• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • Linkaa
    hggeli skrev 2017-07-10 18:59:18 följande:

Precis samma här. I framtiden vet man aldrig men har ju hållt mig 1.5 år nu så under graviditeten och amning bör det gå lätt för.mig. ( :

Nej precis jag förstår. Vi också ska upp o h träffa familjen och kanske måste säga om jag mår illa och inte orkar göra nått liksom . Förklara varför :D

Ja då kanske man måste berätta men mest troligt förstår nog ens omgivning ifall man mår illa och sover hela tiden ;)

man önskar bara att man inte va så orolig för MF, men jag tror nog att hela våran kompis krets skulle veta ifall jag fick ett mf så då kanske det gör mindre ifall de vet att man är gravid också... känns som en sån stress att försöka dölja och hålla hemligt :) framtiden får utvisa om det blir att berätta eller inte
  • Maggie24

Hoppar gärna in här jag med!

Plussade "ordentligt" idag med Clearblue Digital på ÄL+12. Testade i lördags (ÄL+10) och fick svagt plus, men vågade inte tro på det. Är enligt min app i v 3+6, men vet inte till 100% om det stämmer.

Känns helt sjukt, det här blir första barnet om allt går vägen!

• LP0
    Maggie24 skrev 2017-07-10 19:54:04 följande:

Hoppar gärna in här jag med!

Plussade "ordentligt" idag med Clearblue Digital på ÄL+12. Testade i lördags (ÄL+10) och fick svagt plus, men vågade inte tro på det. Är enligt min app i v 3+6, men vet inte till 100% om det stämmer.

Känns helt sjukt, det här blir första barnet om allt går vägen!

Grattis!!!! =)
  • Starlights

(min inlägg försvann så skriver ett nytt...)

Hjälp. Smått rosa flytningar nu ikväll.. Jag ska ju egentligen ha min mens nu, så får väl hoppas att det bara är en genombrottsblödning.. Eller att det beror på sköra slemhinnor efter att vi hade sex i morse.. Men faaan alltså.. om det blöder mer så vet jag inte vad jag gör... :( 

• sofha705

Hej hej! Jag hoppar in här också. Gick precis in i v 7, bf 4/3-2018. Har en dotter som är 3. Hoppas det håller hela vägen! Går gärna med i fb-gruppen. Skickar meddelande till ts. O grattis alla ni andra till era plus!

• hggeli
    Linkaa skrev 2017-07-10 19:49:58 följande:

Ja då kanske man måste berätta men mest troligt förstår nog ens omgivning ifall man mår illa och sover hela tiden ;)

man önskar bara att man inte va så orolig för MF, men jag tror nog att hela våran kompis krets skulle veta ifall jag fick ett mf så då kanske det gör mindre ifall de vet att man är gravid också... känns som en sån stress att försöka dölja och hålla hemligt :) framtiden får utvisa om det blir att berätta eller inte

Japp så.känner jag lite också. Eftersom jag varit med om traumatiskt t.ex. att föda för.tidigt i vecka 21 ville jag berätta lite innan till.min familj mamma och mormor kanske även till.några vänner för händer nått så behöver jag ju kanske stöd. Mf är traumatiskt speciellt när vi väntat så länge. Så.kanske också berättar till några till . Tror inte jag kommer kunna hålla mig :D men kommer nog vänta otroligt länge innan jag lägger ut på ex. Facebook eftersom.det var så smärtsamt sist i vecka 21 behöva förklara till alla vad som.hänt. väntar nog så officiellt till vecka 30 kanske. Fast vi får se.

:D åh vad jag önskar det ska gå bra hela vägen nu!!

Är så lycklig det visade positivt idag!
  • Linkaa
    hggeli skrev 2017-07-10 22:04:18 följande:

Japp så.känner jag lite också. Eftersom jag varit med om traumatiskt t.ex. att föda för.tidigt i vecka 21 ville jag berätta lite innan till.min familj mamma och mormor kanske även till.några vänner för händer nått så behöver jag ju kanske stöd. Mf är traumatiskt speciellt när vi väntat så länge. Så.kanske också berättar till några till . Tror inte jag kommer kunna hålla mig :D men kommer nog vänta otroligt länge innan jag lägger ut på ex. Facebook eftersom.det var så smärtsamt sist i vecka 21 behöva förklara till alla vad som.hänt. väntar nog så officiellt till vecka 30 kanske. Fast vi får se.

:D åh vad jag önskar det ska gå bra hela vägen nu!!

Är så lycklig det visade positivt idag!

oj nej va tråkigt! Då håller vi tummar och tår att det vill stanna och gå bra denna gången! Detta är ju första gången jag ens är gravid och tror nog jag har gått in med inställningen att det värsta kommer hända när man egentligen bara borde njuta och vara lycklig över att man ens kan bli gravid jag har då inte ens Facebook men väldigt prat glada vänner så när det kommer ut så vet nog hela världen
  • soffe
    Linkaa skrev 2017-07-10 11:36:09 följande:
    Här måst det väldigt bra, nästan oföskämt bra lite motvärk och bröst som känns som de ska explodera:) men är mest förvånad över hur bra det gått att sluta snusa, känner knappt nå sug efter snus( kommer väl kanske snart) men än så länge går det jättebra, ringde Mvc imorse och bokade inskrivnings samtal i slutet av augusti i v13 hur känner ni andra blivande mammor med att berätta för omgivningen? Väntar ni eller berättar ni tidigt?:)
    Vi berättade för min killes syskon ikväll, låtsades ta ett kort men filmade och sa "säg marsbebis" istället :) väldigt kul!
  • LP0

Godmorgon alla! Vaknade av att jag va så sjukt kissnödig, har aldrig hänt hihi!

Vi ska berätta för min familj i helgen. Så nervös!

Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?