• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • hggeli
    MistyM skrev 2017-07-23 17:36:33 följande:

V.5+3 här. Ser att en del av er har illamående. Jag har mått dåligt sedan igår morse när jag vaknade, det har varit de 2 längsta dagarna i mitt liv känns det som. Fokuserar hela tiden för att inte behöva spy, direkt när jag vaknar springer jag ut i köket och gör 1dl havregrynsgröt o äter snabbt för att lindra. Känns som när man har influensa eller något. Illamående innan jag ätit, medan jag äter och efter jag ätit tills det är dags att sova.

Har börjat bannlysa massor av saker jag inte klarar av att äta och det bara byggs på, helt knäpp e jag! Maten jag lagade igår och gillade kan jag inte ens se idag.

Ser framemot när man kan gå ut med det här så det blir enklare med att omgivningen förstår hur det är med en. Ställer bara in allting just nu för jag är för trött. 

Japp sådär är.det att vara gravid. Alla får det inte men jag har fått det förr också. Och har start på det nu. Brukar gå upp och snabbt få i mig nått så jag ej kräks. För mig lindrar det ibland lite medan jag äter och precis ätit klart sen börjar det om ca 10 min efter. Dock är det relativt överkomligt ännu illamåendet ,om än påtagligt.

Jag började inte må illa i första graviditeten förrän i vecka 6+0 ca och nu är jag i 5+4. Så varierar lite. Får se om.det ökar. Puuh bra med att veta det stiger hormoner men jobbigt med illamående!
  • hggeli
    Hejsanhoppsan90 skrev 2017-07-23 22:10:25 följande:

Hej. Någon som vet hur det fungerar med ultraljud i skåne? Får man be om ett tidigt för att "man vill"? Sen betala för ett till senare eller hur fungerar det? Jag vill bara veta att allt är okej och sluta vara nojjig.

Vi får tidigt ultraljud och fick det första graviditeten innan vi hade varit med om.nått alls. For till kvinnokliniken akuten. Iofs hade jag en polyp och trodde inte jag var gravid. Men då de såg jag var gravid så gjorde de UL. Sen var jag orolig pga blödning vecka 9 och då fick jag nytt UL. Så är du orolig kanske du kan åka in och ta ett akut. Eller så frågar du din bm om hon inte kan hjälpadig. Vi bokade in tidigt med vår i Malmö. Dock så bor vi själva i lund. Förra gången gjorde vi tidigt UL i lund. Nu blir det i Malmö.

Lycka till kram :)
  • Stellan11

Dagen vi ska åka på semester kommer första morgonen då illamåendet är olidligt och kräkningarna bara väller :s ska bo i en campingstuga utan toalett i så får hoppas de bara va idag! (Haha) började precis i v7 sist också o höll i sig till v13...

• FruGast

Nu finns det en Bf mars tråd där vi som inte vill till Facebook kan hänga :)

• PuLoha

Från vilken vecka kan man göra vul för att kunna se ett embryo?

• Zora
    PuLoha skrev 2017-07-23 22:53:06 följande:
    Då har du ändå känt det lite olika dina graviditeter. Men hua för att må illa från V.7-17 måste ha vart jobbigt. :/

Jag hade inte heller så mycket symtom och det jag hade började avta mer och mer från V.7 när jag fick mitt MA..

Jag förstår vad du menar med att vilja känna/ ha symtom bara för att känna att graviditeten fortskridet som den ska. Det är ganska jobbigt också att inte känna något, speciellt när man har dåliga erfarenheter i bagaget.
    Ja det var rätt jobbigt :p som tur var kräktes jag aldrig, men hade som ett konstant illamående, urk.
  • Starlights
    FruGast skrev 2017-07-24 07:03:36 följande:

Nu finns det en Bf mars tråd där vi som inte vill till Facebook kan hänga :)

Menar du att du startat ett ny? För det här är ju en bf mars tråd redan? :)
  • Jensan911
    Hejsanhoppsan90 skrev 2017-07-23 22:10:25 följande:

Hej. Någon som vet hur det fungerar med ultraljud i skåne? Får man be om ett tidigt för att "man vill"? Sen betala för ett till senare eller hur fungerar det? Jag vill bara veta att allt är okej och sluta vara nojjig.

Det beror helt på kommun och mvc! De allra flesta gör inget "i onödan", alltså om det bara är för att man vill. Nojig och orolig är ju tyvärr i princip alla... Jag kommer göra ett privat i Malmö (Emma ultraljudsklinik, rekommenderar!!), precis som jag gjorde när jag väntade dottern. Bara för att lugna mig själv och se att allt är bra

Rutinultraljudet i vecka 18-20 "ingår" ju, det får alla!
  • silwersara

Hej alla! Jag är helt ny på familjeliv och väntar också barn i mars (tror jag iaf). Jag är i v. 8 och de få symptom jag hade från början finns inte kvar alls! Jag mår precis som jag alltid gjort och det skrämmer mig jättemycket. Så jag kände att jag behövde få skriva av mig hos er som förstår känslan. Är det någon mer än mig som känner absolut intenting?

(Förresten - kan man fixa så att ingen ser ens riktiga namn och mail på profilen? Vill ju inte avslöja mig här för familjen som inte ska få veta något än på ett tag...) :)

• larssonc
    silwersara skrev 2017-07-24 10:27:20 följande:

Hej alla! Jag är helt ny på familjeliv och väntar också barn i mars (tror jag iaf). Jag är i v. 8 och de få symptom jag hade från början finns inte kvar alls! Jag mår precis som jag alltid gjort och det skrämmer mig jättemycket. Så jag kände att jag behövde få skriva av mig hos er som förstår känslan. Är det någon mer än mig som känner absolut intenting?

(Förresten - kan man fixa så att ingen ser ens riktiga namn och mail på profilen? Vill ju inte avslöja mig här för familjen som inte ska få veta något än på ett tag...) :)

Hej och välkommen hit :) Jag är i v 6 (5+2) och har ännu inte haft ett enda symptom. Oroar mig väldigt mycket över det men så länge jag inte får en kraftig blödning försöker jag förlita mig på att allt är bra!
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?