• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • hggeli
    Johlit skrev 2017-08-20 19:26:31 följande:

Haha, ja det är väl så. Man oroar sig från dag 1, och oron byts hela tiden ut mot något nytt.

Jag mår fortfarande illa, värst på morgonen. Men jag tar en lergigan när jag vaknar och klarar mig oftast på den hela dagen. Jag hoppas så att det ska ge sig snart. Min förra graviditet var fruktansvärt jobbig, då jag hade ett mycket värre mående som höll i sig fram till förlossningen. Men som sagt - det här är min bästa graviditet hittills. Min lilla nr 3

Hehe ja så är det. Jag spydde igen när jag var utan lergigan igår så tog det igen. Idag har jag mått rätt ok men ikväll är illamåendet här :( trots lergigan. Men jag tror att det har börjat komma ner i skov än konstant.

Gud så jobbigt att ha det så länge !åhh jag hoppas för din del att du slipper det helt snart :) då kan man njuta som bäst. Allra bäst när man känner barnet röra sig också och kan avgöra allt verkar bra!
  • hggeli

Nån som börjat känna några rörelser än? Själv är jag bara i vecka 9+4 så inte än. Men endel är väl nästan i vecka 14 så ni kanske ? :)

Finns ju de som känner supertidigt också. Vecka 12 typ.

• hggeli
    Starlights skrev 2017-08-20 10:16:00 följande:

Jag svimmande igår. Var utomhus bland ganska mycket folk med några vänner. Så sa jag plötsligt att jag känner mig yr och vill gå en sväng. Vi hann gå några meter bara sen föll jag ihop på gräset.

Det var egentligen inte så obehagligt, jag har svimmat förut, eftersom jag alltid haft lågt blodtryck. Men jag tror att graviditeten gör att jag blivit mer känslig. Jag har ju också lite järnbrist, och har precis börjat med järntabletter nu i veckan. Förhoppningsvis hjälper det.

Oj otäckt! Tur du var på mjukt underlag! Att du hann känna av det innan.

Järntabletter hjälper säkert! Jag äter mkt extrajärn. Har vanligtvis lätt till järnbrist och lågt tryck som medför yrsel och nästan svimning. Blir ännu värre under graviditeten! Men tycker det gått rätt bra denna gång. Kanske pga att jag började äta Järn direkt typ.

Skulle prata med bm om jag var du om det finns nått annat göra också :)
  • Cizzi86

Hej!följt tråden sen start men inte skrivit ngt, tror jag. Är i v11+4 enligt mina beräkningar. V12+2 enligt bm som gjorde Nipt på oss i fredags. Igår kväll, efter sex, började jag blöda rejält. Det rann ur rött blod i toaletten. Blev jätteledsen och sa till sambon att jag ville åka till akuten, vilket vi gjorde. Har 1,5h till akuten och det hade inte blött jättemycket på bindan när vi kom fram, men när jag gick på toa i väntrummet rann det återigen ur mig. Fick göra gyn undersökning, vul och ul. Bebis levde och hjärtat slog!fatta lyckan när man trodde allt va kört!men läkarn kunde inte se varför jag blödde och sa att det bara var att avvakta och se vart det tog vägen. Fick några tabletter som skulle stoppa blödningen och sen åkte vi hem. Blödde imorse med när hag va på toa men blöder inte igenom bindan på kort tid eller så. Är det ngn här som har erfarenhet av blödningar såhär sent?googlat massor såklart:/ usch va otrevligt när man inte vet vad som händer och allt känns såå osäkert. Är ingen person som är bra på att vänta och hatar att inte ha nån som helst kontroll:(

• Hejsanhoppsan90
    Cizzi86 skrev 2017-08-22 07:55:44 följande:

