• Frumörksugga

IVF start sommar 2017

Hej!

Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?

• Svar på tråden IVF start sommar 2017
  • kattnos

Haft äggplock nu! De fick ut 40 (!) ägg. Tur att de bestämde totalfrysning tror jag. Har lite ont nu och det var inte skönt att plockas men vad gör man inte :) Nu blir det vila och hoppas på bra befruktade ägg!

• Hoppfullhet
    kattnos skrev 2017-08-28 12:25:19 följande:

Haft äggplock nu! De fick ut 40 (!) ägg. Tur att de bestämde totalfrysning tror jag. Har lite ont nu och det var inte skönt att plockas men vad gör man inte :) Nu blir det vila och hoppas på bra befruktade ägg!

Men herregud!!! Hade kunnat göra massa olika emojis nu..

Jag har som mest fått punkterat 8 blåsor o hade aldrig pallat 40!! Vilken superkvinna :)

Hoppas där blir många fina så de bara är att välja o vraka på sen. När planerar man att det isf blir återförande?
  • ivfbebis

Oj wow! Det var många ägg... Vad kul! :D
  • Mm79

Herrejävlar vad många! Tog det lång tid att plocka? Hur kändes det?

Själv precis hemkommen från första UL. Hon räknade väl 8 äggblåsor, som var 12-14 mm stora. Kan bli fler sa hon ? Men jag fortsätter 2 dagar till med samma dos gonal och orgalutran, ovitrelle på onsdag kväll och ÄP på fredag. :) Jippie, det går framåt :p
  • Mjbo

Oj jisses!!! Herreguuud! haha aldrig ens hört talas om någon som vart i närheten! haha.. Men den stora frågan, hur tusan klarade du det?  

Hoppas du mår bra nu iallafall.. vila vila vila! och drick massor av vatten! :) 

• kattnos

Tack hörni! Haha jag vet inte om jag är en superkvinna inte - kan ju bara utgå ifrån mig själv :) Läkaren sa att jag var billig i drift, haha. Jag har ont, det ska jag inte säga annat än, men annars mår jag bra! Har tagit nya värktabletter nu och tar det lugnt så får vi hoppas att det känns bättre snart. Sen blev det ju fler ägg varje gång de kollade, 15 på första ul. Nu är det ju dock inte kvantitet som räknas utan kvalitet - hoppas det finns några riktigt bra! Nu ska jag få en blödning som de tror kommer om 1-2 veckor, sen ska jag ha en helt normal cykel och sen blir det att kolla efter ÄL för återföring. Så någon gång i oktober gissningsvis. :)

• kattnos
    Mm79 skrev 2017-08-28 13:19:29 följande:
    Herrejävlar vad många! Tog det lång tid att plocka? Hur kändes det?

Själv precis hemkommen från första UL. Hon räknade väl 8 äggblåsor, som var 12-14 mm stora. Kan bli fler sa hon ? Men jag fortsätter 2 dagar till med samma dos gonal och orgalutran, ovitrelle på onsdag kväll och ÄP på fredag. :) Jippie, det går framåt :p
    Eg har jag ingen aning men en kvart kanske? De gjorde en liten paus för att labbet skulle hinna med att hitta upp alla äggen :) det gjorde rätt ont men inte hela tiden liksom, jag fick mer morfin ett par gånger. Men nånstans så vill man ju bara att det ska vara över och då måste man ju liksom ta sig igenom det :)
  • Senua
    kattnos skrev 2017-08-28 12:23:24 följande:

Väntrummet:

- Sprayar:

- Sprutar:

*Mm79 (första försöket)

*senua (första försöket)

- Väntar på ÄP/ET/FET:

kattnos (första försöket)

- Ruvar:

* ivfbebis testdag 9/9 (första försöket)

* hoppfullhet TD 6/9 (4:e icsi, 1:a syskonförsök)

- Gravid

• ijo

Väntrummet:

- Sprayar:

- Sprutar:

*Mm79 (första försöket)

*senua (första försöket)

- Väntar på ÄP/ET/FET:

kattnos (första försöket)

- Ruvar:

* ivfbebis testdag 9/9 (första försöket)

* hoppfullhet TD 6/9 (4:e icsi, 1:a syskonförsök)

* ijo TD 1/9 (2:a återföringen)

- Gravid

• ijo

Shit, 40 äggblåsor! Jag som fick ut 19 och tyckte det var mycket ;) Hoppas på många fina befruktade :)
Svar på tråden IVF start sommar 2017