästa mens i okt, 2:a försöket

- SPRAYAR:

*Hanna8911

- SPRUTAR:

- VÄNTAR PÅ ÄP/ET/FET:

* kattnos väntar på FET i okt (första försöket)

* 1Elle2 väntar på FET (första försöket)

*Heyorange FET i okt/nov

* 170909 (start okänd, väntar på FET)

- RUVAR:

* Senua testdag 23/9 (första försöket)

* hoppfullhet TD 6/9 (4:e icsi, 1:a syskonförsök)

* Mjbo TD 16/9 (Fet nr1 i ostimulerad cykel)

*Mm79, TD 19/9 (första försöket)

*rebeccamz 20/9 (andra försöket)

*Milli07 TD 25/9 (första försöket)

- GRAVID:

* ijo (2:a återföring) väntar på VUL 28/9

• Milli07
    ivfbebis skrev 2017-09-12 08:56:08 följande:

Grattis till ruvning! Håller tummarna för dig!

Tack! :) Man vågar ju knappt tro att det kan gå vägen på första försöket. Men i en drömvärld så :)
  • Emmsan10

Hej! Ser att ni är några st som har följts åt här ett tag Själv är jag inne på runda två nu med ivf behandling. Kämpigt och tröttsamt för både kropp och själ. Skulle kännas skönt om man hade någon å prata med som går igenom samma sak. Lider av endometrios med, någon mer som gör det? Vilka kliniker går ni på?

• Hoppfullhet
    Emmsan10 skrev 2017-09-12 15:50:12 följande:

Hej! Ser att ni är några st som har följts åt här ett tag Själv är jag inne på runda två nu med ivf behandling. Kämpigt och tröttsamt för både kropp och själ. Skulle kännas skönt om man hade någon å prata med som går igenom samma sak. Lider av endometrios med, någon mer som gör det? Vilka kliniker går ni på?

Har också endometrios, fick diagnos under hela ivf resan. Har gått på RMC i Malmö o är nu på CURA i Malmö.
  • Milli07
    Hoppfullhet skrev 2017-09-12 16:29:56 följande:

Har också endometrios, fick diagnos under hela ivf resan. Har gått på RMC i Malmö o är nu på CURA i Malmö.

Hur har det gått för dig? Visst plussade du? :)
  • Hoppfullhet
    Milli07 skrev 2017-09-12 18:07:14 följande:

Jo, de blev de. Men man är så försiktig, rädd för de ska tas ifrån en direkt. Kände samma med dottern, kanske aningen lugnare nu men inte mkt :(.. har liksom svårt att förlika mig med tanken just nu att allt händer av en anledning.

Hoppas du mår väl i ditt ruvande :)
  • Hoppfullhet
    Milli07 skrev 2017-09-12 18:07:14 följande:

Insåg att de kanske verkar som jag inte är glad o/el tacksam men de e jag absolut. Bara lite försiktig, tar inget för givet.
  • Milli07
    Hoppfullhet skrev 2017-09-12 19:20:56 följande:

Insåg att de kanske verkar som jag inte är glad o/el tacksam men de e jag absolut. Bara lite försiktig, tar inget för givet.

Jag förstår precis vad du menar. Det är lite för bra för att vara sant och vågar man vara glad slår det så mycket hårdare om det inte går vägen. Jag mår bra i mitt ruvande tack :) Men är helt inställd på att det inte går vägen för oss på första försöket. Jag vet inte varför, det kanske är en försvarsmekanism. Eller känslan av att det hade varit för bra för att vara sant, är så van att behöva kämpa för allt i livet. Men vill samtidigt inte vara pessimistisk, är dock en svår balansgång.

Håller tummarna för oss båda! <3
  • Emmsan10
    Hoppfullhet skrev 2017-09-12 16:29:56 följande:

Ah har du gjort många försök? Sjukdomen ställer ju till det en el del... Har du mycke besvär av endon?

Jag ska göra en insättning nu på fredag ifall embryot som finns i frysen klarar upptinigen. Håller tummarna!
  • Hoppfullhet
    Milli07 skrev 2017-09-12 20:44:27 följande:

Jag förstår precis vad du menar. Det är lite för bra för att vara sant och vågar man vara glad slår det så mycket hårdare om det inte går vägen. Jag mår bra i mitt ruvande tack :) Men är helt inställd på att det inte går vägen för oss på första försöket. Jag vet inte varför, det kanske är en försvarsmekanism. Eller känslan av att det hade varit för bra för att vara sant, är så van att behöva kämpa för allt i livet. Men vill samtidigt inte vara pessimistisk, är dock en svår balansgång.

Håller tummarna för oss båda! <3

Ja exakt så känns det. Har haft många motgångar med o vid mitt förra ivf då dottern kom va jag ju lika orolig, då sa en kollega till mig: nä, vet du, jag tror alla tilldelas en beskärd del av otur i sitt liv o du har bannemig bränt av alla så nu har din otur tagit slut!! Vet ju att de inte funkar så men kändes ändå som en väldigt fin tanke :)
Svar på tråden IVF start sommar 2017