• Frumörksugga

IVF start sommar 2017

Hej!

Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?

• Svar på tråden IVF start sommar 2017
  • FruPäron
    Znickers skrev 2017-09-08 19:41:05 följande:

Tack fina ni för era peppande ord. Nu ska vi bara njuta av helgen, hoppas att rosa flytningarna försvinner och att jag plussar på måndag. Mina Hcg nivåer kanske bara är väldigt låga. Oavsett får det bli nya tag. Har deppat tillräckligt nu. Orkar inte mer. Och mer kan jag inte göra än att vänta... man börjar bli ett proffs på det nu, att vänta!

Hoppas så innerligt att det går vägen för dig!!

För mig började med så som du beskriver, att det kommer ut rosa lutinus. För min del höll det på så en dag (onsdags). Igår kom det blod men inte så att det "rann ur" en. Jag tog ett test som var 10000% negativt. Natten och hela dagen idag har jag blött som aldrig förr. Blod, i alla dess varianter - självklart med klumpar för att göra en ännu mer knäckt :(

Jag slutade med min lutinus igår och det kändes som om det "höll tillbaka" mina blödningar.

Hoppas ditt avtar och du kan lugna oss alla att blödningar INTE behöver sluta som för mig.

Kram <3
  • Znickers
    FruPäron skrev 2017-09-08 19:54:30 följande:

För mig började med så som du beskriver, att det kommer ut rosa lutinus. För min del höll det på så en dag (onsdags). Igår kom det blod men inte så att det "rann ur" en. Jag tog ett test som var 10000% negativt. Natten och hela dagen idag har jag blött som aldrig förr. Blod, i alla dess varianter - självklart med klumpar för att göra en ännu mer knäckt :(

Jag slutade med min lutinus igår och det kändes som om det "höll tillbaka" mina blödningar.

Hoppas ditt avtar och du kan lugna oss alla att blödningar INTE behöver sluta som för mig.

Kram <3

Usch. Det är så hemskt och jag blir så djupt ledsen för allas våran skull. Tänk om vi hade plussat och bara fått njuta. Varför ska det vara så eländigt svårt. Jag dör en smula inombords för varje sekund.

Och det gör inte saken bättre att min bror och svägerska fick sitt första barn 3v sedan och skickar massa söta bilder i familjechatten. Jag är inte missunnsam, det är mitt syskonbarn... men mitt hjärta krossas för de har de jag och min man längtat efter i flera år. Och de behövde bara i princip 3v sedan var de gravida.
  • Znickers
    FruPäron skrev 2017-09-08 19:54:30 följande:

Kram <3

Man vet inte vad man ska tro. Somliga plussar flera dagar innan testdag, andra plussar på testdag men negativt bara dagen innan.... och en del plussar först flera dagar upp till 1v EFTER testdag. Så vad ska man tro?! Har vi fortfarande en chans? Min man säger att det finns en chans... ljusrosa flytning är ovanligt för mig iallafall, hur brukar din mens komma?! Min är pang på rödbetan. Och direkt vid blödningen (forsar) då kommer även mensvärken.
  • FruPäron
    Znickers skrev 2017-09-08 21:35:26 följande:

Man vet inte vad man ska tro. Somliga plussar flera dagar innan testdag, andra plussar på testdag men negativt bara dagen innan.... och en del plussar först flera dagar upp till 1v EFTER testdag. Så vad ska man tro?! Har vi fortfarande en chans? Min man säger att det finns en chans... ljusrosa flytning är ovanligt för mig iallafall, hur brukar din mens komma?! Min är pang på rödbetan. Och direkt vid blödningen (forsar) då kommer även mensvärken.

