• Frumörksugga

IVF start sommar 2017

Hej!

Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?

• Svar på tråden IVF start sommar 2017
  • Znickers
    Milli07 skrev 2017-09-04 16:37:00 följande:

Frågade ju er om råd angående att berätta för min chef om att vi håller på med IVF. Jag tänkte låta bli att berätta då det inte blev tre dagar denna veckan, utan bara två som jag behövde lägga om mitt schema. Men när jag kom till jobbet idag och började prata med chefen så kändes det mer eller mindre tvunget att jag berättade. Men det gick superbra och hon var väldigt förstående :) Tack för era tips kära ni!

Vad härligt att höra det gick bra. Det kom sig ändå naturligt för dig att berätta. Så skönt för dig att slippa oroa dig över det mer. :)
  • Znickers
    ivfbebis skrev 2017-09-04 11:27:47 följande:

Känns som att jag kan börja gråta bara någon säger hej till mig. Försöker sysselsätta mig men det är en lugnare period på jobbet nu och då hinner man tänka mycket. Springer på toa hela tiden och tror att jag fått mens osv. Nej livet leker inte alls just nu... jag känner mig helt trasig! Och ju närmare testdagen desto värre tror jag att det blir.

Kram till dig <3

Ivfbebis - hur mår du nu ikväll? Usch blev ledsen för sin skull, jag har också liknande dippar och ju närmare jag kommer min testdag desto mer oro och ångest känner jag :( asom tur är har jag ett hektiskt jobb som fördriver dagarna och tiden, men då får jag istället ångest över att stressnivån ska påverka allting negativt.

Tänk så här, mkt av det vi känner och går igenom sitter i våra huvuden som spökar med oss. Idag fixk jag t,ex också för mig att jag börjar få mensliknande känslor. Har haft en helt perfekt tycker sedan vi började Ivf processen (kanske alla hormoner) men IDAG när jag duschade på kvällen och tvätta av sminket så känner jag plitarna och associerar direkt med att min mens är i gång. Har trots allt BIM om 5 dagar :(

Jag lider med dig!! Men vi får peppa varandra... jag hoppas innerligt att din magkänsla är så fel som det kan bli. Du ska plussa!! Så är det bara. Jag har tro och hopp för oss båda!! Styrkekramar
  • Znickers
    ivfbebis skrev 2017-09-04 11:27:47 följande:

Känns som att jag kan börja gråta bara någon säger hej till mig. Försöker sysselsätta mig men det är en lugnare period på jobbet nu och då hinner man tänka mycket. Springer på toa hela tiden och tror att jag fått mens osv. Nej livet leker inte alls just nu... jag känner mig helt trasig! Och ju närmare testdagen desto värre tror jag att det blir.

Kram till dig <3

*helt perfekt HY (skulle det stå)
  • Milli07
    Znickers skrev 2017-09-04 21:26:09 följande:

Vad härligt att höra det gick bra. Det kom sig ändå naturligt för dig att berätta. Så skönt för dig att slippa oroa dig över det mer. :)

Ja det var verkligen skönt att få det överstökat! Chefen sa själv att jag fick berätta vad det rörde sig om för läkarbesök när och om jag kände mig redo. Då kände jag bara att jag lika bra kunde lägga korten på bordet. Känns lugnande att veta att hon är förstående om det krävs fler behandlingar :)
  • Senua

Äggplock idag! Nervöst, men ska bli skönt att få det överstökat!

• Znickers
    Senua skrev 2017-09-05 06:38:23 följande:

Lycka till !!! :) håller tummarna på lagom fina ägg !!! Uppdatera hur det gick sedan.
  • Bonnamoran

Lycka till! :)
  • Mjbo

Hoppas allt går bra! :) uppdatera oss sen:)
  • kattnos

Lycka till med äggplocket! :)
  • Milli07

Lycka till! Hoppas det går bra och så smärtfritt det kan gå! Uppdatera oss när du orkar :)
Svar på tråden IVF start sommar 2017