• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • Sofiamy
    Krusbärskompott skrev 2017-08-18 12:38:52 följande:

Haha jag har inte heller någon gravidmage, bara lite fluff. Första barnet, v11+6 nu.

Däremot fick jag ett bra svar på nipt igår så är helt överlycklig. =) Lite ro i själen för första gången sedan jag fick utslag på stickan tror jag.

Så härligt med bra resultat på nipt! Ska på kub i nästa vecka och är rejält nervös, har ju åldern inne för ettsämre resultat :(
  • Starlights
    MaryIng84 skrev 2017-08-18 12:52:44 följande:
    Jag har samma problem (trög mage) och tänker undvika järntabletter tills bm säger att jag behöver ta dem. Men senast jag var gravid och skulle köpa järntabletter sa kvinnan på Apoteket att det finns två sorters järntabletter, en som gör magen trögare och en med motsatt effekt (du blir typ lite dålig i magen). Minns inga namn eller varumärken men minns att det var så hon sa.
    Ja det tänkte jag med. Problemet är ju bara att min bm nu säger att jag måste ta dem, har för lågt järnvärde och är bara i vecka 10 ännu.. :/ 
    Läste i bipacksedeln på mina tabletter att vanliga symtom är att man kan få både lös eller hård mage. Förhoppningsvis kanske det blir lättar upp min redan tröga mage, istället för motsatsen hehe.
  • Starlights
    Tjager skrev 2017-08-18 14:17:57 följande:

Nu känner jag min aningen korkad, men jag fattar inte vad det är som gör att vissa redan har fått en bebismage? Bebisen är ju fortfarande så liten? På mig syns ingenting, det enda som händer vissa dagar är att magen är super-uppblåst och att därmed hela magen blir gigantisk, men det blir ju långt ifrån en "bebismage" mer än spärrballong av alltihopa!

"Vill ju också ha en bebismage så att jag ser att allt växer som det ska..."

Nä jag tänker samma. Såhär tidigt så har ju livmodern knappt växt upp ur bäckenet. Är ju mer svullnad och uppblåsta tarmar som syns på mig. Men de säger ju att om man har fått barn tidigare så brukar magen synas tidigare. :) 
  • Nautical
    Tjager skrev 2017-08-18 14:17:57 följande:

Nu känner jag min aningen korkad, men jag fattar inte vad det är som gör att vissa redan har fått en bebismage? Bebisen är ju fortfarande så liten? På mig syns ingenting, det enda som händer vissa dagar är att magen är super-uppblåst och att därmed hela magen blir gigantisk, men det blir ju långt ifrån en "bebismage" mer än spärrballong av alltihopa!

"Vill ju också ha en bebismage så att jag ser att allt växer som det ska..."

Här kan du läsa allt om varför vissa får mage och andra inte. www.niomanader.se/magen-nar-kommer-magen/
  • hggeli
    Starlights skrev 2017-08-15 21:05:47 följande:

Går in i vecka 10 idag, dubbelsiffrigt, tjoho! Och har inskrivning i morgon. Känns spännande. :D

Grattis ! :D Vad kul. Det börjar ta sig för oss.
  • hggeli

Gjorde ett vul i torsdags , samma dag som jag gick in i vecka 10. Snacka livlig liten böna där inne. Guud vad den rörde sig och grejade på. Så häftigt med så mycket rörelser så tidigt =)

• hggeli
    Sofiamy skrev 2017-08-18 14:30:17 följande:
    Så härligt med bra resultat på nipt! Ska på kub i nästa vecka och är rejält nervös, har ju åldern inne för ettsämre resultat :(
    Håller tummar för dig.
    Ska också göra kub. Trodde inte jag hade åldern inne än så att säga =) är 33. Hade för mig man ska vara 35, men tydligen får jag kub. Och det är ju bara bra ändå få veta så mkt som möjligt.
  • Lucius Vorenus

Jag börjar känna mig tveksam om jag kommer att orka denna gång.

Mår ständigt illa och är otroligt yr. Nu har jag jobbat tre dagar och jag har gått hem och lagt mig direkt efter jobbet för att jag orkar inte med allt.

• Johlit
    hggeli skrev 2017-08-19 16:43:16 följande:

Gjorde ett vul i torsdags , samma dag som jag gick in i vecka 10. Snacka livlig liten böna där inne. Guud vad den rörde sig och grejade på. Så häftigt med så mycket rörelser så tidigt =)

Vad roligt för dig!! Då kan du känna dig lite lugn nu då :) Hur går det med ditt illamående?
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?