• Frumörksugga

IVF start sommar 2017

Hej!

Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?

• Svar på tråden IVF start sommar 2017
  • ivfbebis
    Ellencassandra skrev 2017-11-09 17:32:25 följande:

Man griper ju efter halmstrån här men blir lite förvirrad. Kollade nu på grav testet jag fick av kliniken och nu ser jag att det står att den ska doppas i behållaren i 15 sekunder? Det är en klocka bredvid bilden där man doppar den å så står det 15 sekunder. Jag doppa min i 4 sekunder typ. Inte för att jag tror det gör nån skillnad.. men att jag missa det. :/

Gör nytt och doppa i minst 15 sekunder... Då vet du att du gjort som du ska. Kan va bra för din egen skull och dina tankar. Jag håller nog alltid längre än 15 sek!
  • Ellencassandra
    ivfbebis skrev 2017-11-09 19:06:35 följande:
    Gör nytt och doppa i minst 15 sekunder... Då vet du att du gjort som du ska. Kan va bra för din egen skull och dina tankar. Jag håller nog alltid längre än 15 sek!
    Jaa jag ska nog göra det imorgon bitti.. bara för säkerhetsskull.. vet inte varför jag inte kollade det.. är mest van att ta äl tester å de är ju alltid 5 sekunder typ på dom, så tänkte att det var likadant på grav testen.
  • Hoppfullhet
    FruPäron skrev 2017-11-09 15:39:57 följande:

Det går inte alls bra. Har fått otroliga blödningar nu och fortsatt behandling är inte att tänka på detta året. Så tillbaka på ruta 0. 

Tagit musten ur en totalt och det känns inte roligt längre. Så min man och jag kommer ta en paus från alla behandlingar och spendera mer tid tillsammans. UTAN bebisar i fokus.

Stor lycka till denna behandlingen, hoppas det resulterar i er kommande bebis <3

<3
  • Ellencassandra

Började blöda smått nu. Då vet jag att lutinus försenade allting. Därför värken började två veckor efter ÄP - den ville egentligen komma då.. jaha. Bara nya tag

• ivfbebis
    Ellencassandra skrev 2017-11-10 06:05:19 följande:

Började blöda smått nu. Då vet jag att lutinus försenade allting. Därför värken började två veckor efter ÄP - den ville egentligen komma då.. jaha. Bara nya tag

Stor kram <3
  • 1Elle2
    Ellencassandra skrev 2017-11-10 06:05:19 följande:

Fan vad trist! Kram!!
  • 1Elle2
    FruPäron skrev 2017-11-09 15:39:57 följande:

Det går inte alls bra. Har fått otroliga blödningar nu och fortsatt behandling är inte att tänka på detta året. Så tillbaka på ruta 0. 

Tagit musten ur en totalt och det känns inte roligt längre. Så min man och jag kommer ta en paus från alla behandlingar och spendera mer tid tillsammans. UTAN bebisar i fokus. <3

Vad trist :( låter bra med paus då. Kram!
  • kattnos

Nu har jag testat och jag fick ett tydligt plus på stickan! Herregud, nu vet jag inte vart jag ska ta vägen... jag känner mig överlycklig, misstrogen, rädd, förväntansfull.. Jag trodde aldrig att den här dagen skulle komma <3

• Hoppfullhet
    kattnos skrev 2017-11-11 07:32:34 följande:

Nu har jag testat och jag fick ett tydligt plus på stickan! Herregud, nu vet jag inte vart jag ska ta vägen... jag känner mig överlycklig, misstrogen, rädd, förväntansfull.. Jag trodde aldrig att den här dagen skulle komma <3

Grattis :)
Svar på tråden IVF start sommar 2017