IVF start sommar 2017
Hej!
Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?
Hej!
Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?
Jag väntar på ägglossning för att få tillbaka embryo 5dagars....
Jag fick en redig smäll psykiskt denna omgången och känner panikångest inför två veckors väntan ..
Har bokat in akupunktur 2gr i veckan för att dra ner stressen
Hur klarar ni det?
Jag fick en redig smäll psykiskt denna omgången och känner panikångest inför två veckors väntan ..
Hur klarar ni det?
Hur klarar ni det?
Jag klarar ju uppenbarligen inte alls..typ.... tycker också det är otroligt tungt psykiskt och känner mig otroligt disträ dygnets alla timmar. Nu har jag ju redan hunnit göra mitt FET och är på ruvar dag 6, men om jag inte var nervös innan så kom det dubbelt nu under ruvningen.
Jag gör mitt bästa att sysselsätta mig, försöker röra mig mycket och hålla mig aktiv för att underlätta att somna om kvällarna och gör mitt bästa för att inte tänka på vad jag faktiskt gör utan lita på min kropp. Den tar emot och behåller vad de satt in när den är redo och kommer inte låta mig lida i onödan! Hejja kroppen <3
All pepp och kram till dig.
Tack för pepp????
Ska försöka med akupunktur o ta lite ledigt o försvinna i serier. Blir disträ på jobbet o vill bara somna tidigt ..
De senaste gångerna har jag plussat men fått missfall och blir kroppsligt trött flera veckor efteråt
Tog en spontant gravtest nu vid lunch. Dvs inget morgonurin.
Tog ortrivell sprutan för 16 dagar sedan, återförde en 5-dagars förra torsdagen (så 9 dagar sedan).
Testdag onsdag 8/11.
Fick ett svagt positivt resultat som uppenbarade sig efter 20 sekunder. Det var inte solklart starkt plus men absolut synbart.
Så kan det vara så att det faktiskt lyckats denna gången? Eller ?borde? mitt plus vara starkare i jämförelse med var jag är i ruvningen?
Vad man känner sig dryg som analyserar såhär! P
Tog ortrivell sprutan för 16 dagar sedan, återförde en 5-dagars förra torsdagen (så 9 dagar sedan).
Testdag onsdag 8/11.
Fick ett svagt positivt resultat som uppenbarade sig efter 20 sekunder. Det var inte solklart starkt plus men absolut synbart.
Så kan det vara så att det faktiskt lyckats denna gången? Eller ?borde? mitt plus vara starkare i jämförelse med var jag är i ruvningen?
Testdag onsdag 8/11.
Klart det är positivt :).. grattis!! De behöver inte vara så starkt, vi ökar olika i hcg nivå. Ta du nästa test på TD så ska du se att det blivit starkare, förutsatt att du kör samma test!! Åh va roligt för dig :)
Stort grattis!! Jag tror definitivt det är positivt! I och med att det inte var morgonurin så kanske det inte är så konstigt om det inte var jättestarkt!!
[quote=78161800][quote-nick]FruPäron skrev 2017-11-04 15:14:06 följande:[/quote-nick]Man tvivlar bara för att man inte vill bli glad och sen ÄNNU mer förkrossad på TD :(
Jag hade aldrig haft en tanke på ?falskt? positivt förr men efter att ha läst här på familjeliv verkar folk få ?spökstreck? åt höger och vänster.. så nu vet man inte vad man ska tro.
Tack <3[/quote grattis!!! Fantastiskt!