• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • hggeli
    regndroppe skrev 2017-07-23 09:26:35 följande:

Nu är jag rädd. Tog ett nytt gravtest nyss och jag tycker att det set svagare ut än det jag gjorde den 18 juli :( Det översta av dessa tog jag den 18e, det nedersta idag.

så vart det för mig med, typ 2 dagars mellanrum äl +16 till äl+18 som var lite svagare dock vet jag att jag hade mer utspädd urin. jag bestämde mig sen att ej testa mer eftersom teststreck var lika mörkt som kontrollstreck ca och kanske billiga tester inte blir mörkare eller åtminstone när det är så mkt hormoner kanske det visar ungefär samma och jag vill inte oroa mig. händer nått så händer nått även om jag inte testar. ska ta ett cb digital imorrn vecka 5+4 är jag i då och hoppas det visar 3+. jag har fått 1-2 på äl + 11 och 2-3 veckor på äl+16. jag tänker att de där billiga testerna kanske varierar lite hur de visar? för ibland blir strecken lite liksom brutna eller snarare flammiga medan ett annat kan bli mörkare, även kontrollstrecken så jag tänker att man ska nog inte testa för mkt, kan bara göra en osäker. jag får mörka tydliga streck och det har ju du också fått så min rekommendation är testa inte för mkt då blir du bara osäker. det varierar ju mkt med styrkan på urin också, dvs hur mycket man druckigt och när man kissat senast.

kram men jag vet precis hur du känner. jag blev också orolig då det var snäppet ljusare två dar senare men som sagt två dar senare igen var det lika mörkt och lite mörkare kanske än 4 dar innan, så det kan variera lite beroende på olika faktorer. jag tror inte det är nån fara. 
  • hggeli
    Lullabay skrev 2017-07-23 10:42:34 följande:

Detta är ju min tredje graviditet och jag har aldrig tidigare fortsatt tagit tester.

Dock efter att jag började blöda i måndags tog jag ett test, för att kunna jämföra senare med om det blir svagare. Testet i måndags var lika starkt som kontrolltestet. Tog ett nytt igår då för att jämföra och det ser fortfarande likadant ut...till och med lite så att teststrecket nästan var starkare än kontrollstrecket igår så. Nu ska jag inte testa mer.

Detta gjorde jag dock enbart på grund av blödningen.

Känner mig lugnare nu :)

det låter sunt och bra tycker jag. att testa bara för att få ett svarom man har blödningar eller om man varit med om tidigt/tidiga mf så tycker jag man kan testa någongång för att känna sig tryggare. men det skall vara konstruktivt inte destruktivt, dvs testar man hela tiden så tror jag man kan oroa upp sig själv för det kan ju variera aningen beroende på tester och även koncentration av urin. jag testade lite i början för att se att det steg första dagarna efter bim och när strecket var lika starkt som kontrollstreck har jag slutat. det blir bara oroligt att testa efter det för det verkar inte stiga så mkt mer lika snabbt och tydligt. jag har också tagit 2 cb digital på äl + 11 och äl +16 som visat 1-2 veckor occh 2-3 veckor. har inte testat på nästan en vecka nu och ska bara testa en gång till med cb digital för att hoppas på att få 3+ veckor. sen är det färdigtestat för min del. känner ändå att det jag gjort varit konstruktivt det har fått mig otroligt mycket tryggare även om det såklart aldrig är nån garanti =) man kan säkert få missfall ändå, men om det hjälper en blivande mamma bli tryggare så är det ju positivt. dock tycker jag man skall sluta testa genast om man blir mer orolig av det! 

och vad skönt du fick ett betryggande resultat. <3 kram
  • Lykkeliv
    lilaemma skrev 2017-07-23 06:17:08 följande:

Hur hittar man dig?

Skicka PM här på FL
  • MistyM

V.5+3 här. Ser att en del av er har illamående. Jag har mått dåligt sedan igår morse när jag vaknade, det har varit de 2 längsta dagarna i mitt liv känns det som. Fokuserar hela tiden för att inte behöva spy, direkt när jag vaknar springer jag ut i köket och gör 1dl havregrynsgröt o äter snabbt för att lindra. Känns som när man har influensa eller något. Illamående innan jag ätit, medan jag äter och efter jag ätit tills det är dags att sova.

Har börjat bannlysa massor av saker jag inte klarar av att äta och det bara byggs på, helt knäpp e jag! Maten jag lagade igår och gillade kan jag inte ens se idag.

Ser framemot när man kan gå ut med det här så det blir enklare med att omgivningen förstår hur det är med en. Ställer bara in allting just nu för jag är för trött. 

• Zora
    PuLoha skrev 2017-07-23 17:54:53 följande:

Någon mer som inte har någon växtvärk?

Jag! Känner inget särskilt alls i magen. Tycker jag borde känna mer (3:e barnet). Enda som känns är något större bröst. Kanske kan inbilla mig lätt illamående ibland, men kan lika gärna bero på något annat. Lite oroad är jag eftersom det slutade med MA senast. Då hade jag symptom som liksom aldrig förvärrades. Har mått illa de två tidigare graviditeterna som gick bra, så känns konstigt om jag inte ska göra det nu. Är iof bara i 5+6 och har för mig att det har dykt upp runt v.7 med de andra.
  • PuLoha
    Zora skrev 2017-07-23 18:24:18 följande:

Jag! Känner inget särskilt alls i magen. Tycker jag borde känna mer (3:e barnet). Enda som känns är något större bröst. Kanske kan inbilla mig lätt illamående ibland, men kan lika gärna bero på något annat. Lite oroad är jag eftersom det slutade med MA senast. Då hade jag symptom som liksom aldrig förvärrades. Har mått illa de två tidigare graviditeterna som gick bra, så känns konstigt om jag inte ska göra det nu. Är iof bara i 5+6 och har för mig att det har dykt upp runt v.7 med de andra.

Jag förstår din oro, jag oroar mig också. Känns ju konstigt att inte känna något alls från magen, man börjar ju undra om det växer som det ska. Nu är ju jag inte så långt gången än..

"Min" BM sa sist att de flesta känner inga symtom innan V.7 så det är ju ett litet tag kvar. Men lite växtvärk borde man väl känna? :/

Hade du mycket symtom och växtvärk med dina barn?
  • Eleot

Hoppar in här jag med, fick plus på Stickan igår, väntar nu barn nr.4 har inga symtomer alls..

• Eleot
    PuLoha skrev 2017-07-23 17:54:53 följande:

Någon mer som inte har någon växtvärk?

Enda ja kan känna är svag mensvärk då O då..
  • PuLoha
    Zora skrev 2017-07-23 18:24:18 följande:

Min förra graviditet slutade också i ett MA men jag försöker tänka att risken för att det händer igen borde inte vara så hög?

Den här gången är det banne mig våran tur! <3
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?