• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • Tjager

Någon mer som har mått skitdåligt i flera veckor och nu mår bra? Är på 10+3 nu och började må bättre för en vecka sedan efter att ha mått skit sedan 5+något...

Gjorde VUL på 8+4 och då såg allt bra ut.

Den uppsvällda jättemagen är nu helt borta och lika smal som innan graviditeten igen. Gigantiska bröst är väl det enda gravidsymptomet nu.

Ska man vara lättad eller orolig?

• Sofiamy
    Tjager skrev 2017-08-10 14:29:42 följande:

Någon mer som har mått skitdåligt i flera veckor och nu mår bra? Är på 10+3 nu och började må bättre för en vecka sedan efter att ha mått skit sedan 5+något...

Gjorde VUL på 8+4 och då såg allt bra ut.

Den uppsvällda jättemagen är nu helt borta och lika smal som innan graviditeten igen. Gigantiska bröst är väl det enda gravidsymptomet nu.

Ska man vara lättad eller orolig?

Jag är i 10+6 mår som en pärla nu! Lite ömma bröstvårtor men annars inget, lite tröttare kanske men kan va för jag precis gått på semester och jobbat som en galning hela sommaren för att bli klar med alt innan semestern. Men jag blir ju såklart lite orolig när jag mår så bra...
  • Hoppsan2016
    Jezz skrev 2017-08-10 09:19:22 följande:

Smyger in och presenterar mig, 36 år gammal och gravid med min och min sambos första gemensamma barn, sedan innan har vi 2 var, blir en stor härlig familj med 5 barn. Bebis som beräknas ankomma 2 mars enligt tidigt VUL kommer få syskon födda 2003, 2005, 2006 och 2009, med andra ord en riktig sladdis. 

Var på inskrivning i måndags och nu väntar vi med spänning på KUB den 21/8

Hur mår jag då? 
    Jo tack, senaste dagarna huvudvärk från hell och illamående, gärna på nätterna också. Kräks inte dock men har lite halvsvårt att fungera alla dagar. Är tillbaka på jobbet från semestern och det märks på tröttheten, jösses. Skulle vilja dricka 18 koppar kaffe om dagen men håller mig snällt till 1 eller 2. 
    Ska ha möte med min chef idag och tänkte berätta för henne, kliver ju ända in i v.12 på lördag och har redan fått börja med mamma-byxor så svårt att dölja mycket längre. Har ni andra avslöjat er? 

Är gärna med i FB gruppen också, skickar PM om det :) 

Hoppas få hänga här med er

Kul med fler som väntar nr 5 :)
  • jess06
    Jezz skrev 2017-08-10 13:36:17 följande:

Hehe, jag köpte mina första i förrgår... går in i vecka 12 på lördag, och att få igen de vanliga jeansen har varit hopplöst sista veckan. Började med gummisnodd men det blev inte heller skönt så sagt och gjort så fick det bli en tur till H&M :)

Åh, jag är bara i v. 10. Får nog försöka vänta åtminstone en vecka till. Gravidjeansen sitter ju inte jätte bra om man inte fått en stor nog mage har jag för mig.
    KarinIngrid skrev 2017-08-10 13:50:58 följande:

Jag kör mjukisar hemma, på jobbet har jag knappen uppknäppt och en tröja över. Men ja det blir nog dags för mammakläder snart!

V 12 till helgen.

Jag har ett par jeans jag kan knäppa knappen på nu, resten får vara uppknäppta.
  • Vargen070918
    Jezz skrev 2017-08-10 09:19:22 följande:

Smyger in och presenterar mig, 36 år gammal och gravid med min och min sambos första gemensamma barn, sedan innan har vi 2 var, blir en stor härlig familj med 5 barn. Bebis som beräknas ankomma 2 mars enligt tidigt VUL kommer få syskon födda 2003, 2005, 2006 och 2009, med andra ord en riktig sladdis. 