Hej!följt tråden sen start men inte skrivit ngt, tror jag. Är i v11+4 enligt mina beräkningar. V12+2 enligt bm som gjorde Nipt på oss i fredags. Igår kväll, efter sex, började jag blöda rejält. Det rann ur rött blod i toaletten. Blev jätteledsen och sa till sambon att jag ville åka till akuten, vilket vi gjorde. Har 1,5h till akuten och det hade inte blött jättemycket på bindan när vi kom fram, men när jag gick på toa i väntrummet rann det återigen ur mig. Fick göra gyn undersökning, vul och ul. Bebis levde och hjärtat slog!fatta lyckan när man trodde allt va kört!men läkarn kunde inte se varför jag blödde och sa att det bara var att avvakta och se vart det tog vägen. Fick några tabletter som skulle stoppa blödningen och sen åkte vi hem. Blödde imorse med när hag va på toa men blöder inte igenom bindan på kort tid eller så. Är det ngn här som har erfarenhet av blödningar såhär sent?googlat massor såklart:/ usch va otrevligt när man inte vet vad som händer och allt känns såå osäkert. Är ingen person som är bra på att vänta och hatar att inte ha nån som helst kontroll:(

Va jobbigt och hjälplös man blir när man inte kan göra något. Så glad för er skull att inget hade hänt!
  • Johlit
    hggeli skrev 2017-08-21 20:31:34 följande:

Hehe ja så är det. Jag spydde igen när jag var utan lergigan igår så tog det igen. Idag har jag mått rätt ok men ikväll är illamåendet här :( trots lergigan. Men jag tror att det har börjat komma ner i skov än konstant.

Gud så jobbigt att ha det så länge !åhh jag hoppas för din del att du slipper det helt snart :) då kan man njuta som bäst. Allra bäst när man känner barnet röra sig också och kan avgöra allt verkar bra!

Åh tack! Jag tror att det blir annorlunda den här gången då det är lindrigare. Men visst längtar man efter att få må bra så man kan njuta fullt ut. Och att få känna hur det rör sig där inne - det är ju det bästa :)
  • KarinIngrid

Idag har vi varit och gjort KUB
    Så härligt att se lilla mini!

Vilken gymnast, den låg inte still en sekund, viftade med armarna och sparkade med benen hela tiden, vred och vände på sig. Så hon hade svårt att få till de bilder hon behövde för mätningarna. Vi var där över 40 minuter och jag fick skaka runt lite på magen mellan varven då den lille vände ryggen till :)
    Men till slut kom alla mätningar på plats och vi fick bra resultat

1 på 1750 på Downs
    och 1 på 20.000 på de svårare avvikelserna

Så nu kan vi andas ut och bara njuta av den lilla krabaten som växer och frodas.
    Blev flyttad en dag så fick 2:a mars som BF

• Vargen070918
    KarinIngrid skrev 2017-08-24 09:12:47 följande:

Idag har vi varit och gjort KUB
    Så härligt att se lilla mini!

Vilken gymnast, den låg inte still en sekund, viftade med armarna och sparkade med benen hela tiden, vred och vände på sig. Så hon hade svårt att få till de bilder hon behövde för mätningarna. Vi var där över 40 minuter och jag fick skaka runt lite på magen mellan varven då den lille vände ryggen till :)
    Men till slut kom alla mätningar på plats och vi fick bra resultat

1 på 1750 på Downs
    och 1 på 20.000 på de svårare avvikelserna

Så nu kan vi andas ut och bara njuta av den lilla krabaten som växer och frodas.
    Blev flyttad en dag så fick 2:a mars som BF

Åh grattis!
    Vi ska iväg vid 14-tiden idag och måste säga att jag är lite nervös. Hoppas på ett bra resultat!
  • MistyM

Hur mycket har er vikt förändrats sedan ni blev gravida och vilken vecka är ni i?
    Jag gick först ner 2 kg tills v.7 kanske men nu har jag gått upp kanske 3kg. Svårt med detta tycker jag, har inte kunnat träna pga. hur jag har mått och jag har ju ingen koll på kosten längre eftersom jag mår illa av allting som är nyttigt. V.11

Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?