• Frumörksugga

IVF start sommar 2017

Hej!

Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?

• Svar på tråden IVF start sommar 2017
  • Mjbo
    Mm79 skrev 2017-09-09 10:52:19 följande:

RD 6 idag, vaknar och går å kissar, då är det massa blod i vattnet, lite åt rosa hållet och klarrött i trodskyddet. Vad fan kom det ifrån? Har lite rosa flytningar nån gång i veckan men nu... ? Är det kört här också? 10 dagar innan TD och ev mens. Men det verkar inte komma jättemycket blod nu i bindan. Fattar inte. Och kliniken stängt idag så det inte går att ringa. Velade om jag ska ta lutinus eller inte, men tog det ändå.

Hade burit upp valpen igår till sovrummet (ca 17 kg)... kan det ha påverkat?

Men känslan är att det blir inget av detta ruvande. Först livmoderskramp på rd2 (som KAN vara tecken att livmoder stöter bort främmande objekt) och nu denna blödning. Suck

Åh nej! Hoppas verkligen att det inte är kört än. Brukar du blöda innan mensen börjar på riktigt? Eller skulle du haft mens nu eller när är den beräknad egentligen? Håller tummarna åt dig iallafall. Jag är oxå på rd6 idag.. känner ingenting alls. Så inställd på att det inte blir något denna gång tyvärr. Känns i hela kroppen.
  • Mm79
    Mjbo skrev 2017-09-09 20:46:04 följande:

Åh nej! Hoppas verkligen att det inte är kört än. Brukar du blöda innan mensen börjar på riktigt? Eller skulle du haft mens nu eller när är den beräknad egentligen? Håller tummarna åt dig iallafall. Jag är oxå på rd6 idag.. känner ingenting alls. Så inställd på att det inte blir något denna gång tyvärr. Känns i hela kroppen.

Nej, brukar inte blöda innan mensen, och här kom det mycket blod på en gång, sedan avtog det under dagen, nu finns lite spår bara. 10 dagar till nästa mens alltså. Inte mycket hopp kvar med andra ord.
  • 170909
    Mm79 skrev 2017-09-09 10:52:19 följande:

RD 6 idag, vaknar och går å kissar, då är det massa blod i vattnet, lite åt rosa hållet och klarrött i trodskyddet. Vad fan kom det ifrån? Har lite rosa flytningar nån gång i veckan men nu... ? Är det kört här också? 10 dagar innan TD och ev mens. Men det verkar inte komma jättemycket blod nu i bindan. Fattar inte. Och kliniken stängt idag så det inte går att ringa. Velade om jag ska ta lutinus eller inte, men tog det ändå.

Hade burit upp valpen igår till sovrummet (ca 17 kg)... kan det ha påverkat?

Men känslan är att det blir inget av detta ruvande. Först livmoderskramp på rd2 (som KAN vara tecken att livmoder stöter bort främmande objekt) och nu denna blödning. Suck

Ta det lugnt, inga problem skulle jag säga. Det hände mig mitt fjärde ivf-försök då fick jag tillbaka två stycken ägg/embryon/blastocyster. En dag sådär mitt emellan insättning och TD så fick jag en färsk liten blödning som sen typ torkade lite, sen kom en färsk liten blödning igen som sen torkade så att säga. Det visade sig att det var en nidblödning eller två för båda äggen fäste. 

Jag har läst så mycket i tråden och kände att det var dags att logga in och ge sig till känna och svara dig så du inte oroar dig i onödan som jag ser det. 
  • 170909

Jag hade en annan användare men som tydligen inte finns längre eller så har jag glömt av eposten och lösenordet för jag inte loggat in på länge.

Brukar läsa endel här och nu är jag i er situation, lite grann. ruvar och ligger en dag efter Znickers tror jag för min TD är på tisdag.

Femte ivfet, tre misslyckade och ett lyckat som blev tvillingar. Jag har hunnit med enheldel känns det som. Började i ett annat land med stimulerad ägglossning och sex hemma några gånger. Jag har ingen ägglossning och tydligen PCO. Sen stimulering och insemination och två ivf utomlands. Äggplocket utomlands som var mitt första så jag visste inget, skedde helt utan bedövning. Fy fan vad vidrigt. Men jag mådde mycket bättre i magen efteråt och så. 

Det är en jävla massa känslor och det måste det få vara men försök att vara lite positiva så det negativa inte tar överhanden helt. Jag vet att det inte är lätt alla gånger men det spelar roll i långa loppet. Och det är värt all väntan och all smärta, förr eller senare kommer jag bli gravid igen och detsamma gäller ju er!

• 1Elle2

Lider med er som fått blödning nu efter misslyckade försök. Styrkekramar till er alla, måste vara fruktansvärt. Ni får kämpa, bryta ihop och vara ledsna, men fortsätta kämpa.

Det är inte lätt att glädja sig åt andras barn i den här situationen, man kanske inte behöver det heller. Man kanske får vara neutral bara och acceptera för sig själv att nej jag kan inte glädjas full ut åt mitt syskonbarn/bästakompisbarn just nu, men kanske/förhoppningsvis sen..

Kram på er alla!

• hanna8911

VÄNTAR:

- SPRAYAR:

*Hanna8911

- SPRUTAR:

- Väntar på ÄP/ET/FET:

* kattnos väntar på FET i okt (första försöket)

* 1Elle2 väntar på FET (första försöket)

* Senua väntar på ET (första försöket)

*Heyorange FET i okt/nov

*Milli07 väntar på ÄP (första försöket)

- RUVAR:

* ivfbebis testdag 9/9 (första försöket)

* hoppfullhet TD 6/9 (4:e icsi, 1:a syskonförsök)

*Znickers testdag 11/9 (första försöket)

* FruPäron TD 10/9 (första försöket)

*Mm79, TD 19/9 (första försöket)

- GRAVID:

* ijo (2:a återföring) väntar på VUL 28/9

• Milli07

VÄNTAR:

- SPRAYAR:

*Hanna8911

- SPRUTAR:

- Väntar på ÄP/ET/FET:

* Senua väntar på ET (första försöket)

*Heyorange FET i okt/nov

*Milli07 väntar på ET (första försöket)

- RUVAR:

- GRAVID:

• Senua

VÄNTAR:

- SPRAYAR:

*Hanna8911

- SPRUTAR:

- Väntar på ÄP/ET/FET:

*Heyorange FET i okt/nov

*Milli07 väntar på ET (första försöket)

- RUVAR:

* Senua testdag 23/9 (första försöket)

- GRAVID:

• Senua

Så, då har vi fått tillbaka ett ägg i förmiddags! (Och ett till frysen). Hur ska man kunna vänta till testdag?

(För övrigt, nobelpris åt den som uppfinner lutinus som VANLIG tablett!)

• Mm79
    170909 skrev 2017-09-09 22:29:12 följande:

Ta det lugnt, inga problem skulle jag säga. Det hände mig mitt fjärde ivf-försök då fick jag tillbaka två stycken ägg/embryon/blastocyster. En dag sådär mitt emellan insättning och TD så fick jag en färsk liten blödning som sen typ torkade lite, sen kom en färsk liten blödning igen som sen torkade så att säga. Det visade sig att det var en nidblödning eller två för båda äggen fäste. 

Jag har läst så mycket i tråden och kände att det var dags att logga in och ge sig till känna och svara dig så du inte oroar dig i onödan som jag ser det. 

Åh tack att du gjorde det :) Oroa gör man alldeles för mycket genom hela processen ändå. Det måste ha varit en sån nidblödning, för idag är det helt ok. Håller alla tummar och hoppas
Svar på tråden IVF start sommar 2017