• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • Hoppsan2016
    Lykkeliv skrev 2017-08-18 01:25:46 följande:
    Japp jag med!! 25 år :-P

Hur känns det tycker du med det stora spannet på åldern? Jag tycker det är enbart positivt. Dottern vet om graviditeten och hon längtar massor
    Bara positivt tycker jag med. Nästan enklare, extra hjälp om/när man behöver det. Mina längtar jättemycket. Lite olika önskemål om könet bara =)
  • Starlights

Jag svimmande igår. Var utomhus bland ganska mycket folk med några vänner. Så sa jag plötsligt att jag känner mig yr och vill gå en sväng. Vi hann gå några meter bara sen föll jag ihop på gräset.

Det var egentligen inte så obehagligt, jag har svimmat förut, eftersom jag alltid haft lågt blodtryck. Men jag tror att graviditeten gör att jag blivit mer känslig. Jag har ju också lite järnbrist, och har precis börjat med järntabletter nu i veckan. Förhoppningsvis hjälper det.

• hggeli
    Johlit skrev 2017-08-19 19:42:51 följande:

Vad roligt för dig!! Då kan du känna dig lite lugn nu då :) Hur går det med ditt illamående?

Det har faktiskt blivit så mkt bättre. Ca sen vi var på vul. Haha. Så nu oroar jag mig för det. Att nått hänt sen vul. Istället för att njuta ;) åhh är aldrig bra.

Hur mår du?
  • Johlit
    hggeli skrev 2017-08-20 17:51:19 följande:

Det har faktiskt blivit så mkt bättre. Ca sen vi var på vul. Haha. Så nu oroar jag mig för det. Att nått hänt sen vul. Istället för att njuta ;) åhh är aldrig bra.

Hur mår du?

Haha, ja det är väl så. Man oroar sig från dag 1, och oron byts hela tiden ut mot något nytt.

Jag mår fortfarande illa, värst på morgonen. Men jag tar en lergigan när jag vaknar och klarar mig oftast på den hela dagen. Jag hoppas så att det ska ge sig snart. Min förra graviditet var fruktansvärt jobbig, då jag hade ett mycket värre mående som höll i sig fram till förlossningen. Men som sagt - det här är min bästa graviditet hittills. Min lilla nr 3
  • Sofiiakarin

Vet att de baraär svullet o inte bebis som är så stor.. Men har typ inte haft ngn mage alls. Nu ikväll blev de en hård liten kula! Haha! V.11
  • hggeli
    Sofiiakarin skrev 2017-08-20 21:00:39 följande:
    Vet att de baraär svullet o inte bebis som är så stor.. Men har typ inte haft ngn mage alls. Nu ikväll blev de en hård liten kula! Haha! V.11
    Åhh jodå nog syns det :D :D
  • Sofiiakarin
    hggeli skrev 2017-08-21 14:57:10 följande:

Åhh jodå nog syns det :D :D

Jaaa! Eller hur?! Men de måste väl vara tarmarna som är svullna? Eller va e de som sväller. Bebis är ju pytte. Är din mage med svullen?
  • regndroppe

För ca en månad sen hade jag stora blödningar pga ett hematom och idag var jag på återbesök på gyn. Allt såg fint ut! Hematomet är nästan hela borta och hjärtat pickade fint <3 Vi såg resterna av gulkroppen och navelsträngen. Moderkakan fanns där, men var svår att se för ett otränat öga. Så glad jag är <3

• lilaemma
    regndroppe skrev 2017-08-21 16:30:19 följande:

För ca en månad sen hade jag stora blödningar pga ett hematom och idag var jag på återbesök på gyn. Allt såg fint ut! Hematomet är nästan hela borta och hjärtat pickade fint <3 Vi såg resterna av gulkroppen och navelsträngen. Moderkakan fanns där, men var svår att se för ett otränat öga. Så glad jag är <3

Åh, så skönt.
  • hggeli
    Sofiiakarin skrev 2017-08-21 15:23:30 följande:

Jaaa! Eller hur?! Men de måste väl vara tarmarna som är svullna? Eller va e de som sväller. Bebis är ju pytte. Är din mage med svullen?

Ja mycket tror jag är det. Men även om bebis är liten är väl livmodern lite större i omkrets så den ska ha plats?

Sen tror jag det beror på hur lång man är och vart liten ligger. Tror den ligger längre ut på vissa så man ser magen tidigare. Jag tror det iaf :)

Och även om man är gravid för andra gången får man mage snabbare för finns inget hålla emot. Ligamenten har redan sträckts. Det märker jag. Mage mkt tidigare denna gång!
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?