• Frumörksugga

IVF start sommar 2017

Hej!

Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?

• Svar på tråden IVF start sommar 2017
  • kattnos
    Ellencassandra skrev 2017-08-11 19:45:59 följande:

Ser ni bilden jag skickade? Jag ser den inte :/

Det syns bara i datormiljö. Jag kollade och jag kan inte ÄL-test så bra men jag skulle säga att det vänstra strecket är något starkare än det högra - vet dock inte vad det betyder :)
  • Ellencassandra
    kattnos skrev 2017-08-11 19:49:17 följande:
    Det syns bara i datormiljö. Jag kollade och jag kan inte ÄL-test så bra men jag skulle säga att det vänstra strecket är något starkare än det högra - vet dock inte vad det betyder :)
    Ja skulle också säga att ena strecket är starkare - kontrollstrecket. Men det e väldigt nära. Dom säger att båda ska va lika starka eller så ska det andra strecket va starkare än kontrollstrecket!
  • frikenfröken
    kattnos skrev 2017-08-11 11:36:51 följande:

Nä det är ju anledningen till hela grejen så man måste ju hoppas :)

Vi väntar på att jag ska få mens så kör vi igång med korta protokollet! Mensen är beräknad till nästa helg så det är låånga dagar kvar :)

Lycka till med ultraljudet, du får berätta hur det går :)

Kan tänka mig att de känns som att de är långt bort! Så ska man försöka att inte tänka på de, men hur lätt är de. Jag fick ett datum som min mens skulle komma på men de funkade inte alls för mig blev försenat nästan n vecka även fast jag käkade provera... Blir ju dumt om man är stressad :p men den kommer när den kommer får i alla fall jag tänka.

Jadå, jag ska uppdatera hur de går :)
  • ivfbebis
    frikenfröken skrev 2017-08-11 19:37:14 följande:

Tack!

Okej, för mig var tanken också först nässpray men efter undersökning valde vi att köra korta protokollet även fast vi har över 13 mil enkel resa. Vet du anledningen till att ni fick köra nässpray eller bor ni en bit bort? Så intressant att följa någon som också ska köra ICSI.

Som jag förstod det så får jag köra nässprayen för att man får bättre kontroll över äggen och hela processen. Vi bor kanske 20 min från kliniken så det är inte långt. Hoppas att dom här dagarna går fort. Nervös inför UL, så man fått bra ägg.
  • frikenfröken
    ivfbebis skrev 2017-08-11 20:27:17 följande:

Som jag förstod det så får jag köra nässprayen för att man får bättre kontroll över äggen och hela processen. Vi bor kanske 20 min från kliniken så det är inte långt. Hoppas att dom här dagarna går fort. Nervös inför UL, så man fått bra ägg.

Jaha okej :) förstod inte riktigt varför min läkare ville byta mig till sprutor. Men han kan ju o sprutor känns bra för mig. Skönt att ha nära till kliniken :)

Ja men verkligen, håller med där!
  • ivfbebis
    frikenfröken skrev 2017-08-11 21:10:41 följande:

Jaha okej :) förstod inte riktigt varför min läkare ville byta mig till sprutor. Men han kan ju o sprutor känns bra för mig. Skönt att ha nära till kliniken :)

Ja men verkligen, håller med där!

Dom tittar ju på helhetsbilden så man får lita på att dom tar rätt beslut. Jag får ganska hög dos av menopur. Vilka sprutor ska du ta?
  • frikenfröken
    ivfbebis skrev 2017-08-11 21:18:10 följande:

Dom tittar ju på helhetsbilden så man får lita på att dom tar rätt beslut. Jag får ganska hög dos av menopur. Vilka sprutor ska du ta?

Jo men eller hur, har inga problem med vilket och detta har funkat så bra för mig än så länge i alla fall. Jag kör gonal f och börjar med orgalutran idag för att inte få ägglossning.
  • ivfbebis
    frikenfröken skrev 2017-08-11 21:25:03 följande:

Jo men eller hur, har inga problem med vilket och detta har funkat så bra för mig än så länge i alla fall. Jag kör gonal f och börjar med orgalutran idag för att inte få ägglossning.

Jag har ingen koll på alla dessa olika sprutor och grejer. Haha.
  • Hoppfullhet

Hej

Tänkte fråga om de går bra... hur hög dos får du? Hade du gjort ivf innan? Tänkte på hur många ägg "du fick då"?
  • Hoppfullhet

Men just ja, va ert första :)
Svar på tråden IVF start sommar 2017