Otroligt svårt att balansera sin längtan medan andra fullständigt skjuter ur sig ungar åt alla håll. Inte heller missunnsam men man kan inte hjälpa att det sticker i både ögon och hjärta :(

Min mens är som en klocka. Även om jag inte kände som jag brukar innan mens så visste jag bara att det inte lyckats (låter så löjligt). Jag har ju varit gravid förr och alla mina graviditeter har börjat på samma sätt (dock bara resulterat i ett barn). Det svåra är ju att man är fullproppad av så mycket hormon att man inte "känner" sin kropp just nu.. jag kunde varken gå på gamla, nya eller vanliga tecken. Visste ju inte vad som var biverkningar av något av preparaten, en graviditet eller mensen...

Min mens kom ju när den var beräknad. Hur hemskt det än låter så är jag glad att den åtminstone sköter sig och inte sköts upp trots den senaste månadens experiment!
  • ivfbebis

Testdag idag. Så negativt det kan bli. Dessutom har jag börjar blöda nu "på riktigt" och känner av en ordentlig mensvärk. Bryter ihop helt. Nu får vi vänta på nästa mens och sen ännu mer väntan eftersom jag kör långa protokollet... så nästa försök kanske blir i månadsskifte okt/nov och då start med nässpray.

Kan jag sluta med lutinus nu? Sen funderar jag på om man får använda tampong? Eller om det bara var förbud efter äggplocket....

• Hoppfullhet
    ivfbebis skrev 2017-09-09 08:08:04 följande:

Testdag idag. Så negativt det kan bli. Dessutom har jag börjar blöda nu "på riktigt" och känner av en ordentlig mensvärk. Bryter ihop helt. Nu får vi vänta på nästa mens och sen ännu mer väntan eftersom jag kör långa protokollet... så nästa försök kanske blir i månadsskifte okt/nov och då start med nässpray.

Kan jag sluta med lutinus nu? Sen funderar jag på om man får använda tampong? Eller om det bara var förbud efter äggplocket....

Vad tråkigt att läsa :(. Är så ledsen för din skull, vet hur de känns. Man sätter alla förhoppningar man har o lite till o när de då blev negativt första gången va de som lm ngn drog undan marken jag stod på helt. Tappa fotfästet o de tog en hel veckan innan jag kunde återgå till mitt nåt sånär normala jag. MEN, man tar sig upp igen, o kämpar vidare, för så är vi uppbyggda. Längtan efter ett barn är så starkt. Jag håller alla tummar för att ni inte ska behöva så många försök för att just er bebis ska komma till er.

Tyvärr är jag osäker på tampong men de borde ju gå bra. Upp till 2 veckor säger dom efter äggplock att det är inf risk. Byt oftare bara kanske?..

Stor kram
  • Znickers

Jag tror du kan sluta med Lutinus. När du fått negativt och blöder. Usch. Jag lider med dig. Är i samma sits som du. Enda skillnaden är ju att min testdag är på måndag. Men nu blöder jag mer än bara rosa flytningar som det var igår. Övervägde sluta med Lutinus redan nu men sista hoppet är väl kanske ändå testdagen. Men är inställd på att köra om hela processen.

Samma här, blir nog i början av okt för omgång 2. Vi kör korta protokollet men surt.. när man liksom inte fått ett enda jävla ägg till frysen.
  • Milli07

Nej vad tråkigt :( Känner verkligen med er! Låt dig själv falla och kämpa sedan vidare, förr eller senare är det er tur <3
  • Znickers

Vi behöver en period för att sörja. För detta är rent ut sagt SKIT. Men vi hittar tillbaka igen och kör på som om det aldrig hänt. Precis som Hoppfullhet skriver, vi är uppbyggda så. Vår längtan efter ett barn är starkt sä starkt att vi klara av mer än vad vi tror. Jag hoppas ni kan komma igång snabbt igen.

Stor kram till dig
  • Znickers

P.s jag har tampong i redan nu, för som sagt det är mer än bara rosa flytningar nu, så trosskydd räcker inte. Eftersom jag är inställd på att jag inte är gravid (tar fortf Lutinus framtill testdag iaf) så är det ok med tampong. Infektionsrisken är så minimal nu ändå.
Svar på tråden IVF start sommar 2017