IVF start sommar 2017
Hej!
Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?
Hej!
Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?
Jag vet faktiskt inte men nässprayen gör väl så dom kan kontrollera min ägglossning lite bättre. Men efter äggplock så tror jag inte det är nån skillnad mer än att jag inte riktigt har koll på när jag har BIM. Men det borde väl va ca 14 dagar efter "ägglossning". Så antar att mensen kan dyka upp lite när som helst om jag inte är gravid.
Jag förstår mig inte på lutinus, ibland rinner inget ut och ibland hela tabletten. Förvirrande. Men ja, jag upplever att jag är mer kissnödig nu än innan allt detta.
Det gick bra men tyvärr inte så många ägg men hoppas dem är bra!
Fick tid för återinförande på torsdag så hoppas verkligen att något av äggen blir bra
Fick tid för återinförande på torsdag så hoppas verkligen att något av äggen blir bra
Det kanske är dags att uppdatera den där statuslistan som vi började med:
Kopiera listan nedan, och skriv in ditt loginnamn under rätt rubrik så har vi bättre koll på varandra :)
VÄNTAR:
*Hanna8911 väntar på spraystart 8/9 (Suprecur)
- SPRAYAR:
- SPRUTAR:
*Mm79 (första försöket)
*senua (första försöket)
*Milli07 (första försöket)
- Väntar på ÄP/ET/FET:
* kattnos (första försöket)
* 1Elle2 väntar på FET (första försöket)
- RUVAR:
* ivfbebis testdag 9/9 (första försöket)
* hoppfullhet TD 6/9 (4:e icsi, 1:a syskonförsök)
*Znickers testdag 11/9 (första försöket)
* ijo TD 1/9 (2:a återföringen)
* FruPäron TD 10/9 (första försöket)
- GRAVID:
Det kanske är dags att uppdatera den där statuslistan som vi började med:
Kopiera listan nedan, och skriv in ditt loginnamn under rätt rubrik så har vi bättre koll på varandra :)
VÄNTAR:
*Hanna8911 väntar på spraystart 8/9 (Suprecur)
- SPRAYAR:
- SPRUTAR:
*Mm79 (första försöket)
*Milli07 (första försöket)
- Väntar på ÄP/ET/FET:
* kattnos (första försöket)
* 1Elle2 väntar på FET (första försöket)
* Senua väntar på ET (första försöket)
- RUVAR:
* ivfbebis testdag 9/9 (första försöket)
* hoppfullhet TD 6/9 (4:e icsi, 1:a syskonförsök)
*Znickers testdag 11/9 (första försöket)
* ijo TD 1/9 (2:a återföringen)
* FruPäron TD 10/9 (första försöket)
- GRAVID:
Jag mår sådär. Pendlar upp och ner. Jag har ju inget datum för BIM så det är svårt för mig att ha koll då jag blev nedreglerad med nässpray och har inte haft mens sen juni/juli.
Jag vågar inte hoppas även om jag vill. Så jäkla trött på lutinus också. Kladdigt, läcker igenom kläder ibland trots trosskydd osv. Och börjar bli irriterad i underlivet av att gå med trosskydd hela tiden också.
Haha åh bara massa neggo nu! :-/
Lite depp här från min sida idag:
Min kropp har inte återhämtat sig från äggplocket ännu. Jag har inte ont men jag är trött och fortfarande lite uppsvälld. Har koll på min vikt och den har gått nedåt stadigt så jag oroar mig inte av den anledningen. Men jag tycker att jag blir andfått lättare än vanligt, känns inte som läge för en löprunda precis och det är jag ju van vid så det känns kasst. Vill känna mig stark och pigg igen. Och sen flytt och massa på jobbet upp på det. Så jag tog beslutet att sjukskriva mig resten av veckan för att inte krascha totalt. Och plikttrogen som jag är känns det också jobbigt. Men ibland måste man fokusera på sig själv och sin egen hälsa. Och det behöver jag nu.
Tusen tack :) Japp, ringde imorse. Fick tid för VUL 28/9, en evighet dit men hoppas tiden går snabbt och allt fortsätter som det ska :)
Grattis!!!! Vad roligt!
Blir annars bara ledsen och mår dåligt när andra blir gravida, men inte med ivfare. Så glad för dig, ger oss andra hopp. Jag ska också göra FET i naturlig cykel med 5d blastocyst. Ska bara vänta på att kroppen hittar tillbaka till sin cykel igen :)