Var på inskrivning i måndags och nu väntar vi med spänning på KUB den 21/8

Hur mår jag då? 

Jo tack, senaste dagarna huvudvärk från hell och illamående, gärna på nätterna också. Kräks inte dock men har lite halvsvårt att fungera alla dagar. Är tillbaka på jobbet från semestern och det märks på tröttheten, jösses. Skulle vilja dricka 18 koppar kaffe om dagen men håller mig snällt till 1 eller 2. 

Ska ha möte med min chef idag och tänkte berätta för henne, kliver ju ända in i v.12 på lördag och har redan fått börja med mamma-byxor så svårt att dölja mycket längre. Har ni andra avslöjat er? 

Är gärna med i FB gruppen också, skickar PM om det :) 

Hoppas få hänga här med er

Kändes som det var min presentation nästan när jag läste din :)

35 år med 2 kids och 2 bonusar sen innan. Födda 05, 07, 08 och 09, och nu BF 4 mars!

Ska tillbaka till jobbet på måndag och är så nervös för att prata med chefen :( Hur gick ditt möte?
  • Jezz

Vargen070918:
    Vad roligt! Har ni berättat för de andra barnen ännu? Vi ska göra det i helgen när dom kommer till oss, det är jag lite nervös för...
    Min chef blev jätteglad och tyckte det var roligt så det kändes bara bra, det hoppas jag att din också kommer tycka!

• Jezz

Hoppsan2016: ja, eller 3dje för mig men det blir ju en 5:a i familjen :) du också? När är dina innan födda?

• MistyM
    Oculyzer skrev 2017-08-10 08:56:38 följande:
    Vilka dofter får dig att må bra? Jag har inte hittat något lämpligt Rynkar på näsan
    Jo jag känner igen det där. Min sambo som aldrig har luktat äckligt under de fyra åren vi varit tillsammans har plötsligt dålig andedräkt och luktar mysko. Måste tyvärr be honom sätta sig en bit ifrån. Stackare! Måste kännas så hemskt för honom men vad ska man göra?
    Jag fick också mitt illamående otroligt tidigt och det eskalerade förra veckan till något helt obeskrivligt hemskt och jag ser det som ett tecken att det kanske kan vända och bli bättre? Jag är livrädd att behöva må såhär hela graviditeten.
    Hur långt är du gången och har du några timmar under dagen som du mår bättre? Min mamma tipsade mig om att skriva upp måendet dag för dag för att se hur det utvecklar sig. När man mår som värst ser man inga ljusglimtar och tycker att allt bara är hemskt och då kan det kanske vara bra att blicka tillbaka till de gångerna man mådde bra och få känna hopp. 
    V.8+0 idag. Ja, min stackars sambo har också fått vara med om samma! 
    Jag tror mina mest intensiva veckor var v.6-7 med illamåendet. Mår fortfarande inte bra, men har bättre rutiner med mat och så tar jag 3x lergigan om dagen. Dofter som funkar är citrus-aktiga, men sånt är högst individuellt tror jag.

Jag mår bäst 2 kommande timmar efter första lergigan, lite bättre efter lunch och sedan sämre o sämre mot kvällen. Ja, smart att skriva upp! Vet hur det känns när det är som värst, man bara yrar runt och ser ingen början och slut på något alls.. Hoppas du mår bättre snart, kram
  • pugsnotdrugs
    Zaxika skrev 2017-08-10 13:34:46 följande:
    Jag har inte köpt något än, men kommer nog fira med ett litet inköp om ultraljudet på måndag går bra. Så nervöst. Går in i vecka 13 imorgon.

Hade inte du också bf 1 mars? Jag har det och jag går in i vecka 12 imorgon :)

Har förresten inte heller köpt något än, spanar på vagnar för att veta vad vi ska kika på men kommer nog inte köpa något förrän efter RUL, eller om vi lyckas hitta ett privat ultraljud :)

Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?