• Frumörksugga

IVF start sommar 2017

Hej!

Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?

• Svar på tråden IVF start sommar 2017
  • kattnos
    ijo skrev 2017-08-28 14:08:09 följande:
    Shit, 40 äggblåsor! Jag som fick ut 19 och tyckte det var mycket ;) Hoppas på många fina befruktade :)
    Jag tycker också att 19 är mycket - 40 känns även för mig helt osannolikt och jag fattar när jag tänker på det inte hur jag har mått så bra och ändå haft så få biverkningar! Sjukt, är känslan jag har. Men roligt känns det förstås!
  • FruPäron

Väntrummet:

- Sprayar:

- Sprutar:

*Mm79 (första försöket)

*senua (första försöket)

- Väntar på ÄP/ET/FET:

kattnos (första försöket)

- Ruvar:

* ivfbebis testdag 9/9 (första försöket)

* hoppfullhet TD 6/9 (4:e icsi, 1:a syskonförsök)

* ijo TD 1/9 (2:a återföringen)

* FruPäron TD 10/9 (första försöket)

- Gravid

• FruPäron

Måste fråga alla som tar/tidigare tagit, lutinus:

Hur mår/mådde ni?

Jag verkar vara världens mes för jag mår så otroligt illa! Och är så döendes trött. Jag fattar inte att jag ska ta detta i mer än vecka till (och längre OM jag skulle bli gravid). Jag klarar knappt att hålla mig vaken en hel arbetsdag!

• ivfbebis
    FruPäron skrev 2017-08-28 16:21:52 följande:

Hur mår/mådde ni?

Jag verkar vara världens mes för jag mår så otroligt illa! Och är så döendes trött. Jag fattar inte att jag ska ta detta i mer än vecka till (och längre OM jag skulle bli gravid). Jag klarar knappt att hålla mig vaken en hel arbetsdag!

Jag tycker mest det är kletigt fast jag kör trosskydd :P

Annars känner jag inga biverkningar alls... Jag ska ta mina tills dem tar slut så det är några dagar efter testdagen. Fick totalt tre paket.

Kanske graviditetssymptom redan?
  • FruPäron
    ivfbebis skrev 2017-08-28 17:59:43 följande:

Jag tycker mest det är kletigt fast jag kör trosskydd :P

Annars känner jag inga biverkningar alls... Jag ska ta mina tills dem tar slut så det är några dagar efter testdagen. Fick totalt tre paket.

Kanske graviditetssymptom redan?

Haha ja, det känns riktigt obehagligt att läcka ut det dära!

Jag fick också tre stora paket! Jag tyckte jag mådde fint de första dagarna.. kanske bara är min kropp som absolut inte gillar de där tabletterna :) skönt att du mår så fint!
  • Hoppfullhet
    FruPäron skrev 2017-08-28 16:21:52 följande:

Hur mår/mådde ni?

Jag är oxå trött o har lite huvudvärk till o från.. men inte så illa som du beskriver det. Stackare, hoppas de värsta går över iaf så du orkar med..
  • ivfbebis
    FruPäron skrev 2017-08-28 19:21:14 följande:

Haha ja, det känns riktigt obehagligt att läcka ut det dära!

Jag fick också tre stora paket! Jag tyckte jag mådde fint de första dagarna.. kanske bara är min kropp som absolut inte gillar de där tabletterna :) skönt att du mår så fint!

Hoppas att du mår bättre snart så att du står ut resten av tiden!

Jag är nyfiken på hur tidigt man kan testa efter ET? Om man nu bortser från ovitrelle sprutan...
  • 1Elle2
    kattnos skrev 2017-08-28 13:57:51 följande:

Tack hörni! Haha jag vet inte om jag är en superkvinna inte - kan ju bara utgå ifrån mig själv :) Läkaren sa att jag var billig i drift, haha. Jag har ont, det ska jag inte säga annat än, men annars mår jag bra! Har tagit nya värktabletter nu och tar det lugnt så får vi hoppas att det känns bättre snart. Sen blev det ju fler ägg varje gång de kollade, 15 på första ul. Nu är det ju dock inte kvantitet som räknas utan kvalitet - hoppas det finns några riktigt bra! Nu ska jag få en blödning som de tror kommer om 1-2 veckor, sen ska jag ha en helt normal cykel och sen blir det att kolla efter ÄL för återföring. Så någon gång i oktober gissningsvis. :)

Jisses!!! Nog är du en superkvinna allt! Billig i drift Hahaha! Några av dom där är säkert bra kvalitet. Ta hand om dig nu och vila!
  • 1Elle2

Väntrummet:

- Sprayar:

- Sprutar:

*Mm79 (första försöket)

*senua (första försöket)

- Väntar på ÄP/ET/FET:

* kattnos (första försöket)

* 1Elle2 väntar på FET (första försöket)

- Ruvar:

* ivfbebis testdag 9/9 (första försöket)

* hoppfullhet TD 6/9 (4:e icsi, 1:a syskonförsök)

* ijo TD 1/9 (2:a återföringen)

* FruPäron TD 10/9 (första försöket)

- Gravid

• FruPäron
    Hoppfullhet skrev 2017-08-28 19:50:47 följande:

Jag är oxå trött o har lite huvudvärk till o från.. men inte så illa som du beskriver det. Stackare, hoppas de värsta går över iaf så du orkar med..

Tack snälla. Hoppas också att detta är något övergående. Tänkte att det kanske är efterdyningar från både äggplock och ET, men det känns ju ganska långsökt att jag FORTFARANDE skulle vara utpumpad efter det :) haha
Svar på tråden IVF start sommar 2017