• Frumörksugga

IVF start sommar 2017

Hej!

Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?

• Svar på tråden IVF start sommar 2017
  • Ellencassandra
    Hey.orange skrev 2017-11-09 07:24:00 följande:
    Det är bra att du har den inställningen, att du lever i nuet. det blir en nästa gång och då kanske lite mer som passar er. Jag önskar dig all lycka!
    Jaa jag ger inte upp. Tack <3
  • Ellencassandra
    ivfbebis skrev 2017-11-09 07:29:41 följande:
    Tråkigt att höra, vi fortsätter kämpa här tillsammans!! Jag mådde jätte dåligt när vi misslyckades med första försöket. Samtidigt så var det såå skönt att slippa sprutor, lutinus och allt annat. Man kunde liksom slappna av och vara ?vanlig? igen. Och även om man gärna vill göra ett nytt försök direkt så var det skönt att få lite tid för återhämtning. <3 Stor Kram!
    Jaa vi får göra det. Kämpa kämpa!
    Jo det är blandade känslor. På ett sätt är det skönt för nu slipper jag oroa mig å känna efter en massa symptom hela tiden. Men hade gärna satt igång innan julen men man måste ju vänta en cykel :(
    Nu håller vi tummarna för dig att det ska gå bra! Snart dags för dig med ÄP va? :) kram!
  • kattnos
    Ellencassandra skrev 2017-11-09 06:33:41 följande:

Testdag rd 14 - negativt. Känner mig rätt tom nu. Ingen mens. Förmodligen lutinus som försenar den. Bara ringa kliniken idag å meddela resultatet :( nästa försök blir väl i januari.. fyfan. Varför ska man behöva gå igenom det här :(

Nej, fy vad tråkigt att höra! Tillåt dig att bryta ihop och vara ledsen - sen när det känns bättre får du ta nya tag. Jag lider med dig... det känns så hopplöst när den där jäkla stickan inte ger en det man vill ha...
    Kram till dig!
  • Ellencassandra
    kattnos skrev 2017-11-09 08:00:54 följande:
    Nej, fy vad tråkigt att höra! Tillåt dig att bryta ihop och vara ledsen - sen när det känns bättre får du ta nya tag. Jag lider med dig... det känns så hopplöst när den där jäkla stickan inte ger en det man vill ha...
    Kram till dig!
    Jaa :( just nu känns det riktigt mörkt.. så är man tvungen å jobba när man helst bara vill ligga i sängen..
    tack så mycket <3 kram!
  • ivfbebis
    Ellencassandra skrev 2017-11-09 07:38:53 följande:

Jaa vi får göra det. Kämpa kämpa!

Jo det är blandade känslor. På ett sätt är det skönt för nu slipper jag oroa mig å känna efter en massa symptom hela tiden. Men hade gärna satt igång innan julen men man måste ju vänta en cykel :(

Nu håller vi tummarna för dig att det ska gå bra! Snart dags för dig med ÄP va? :) kram!

Jag ska på ultraljud imorgon så då får vi veta! Men borde bli ÄP i början på veckan.
  • Ellencassandra
    ivfbebis skrev 2017-11-09 10:19:27 följande:
    Jag ska på ultraljud imorgon så då får vi veta! Men borde bli ÄP i början på veckan.
    Spännande :) håller tummarna
    Pratat med kliniken idag. Ska ringa när jag får en blödning å så skulle vi bestämma nästa behandling. Det lät nästan som att jag inte behövde vänta tills jan.. hon skulle höra med min läkare..
  • ivfbebis
    Ellencassandra skrev 2017-11-09 11:25:04 följande:

Spännande :) håller tummarna

Pratat med kliniken idag. Ska ringa när jag får en blödning å så skulle vi bestämma nästa behandling. Det lät nästan som att jag inte behövde vänta tills jan.. hon skulle höra med min läkare..

Håller tummarna för dig!!
  • FruPäron
    ivfbebis skrev 2017-11-08 09:07:52 följande:

FruPäron! Hur går det för dig?

Det går inte alls bra. Har fått otroliga blödningar nu och fortsatt behandling är inte att tänka på detta året. Så tillbaka på ruta 0. 

Tagit musten ur en totalt och det känns inte roligt längre. Så min man och jag kommer ta en paus från alla behandlingar och spendera mer tid tillsammans. UTAN bebisar i fokus.

Stor lycka till denna behandlingen, hoppas det resulterar i er kommande bebis <3

• ivfbebis
    FruPäron skrev 2017-11-09 15:39:57 följande:

Det går inte alls bra. Har fått otroliga blödningar nu och fortsatt behandling är inte att tänka på detta året. Så tillbaka på ruta 0. 

Tagit musten ur en totalt och det känns inte roligt längre. Så min man och jag kommer ta en paus från alla behandlingar och spendera mer tid tillsammans. UTAN bebisar i fokus.

Stor lycka till denna behandlingen, hoppas det resulterar i er kommande bebis <3

Ååh jag skickar massa styrkekramar och kärlek till Er!!! Det är nog ganska bra att ta en paus, speciellt för själen. Även om man gärna vill komma igång igen. <3 Tänker på er!

Tack <3
  • Ellencassandra

Man griper ju efter halmstrån här men blir lite förvirrad. Kollade nu på grav testet jag fick av kliniken och nu ser jag att det står att den ska doppas i behållaren i 15 sekunder? Det är en klocka bredvid bilden där man doppar den å så står det 15 sekunder. Jag doppa min i 4 sekunder typ. Inte för att jag tror det gör nån skillnad.. men att jag missa det. :/

Svar på tråden IVF start sommar 2017