• Frumörksugga

IVF start sommar 2017

Hej!

Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?

• Svar på tråden IVF start sommar 2017
  • ijo

VÄNTAR:

*Hanna8911 väntar på spraystart 8/9 (Suprecur)

- SPRAYAR:

- SPRUTAR:

*Mm79 (första försöket)

- Väntar på ÄP/ET/FET:

* kattnos (första försöket)

* 1Elle2 väntar på FET (första försöket)

* Senua väntar på ET (första försöket)

*Heyorange FET i okt/nov

*Milli07 väntar på ÄP (första försöket)

- RUVAR:

* ivfbebis testdag 9/9 (första försöket)

* hoppfullhet TD 6/9 (4:e icsi, 1:a syskonförsök)

*Znickers testdag 11/9 (första försöket)

* FruPäron TD 10/9 (första försöket)

- GRAVID:

* ijo (2:a återföring) väntar på VUL 28/9

• ijo
    ivfbebis skrev 2017-09-06 06:44:53 följande:

Dum som jag var så testade jag imorse och det va helt blankt. Så negativt det kan vara! Håller på att bryta ihop men ja. Inte så mycket att göra...

Så ledsen :( Bryta ihop är naturligt att göra! Sedan får man försöka samla kraft och orka igen. Men först måste man få gråta ut lite tårar <3
  • ivfbebis
    FruPäron skrev 2017-09-06 07:02:23 följande:

Fina du, jag hoppas så att det ändras! Men jag är inte mer hopp full än du, om mig själv. Jag har absolut inga symptom som tyder på att detta försöket skulle ha lyckats. Är varken illamående eller öm i tuttarna. Hela jag var ju svullen som en ballong efter insättningen men är nu helt återställd. Kissar inte mer än innan, ingen "växtvärk" i livmodern, tomma tuttar och inga behov What so ever att vilja ta en spontan nap mitt under dagen.

Har fortfarande inte testat men fasar för TD när man får svart på vitt med negativt test :( fan också. Hur repar man sig efter detta???

Stor kram till dig <3

Känner nästan att hur ska man orka göra detta igen? Det är hemskt att gå igenom detta..

:(
  • ivfbebis
    Milli07 skrev 2017-09-06 06:51:45 följande:

Åh :( Känner verkligen ned dig! Man är så förbenat trött och ledsen på att se det där blanka testet. Styrkekram <3

ijo skrev 2017-09-06 07:56:39 följande:

Så ledsen :( Bryta ihop är naturligt att göra! Sedan får man försöka samla kraft och orka igen. Men först måste man få gråta ut lite tårar <3

Ellencassandra skrev 2017-09-06 07:29:24 följande:

Lider med er. Måste vara fruktansvärt att vänta å vänta på TD.. å få minus. Hoppas på plus för er. Det kan ju visa minus innan td å sen bli plus :)

Själv håller jag på å testar med äl tester för att få nåt hum om när jag ska få mens å se om jag kan börja med sprutor denna månaden (min kille reser bort så allt måste klaffa) min mens har alltid varit regelbunden men förra gången var den 5 dagar sen så får se när den dyker upp...

Tack <3
  • FruPäron
    ivfbebis skrev 2017-09-06 07:57:10 följande:

Känner nästan att hur ska man orka göra detta igen? Det är hemskt att gå igenom detta..

:(

Jag förstår inte heller! Detta är så psykiskt dränerande samtidigt som jag förstår att ett försök är ju ingenting jämfört med många andra ivf:are.

Min man försöker få mig att hålla ut till söndag och inte testa innan. Jag vill bara veta att det är negativt så att jag kan börja sörja ordentligt :(

Min mens är beräknad idag så jag vågar knappt gå på toaletten....
  • Hoppfullhet
    ivfbebis skrev 2017-09-06 07:53:35 följande:

Du har TD idag? Har du tagit test? :)

Ja. Jag är försiktigt glad och det blev ett +
  • Mm79
    VÄNTAR: 

*Hanna8911 väntar på spraystart 8/9 (Suprecur) 

- SPRAYAR: 

- SPRUTAR: 

- Väntar på ÄP/ET/FET: 

* kattnos (första försöket) 

* 1Elle2 väntar på FET (första försöket) 

* Senua väntar på ET (första försöket)

*Heyorange FET i okt/nov

*Milli07 väntar på ÄP (första försöket) 

- RUVAR: 

* ivfbebis testdag 9/9 (första försöket) 

* hoppfullhet TD 6/9 (4:e icsi, 1:a syskonförsök) 

*Znickers testdag 11/9 (första försöket) 

* FruPäron TD 10/9 (första försöket) 

*Mm79, TD 19/9 (första försöket)

- GRAVID:

* ijo (2:a återföring) väntar på VUL 28/9
  • Mm79
    Hoppfullhet skrev 2017-09-06 08:42:05 följande:
    Ja. Jag är försiktigt glad och det blev ett +
    Jättegrattis Vad glad jag blir för din skull
  • Mm79

Igår kväll kom en väldigt otrevlig biverkning av lutinus (vad jag har läst senare så klart). Just då trodde jag att jag kommer dö. Nära döden upplevelse helt klart. Den stavas livmoderkramp. Låg i fosterställning och trodde skulle tuppa av av all smärta. Fy satan vad det gjorde ont. Läste imorse på bipacksedeln: "den vanligaste biverkningarna är huvudvärk, obalans i slidan och kramper i livmodern. " 
    Väldigt trevligt läkemedel det där... not Rynkar på näsan

Någon annan som råkat för "trevliga" biverkningar av lutinus?

Svar på tråden IVF start sommar 2017