• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • Jezz
    Dropdeadgorgeous skrev 2017-08-12 11:23:42 följande:
    Vul visade inget foster alls.... åker tillbaka till uppsala imorgon. De rekommenderade piller å ligga kvar på sjukhuset för smärtstillande och observation.
    Styrkekramar till dig!!
  • Sofiamy

Vul visade inget foster alls.... åker tillbaka till uppsala imorgon. De rekommenderade piller å ligga kvar på sjukhuset för smärtstillande och observation.

Stora varma kramar till er, finns inte tillräckligt många ord, ta hand om varandra i denna svåra stund, kramar!
  • Starlights

Jag ska ut med några kollegor ikväll och det förväntas nog att man tar sig ett glas vin eller öl.. Funderar på att berätta om graviditeten för min närmsta kollega, tror hon skulle räkna ut det själv ändå annars.. Det känns så fult att smyga med alkoholfria drinkar och jobbigt att hela tiden dölja det. Går in i vecka 10 på tisdag och har sett pickande hjärta på vul i vecka 7.. Vad tycker ni? Hålla det hemligt ett tag till och smussla vidare, eller berätta?

• lilaemma
    Starlights skrev 2017-08-12 15:39:44 följande:

Jag ska ut med några kollegor ikväll och det förväntas nog att man tar sig ett glas vin eller öl.. Funderar på att berätta om graviditeten för min närmsta kollega, tror hon skulle räkna ut det själv ändå annars.. Det känns så fult att smyga med alkoholfria drinkar och jobbigt att hela tiden dölja det. Går in i vecka 10 på tisdag och har sett pickande hjärta på vul i vecka 7.. Vad tycker ni? Hålla det hemligt ett tag till och smussla vidare, eller berätta?

Berätta.
  • Sofiamy

Jag berättade för mina två närmaste kollegor redan i vecka sju, mycket tidigt, men jag mådde rätt dåligt psykiskt och de kunde stötta mig väldigt bra. Dessutom har jag ett fysiskt och psykist tungt arbete så kändes bra att de kunde täcka upp när jag upplevde att det blev för mycket, så mitt tips är att berätta. Skulle något sedan gå fel med graviditeten tycker jag personligen attt det känns bättre om någon på mitt jobb vet vad som hänt. Lycka till kram
  • Sofiiakarin

Berätta. Iaf för ngn. Tro mig, jätte jobbigt annars. Jag har försökt samma men blev att jag sa till bästa vän o hon hjälpte mig dölja de då. Är väldigt obekvämt annars.. iaf för mig....
  • Oculyzer
    MistyM skrev 2017-08-10 18:05:16 följande:
    V.8+0 idag. Ja, min stackars sambo har också fått vara med om samma! 
    Jag tror mina mest intensiva veckor var v.6-7 med illamåendet. Mår fortfarande inte bra, men har bättre rutiner med mat och så tar jag 3x lergigan om dagen. Dofter som funkar är citrus-aktiga, men sånt är högst individuellt tror jag.

Jag mår bäst 2 kommande timmar efter första lergigan, lite bättre efter lunch och sedan sämre o sämre mot kvällen. Ja, smart att skriva upp! Vet hur det känns när det är som värst, man bara yrar runt och ser ingen början och slut på något alls.. Hoppas du mår bättre snart, kram
    Tack för tipset med citrus, ska se hur det funkar.

Åh jag känner precis igen mig! Jag mår också precis som du bäst efter första Lergiganen och sen någon gång efter lunch går det utför och kvällarna är som värst.

Hoppas du också börjar må bättre snart.

Kram till dig
  • Oculyzer
    Hejsanhoppsan90 skrev 2017-08-10 12:08:57 följande:
    Usch stackare! Hämtat ut Lergigan nu. Kunde äta hela min tacomåltid, diska och har inte mått illa sen jag tog den för nån timma sedan. Woho!! Har inte tagit en tupplur ens. Tror Postafen gjorde mig trött. Ska jobba imon o sen har jag semester i 2 v. Är utomlands sönd-fre. Ska ta det lugnt och inte ateka i solen för det kmr jag nog inte ens orka. Skönt att komma iväg bara. Jag måste ha hög spf iaf i ansiktet för jag får lätt fläckar. Hade en medicin innan som gjorde det men nu när man är gravid är det också risk för fläckar så ska fortsätta med spf 30/50. Tack! Va glad jag är att jag mår bättre.
    Så skönt! Ha en fin resa och njut av att du har en liten goding i magen :)
  • Oculyzer
    KarinIngrid skrev 2017-08-10 11:31:09 följande:
    Örsnibbarna ska jag testa tack för tipset!!
    Man är ju beredd att testa typ allt!

Tråkigt att höra att du också har det så jobbigt. Men lite skönt ändå att någon förstår på riktigt :)
    Vi får kämpa på o hålla ut! Vi vet ju att det blir bättre!
    Precis, man blir typ desperat efter ett tag Tyst 

Ja vi får kämpa på och hoppas att vi mår bättre och snart kan börja njuta av våra graviditeter för nu är det ju störtomöjligt.
  • Oculyzer
    Åh beklagar :( kram till dig!
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?