IVF start sommar 2017
Hej!
Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?
Hej!
Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?
Väntrummet:
- Sprayar:
- Sprutar:
*Mm79 (första försöket)
*senua (första försöket)
*Milli07 (första försöket)
- Väntar på ÄP/ET/FET:
* kattnos (första försöket)
* 1Elle2 väntar på FET (första försöket)
- Ruvar:
* ivfbebis testdag 9/9 (första försöket)
* hoppfullhet TD 6/9 (4:e icsi, 1:a syskonförsök)
*Znickers testdag 11/9 (första försöket)
* ijo TD 1/9 (2:a återföringen)
* FruPäron TD 10/9 (första försöket)
- Gravid
Väntrummet:
*Hanna8911 väntar på spraystart 8/9 (Suprecur)
- Sprayar:
- Sprutar:
*Mm79 (första försöket)
*senua (första försöket)
*Milli07 (första försöket)
- Väntar på ÄP/ET/FET:
* kattnos (första försöket)
* 1Elle2 väntar på FET (första försöket)
- Ruvar:
* ivfbebis testdag 9/9 (första försöket)
* hoppfullhet TD 6/9 (4:e icsi, 1:a syskonförsök)
*Znickers testdag 11/9 (första försöket)
* ijo TD 1/9 (2:a återföringen)
* FruPäron TD 10/9 (första försöket)
- Gravid
Jag tog ikväll min fjärde Gonal-f spruta och har en liten fråga om biverkningar. Sedan igår, dag tre, är jag uppsvälld, gasig, små öm över magen, små kass i magen och till och från smått illamående. Känns ungefär som när jag ska ägglossning i normal cykel, eller som strax innan mensen kommer igång. Är detta normalt så tidigt i stimuleringen? Enligt bipacksedeln är det vanligt biverkningar, men är osäker om det är normalt såhär tidigt i skedet.
Återföringen gick jättebra, 1 ägg av 7 som blev befruktat som de satte tillbaka. Till min stora besvikelse blev fet 0 som gick till frysen . Inga andra ägg var tillräckligt bra och blev inte befruktade. Nu är min största oro att detta fina ägg jag har i mig nu inte ska fästa (ruvardag 5 nu) och i sådana fall måste vi starta en ny IVF procedur. Stressen är fruktansvärd och oron lika så ????????
Jag har haft mensvärk i över en vecka, ingen rast eller vila för min livmoder! Haha.
Njae, hon sa väl bara till mig att tjoffa upp dem på morgonen, på eftermiddagen och en när jag går och lägger mig.
Försöker att inte hoppa hopprep direkt efter typ ;) har märkt att det håller sig rätt bra där inne tills det gått 1-2 timmar.. vare sig jag rör mig eller ej. Sjukt öm där inne efter dessa veckor med konstiga föremål där inne haha.
Jag tog ikväll min fjärde Gonal-f spruta och har en liten fråga om biverkningar. Sedan igår, dag tre, är jag uppsvälld, gasig, små öm över magen, små kass i magen och till och från smått illamående. Känns ungefär som när jag ska ägglossning i normal cykel, eller som strax innan mensen kommer igång. Är detta normalt så tidigt i stimuleringen? Enligt bipacksedeln är det vanligt biverkningar, men är osäker om det är normalt såhär tidigt i skedet.
Vad jag fick läsa mig till om Gonal-f så är det vanligt med dessa biverkningar. Själv hade jag knappt några (tog sista sprutan igår, hade 200 ie dos), ömma bröst typ. Men jag är i vanliga fall inte så hormonkänslig alls. Vad har du för dos?
Jag tog ju också min fjärde spruta igår (fast tar menopur, vet inte om det spelar roll, är det samma?). Känner av biverkningar mest på kvällen hittills (molar och sticker i magen), inte så uppsvälld dock men väldigt trött (fast vet inte om det har mer att göra med den allmänna anspänningen än med sprutorna :).