• Frumörksugga

IVF start sommar 2017

Hej!

Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?

• Svar på tråden IVF start sommar 2017
  • ivfbebis

Jag har pratat med kliniken nu och väntar på ny behandlingsperiod. Så läkaren ska ringa upp under veckan och så ska vi gå igenom allt. Måste vänta på nästa mens så det blir väl i slutet på oktober misstänker jag.

• Milli07

Nu är även jag ruvare :D Fick tillbaka ett tredagars embryo idag och tre stycken odlar de vidare i 2-3 dagar. Av nio ägg blev alltså fyra befruktade. Antar att det är ett okej antal?

Nu väntar två olidliga veckor av väntan, men ni här i forumet förstår denna olidliga väntan bättre än någon annan <3

Nu kommer jag med en fruktansvärt korkad fråga men måste ändå ställa den för att stilla min nyfikenhet. Hur kommer det sig att embryot inte kan "glida" ut igen? Efter undersökningen så rann det bara till och då började jag fundera på hur det kommer sig att embryot stannar i livmodern efter insättning. Om livmodern börjar krampa, kan embryot stötas ut då?

Och förlåt igen för min korkade fråga :'D

• Milli07

VÄNTAR:

*ivfbebis (start nästa mens 2:a försöket)

- SPRAYAR:

*Hanna8911

- SPRUTAR:

- Väntar på ÄP/ET/FET:

* kattnos väntar på FET i okt (första försöket)

* 1Elle2 väntar på FET (första försöket)

*Heyorange FET i okt/nov

- RUVAR:

* Senua testdag 23/9 (första försöket)

* hoppfullhet TD 6/9 (4:e icsi, 1:a syskonförsök)

*Znickers testdag 11/9 (första försöket)

* FruPäron TD 10/9 (första försöket)

* Mjbo TD 16/9 (Fet nr1 i ostimulerad cykel)

*Mm79, TD 19/9 (första försöket)

*rebeccamz 20/9 (andra försöket)

*Milli07 TD 25/9 (första försöket)

- GRAVID:

* ijo (2:a återföring) väntar på VUL 28/9

• Senua
    Milli07 skrev 2017-09-11 15:54:55 följande:

Nu är även jag ruvare :D Fick tillbaka ett tredagars embryo idag och tre stycken odlar de vidare i 2-3 dagar. Av nio ägg blev alltså fyra befruktade. Antar att det är ett okej antal?

Nu väntar två olidliga veckor av väntan, men ni här i forumet förstår denna olidliga väntan bättre än någon annan <3

Nu kommer jag med en fruktansvärt korkad fråga men måste ändå ställa den för att stilla min nyfikenhet. Hur kommer det sig att embryot inte kan "glida" ut igen? Efter undersökningen så rann det bara till och då började jag fundera på hur det kommer sig att embryot stannar i livmodern efter insättning. Om livmodern börjar krampa, kan embryot stötas ut då?

Skönt att allt gick bra! Hoppas på några till frysen!

Jag fick ingen riktig förklaring på varför ägget stannar. Dom var bara väldigt noga med att påpeka att det gör det, dvs olika personer sa det vid upprepade tillfällen :)
  • Hoppfullhet
    Milli07 skrev 2017-09-11 15:54:55 följande:

Härligt, ruva på bara :)

Fick förklarat för mig.. Tänk dig livmoder som 2 pannkakor som sitter mot varandra, platt ihop, de för in embryot och så ska de hålla sig där o förhoppningsvis fästa. Rinner det ut ngt ska de inte va från livmodern utan säkert lutinus o andra flytningar från slidan.. lät ju trevligt detta ;)
  • FruPäron
    ivfbebis skrev 2017-09-11 15:46:34 följande:

Jag har pratat med kliniken nu och väntar på ny behandlingsperiod. Så läkaren ska ringa upp under veckan och så ska vi gå igenom allt. Måste vänta på nästa mens så det blir väl i slutet på oktober misstänker jag.

Pratade också med min klinik idag. Deppigt samtal men skönt att de tagit emot tusentals negativa besked innan.

Inväntar också återkoppling av min läkare och kommer troligtvis ta en blasto från frysen efter nästa mens (början av okt) och sätta in sista veckan i okt?

Då får vi samköra igen här! <3
  • ivfbebis
    FruPäron skrev 2017-09-11 19:28:53 följande:

Pratade också med min klinik idag. Deppigt samtal men skönt att de tagit emot tusentals negativa besked innan.

Inväntar också återkoppling av min läkare och kommer troligtvis ta en blasto från frysen efter nästa mens (början av okt) och sätta in sista veckan i okt?

Då får vi samköra igen här! <3

Jag kör ju långa protokollet :/

Så jag måste vänta på nästa mens.. sen börja med nässpray i ca 2 veckor och sen sprutor. Men förhoppningsvis slutet på okt/ början på nov :)

Vi följer varann :)
  • Senua
    Ellencassandra skrev 2017-09-11 21:16:11 följande:

Hur länge stannar man ungefär på kliniken vid ägguttaget? :)

Vi var där i ungefär 2.5 timmar (en timme ungefär gick innan ingreppet), och gjorde oss då heller ingen brådska därifrån! :)
  • Ellencassandra
    Senua skrev 2017-09-11 21:24:10 följande:
    Vi var där i ungefär 2.5 timmar (en timme ungefär gick innan ingreppet), och gjorde oss då heller ingen brådska därifrån! :)
    Okej :) tack för svar!
Svar på tråden IVF start sommar 2017