• Frumörksugga

IVF start sommar 2017

Hej!

Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?

• Svar på tråden IVF start sommar 2017
  • Milli07
    Senua skrev 2017-08-26 11:56:04 följande:

Hej! Ska också börja med sprutorna ikväll och vul på fredag. Livrädd.

Åh då får vi följas åt!!! Vart i landet går ni? Lycka till!
  • Hey.orange
    ijo skrev 2017-08-25 22:22:33 följande:
    Tack! Försöker ta en dag i taget nu. Det var 5-dagars frysis i naturlig cykel :) Kul att ni fick en till frysen också <3
    Åh kul! Vi har 6dagars i frysen som ska göras i naturlig cykel i okt/nov har vi tänkt!!! Spännande att följa!
  • Znickers

Är det någon av er som fått ett samtal dagen efter äggplock för att få en bekräftelse på hur embryona har celldelat sig eller om de ens har kunnat bli befruktade??

Vi hade äggplock igår (fredag) och trodde vi skulle få ett samtal idag lördag. Men inte ett knyst så man har varit nojig. Men så imorgon söndag har vi (preliminär) återföring vilket är då dag 2 om jag räknar rätt (fre-sön). Vi fick 7 ägg och man är så himla nervös att inget går till frysen och det ägg de sätter in kommer vara "ok" men inget superduper fint. Usch! Denna ständiga väntan 

• Znickers
    ivfbebis skrev 2017-08-25 21:56:53 följande:
    Ja precis.. kommer toktesta på dag 11 hahaha

Äggplock i tisdags och återföring idag så det blir väl 3-dagars? Vi fick ta foto på vårt embryo :D
    Åh, håller tummarna för er!!! Hoppas så att ägget fäster. Gick återföringen bra för dig? :)
  • Znickers
    Hoppfullhet skrev 2017-08-25 20:58:14 följande:

Härligt o se att många e på G nu, då har vi förhoppningsvis lite plus i tråden om någon vecka :)

Fick förresten bra från kliniken idag att 1 (!) ägg frysts ner (odlad till dag 5) jippi!!!! Kanske inte låter som mkt, men detta är 4:e icsi'n o första gången ngt gått till frysen :)

Grattis.. det låter superduper. Håller tummarna för er att nästa återföring kommer fästa. Det känns alltid så skönt att veta om någon av dem små rackarna har klarat sig till frysen. 
  • Znickers
    ijo skrev 2017-08-25 15:58:39 följande:

Mitt plus var betydligt starkare imorse. RD5 vs RD9 :) Hoppas så att den trivs och vill stanna! BIM imorgon, vill inte se något blod.

ÅÅH!! Grattis.. Håller alla tummar och tår för att den bäddar in sig fint och stannar där nu de kommande 9 månaderna :)
  • Znickers
    Milli07 skrev 2017-08-25 20:46:18 följande:

Det verkar vara många som trots allt mår rätt så bra under stimuleringen så hoppas så är fallet för mig också :) Tack för att ni delar med er!

Ja, tycker inte du ska oroa dig. Jag kände ingenting mer än kanske en liten ömhet de sista dagarna, särskilt när sista sprutan (ovitrell) togs. Men det kommer gå superbra för dig. Kan ju också bero på hur många äggblåsor man får, jag fick 7 st stora... vissa kan få betydligt fler och kanske även då känna av mer svullnad och ömhet. Lycka till med sprutorna... det i sig är en resa :)
  • ivfbebis
    Senua skrev 2017-08-26 11:56:04 följande:

Hej! Ska också börja med sprutorna ikväll och vul på fredag. Livrädd.

Det kommer gå jätte bra! Jag var rädd först men sen gick det på rutin... :)
  • ivfbebis
    Znickers skrev 2017-08-27 02:38:09 följande:

Är det någon av er som fått ett samtal dagen efter äggplock för att få en bekräftelse på hur embryona har celldelat sig eller om de ens har kunnat bli befruktade??

Vi hade äggplock igår (fredag) och trodde vi skulle få ett samtal idag lördag. Men inte ett knyst så man har varit nojig. Men så imorgon söndag har vi (preliminär) återföring vilket är då dag 2 om jag räknar rätt (fre-sön). Vi fick 7 ägg och man är så himla nervös att inget går till frysen och det ägg de sätter in kommer vara "ok" men inget superduper fint. Usch! Denna ständiga väntan 

Znickers skrev 2017-08-27 02:39:59 följande:

Åh, håller tummarna för er!!! Hoppas så att ägget fäster. Gick återföringen bra för dig? :)

Tack!!

Vi gick bara ut 2 ägg och bara 1 ägg blev befruktat och det fick jag tillbaka i fredags. Vi hade äggplock i tisdags och jag ringde själv i torsdags och frågade för jag ville veta. Dom har som procedur att endast ringa om man inte ska komma och då gör dom det samma dag! Riktigt jobbigt att sitta och vänta.

Återföringen kändes inte ens :) nu får man bara vänta och vänta.. Jag är fortfarande lite uppblåst och tarmarna måste jobba efter äggplock. Har även jätte ont i ryggen till och från. Hoppas att allt det försvinner snart!!

Lycka till :D
  • Hoppfullhet
    Znickers skrev 2017-08-27 02:41:26 följande:

Grattis.. det låter superduper. Håller tummarna för er att nästa återföring kommer fästa. Det känns alltid så skönt att veta om någon av dem små rackarna har klarat sig till frysen. 

Ifall de gett er prel återföring idag söndag känns de som dom borde ringt o ge er en tid att komma alt idag eller imorgon. Annars hade jag nog ringt själv o kollat ;)

Ja, först är de lång väntan till testdag (6:9) efter detta ET, går inte detta vägen så vet vi ju att vi har ett i frysen iaf vilken förhoppningsvis klarar upptining o därmed kan slippa en lång prodecur inför återförande.
Svar på tråden IVF start sommar 2017