• Cheerful

Oss med BIM 20-30 JULI

Min mens kom denna månaden också, så tänkte att en grupp för oss med bim den 20-30 juli.

Skriv gärna förvantad BIM, ÄL och vilket försök ni är på i första inlägget, och kanske en liten presentation? :)

Jag är 22år och försöker med nummer 1, blir 9e försöket för oss. P-tracker och NC spår äl den 7/7 och BIM 22/7.

Lycka till!

• Svar på tråden Oss med BIM 20-30 JULI
  • Sere
    Entusiastisk skrev 2017-07-22 09:29:23 följande:

Inväntade mensen som skulle kommer senast idag(har pendlat mellan 27-31 dagars cykel) men tänkte att jag lika gärna kunde ta ett graviditetstest då jag fick med det i ett paket jag köpte med ägglossningstest..

Vi fick bara till en enda gång kring äl denna månaden medan vi förra månaden hade sex var och varannan dag likaså månaden innan det. Jag testade tidigt 7-8 dagar och 9-10 dagar efter ber. äl. Dessa visade negativt och därmed inväntade jag bara mensen...

så fort jag testat idag och jag lagt stickan visade det starkt positivt :O:O:O

Jag började stortjuta och sprang in till min sambo och pussade på honom och berättade för honom att "vet du va? Du ska bli pappa"
    Vi är så lyckliga att vi knappt vågar tro det..

De första 2 månaderna blev jag väldigt deppig varje gång mensen kom men denna månaden bestämde jag mig för att det fick ta den tid den tog och att vår tur kom... men jag trodde aldrig i mina vildaste fantasier att det skulle gå såhär fort :O

Ni som kämpar och känner er förtvivlade, det kommer bli er tur, detta trodde jag aldrig och dessutom på ett försök när vi varit så "duktiga" varje månad med sex så ofta..

Stötta varandra<3 Ni kommer fixa det! Min sambo stöttade mig hela tiden och sa att fast att vi prickar exakt rätt så är det fortfarande 1 på 3 så det kommer snart bli vår tur...

Stor kram till er som inte plussar denna månaden, nästa månad är det er tur <3 Hoppas vi ses i någon gravidtråd<3

Stort grattis! Va häftigt att SU blev gravid fast ni bara hade sex en gång runt ÄL (om jag förstod rätt)! Hur länge hade ni försökt?
    Vilket fint peppande meddelande till oss andra, fint av dig att tänka på oss som kämpar vidare :):)
  • Mudcakemonster
    Celegans skrev 2017-07-21 15:30:20 följande:

Är det första barnet? :) Håller tummarna!

Jag har bestämt mig för att testa imorgon bitti. Är nervös och pirrig minst sagt!

Hur gick det? :) ja det är första barnet för vår del. Och första gången med ägglossningstest, så det känns spännande. Har dock bim först typ 30/7 så det blir en lång väntan.
  • Iris88
    LovisaTilda skrev 2017-07-21 22:27:17 följande:

Åh nej :( tråkigt att höra. Hopps att augusti blir er månad <3

Tack! Jag försöker tänka positivt. Åker på sol- och badsemester nästa vecka, skönt o ha mensen avklarad då. Det hoppas jag med!
  • Malinmana

Hej jag hoppar in :) Har BIM ungefär 26:e , hade fast gubbe på ältestet 11:e så räknar med att jag hade ÄL 12:e. ÄL+10 idag med andra ord. Ska testa på tisdag morgon!

• Iris88
    Entusiastisk skrev 2017-07-22 09:29:23 följande:

Inväntade mensen som skulle kommer senast idag(har pendlat mellan 27-31 dagars cykel) men tänkte att jag lika gärna kunde ta ett graviditetstest då jag fick med det i ett paket jag köpte med ägglossningstest..

Vi fick bara till en enda gång kring äl denna månaden medan vi förra månaden hade sex var och varannan dag likaså månaden innan det. Jag testade tidigt 7-8 dagar och 9-10 dagar efter ber. äl. Dessa visade negativt och därmed inväntade jag bara mensen...

så fort jag testat idag och jag lagt stickan visade det starkt positivt :O:O:O

Jag började stortjuta och sprang in till min sambo och pussade på honom och berättade för honom att "vet du va? Du ska bli pappa"

Vi är så lyckliga att vi knappt vågar tro det..

De första 2 månaderna blev jag väldigt deppig varje gång mensen kom men denna månaden bestämde jag mig för att det fick ta den tid den tog och att vår tur kom... men jag trodde aldrig i mina vildaste fantasier att det skulle gå såhär fort :O

Ni som kämpar och känner er förtvivlade, det kommer bli er tur, detta trodde jag aldrig och dessutom på ett försök när vi varit så "duktiga" varje månad med sex så ofta..

Stötta varandra<3 Ni kommer fixa det! Min sambo stöttade mig hela tiden och sa att fast att vi prickar exakt rätt så är det fortfarande 1 på 3 så det kommer snart bli vår tur...

Stor kram till er som inte plussar denna månaden, nästa månad är det er tur <3 Hoppas vi ses i någon gravidtråd<3

Vad fint av dig! Tack!
  • Cheerful

Experter! Hur sent kan man ha nidblödning?? Hade positivt ägglossningstest den 9+10 juli, och både p-tracker och NC har satt ägglossningen den 10 (efter enligt apparna temperaturstigning). (idag är äl+13 bim-2)

Har de senaste ca10 dagarna fram till igår haft som mensvärk och nu till kvällen såg jag att jag har fått spottings! Har aldrig haft det före mens förr, Och så snart som mensen kommer brukar jag få extrem mensvärk.. Men är det inte lite sent för nidblödning äl+13??

• Sere
    Cheerful skrev 2017-07-22 23:13:47 följande:

Experter! Hur sent kan man ha nidblödning?? Hade positivt ägglossningstest den 9+10 juli, och både p-tracker och NC har satt ägglossningen den 10 (efter enligt apparna temperaturstigning). (idag är äl+13 bim-2)

Har de senaste ca10 dagarna fram till igår haft som mensvärk och nu till kvällen såg jag att jag har fått spottings! Har aldrig haft det före mens förr, Och så snart som mensen kommer brukar jag få extrem mensvärk.. Men är det inte lite sent för nidblödning äl+13??

Jag undrar detsamma, har haft rosaaktig flytning 1 g idag och en gång igår... har BIM på tisd. Undrar vad det kan va.
  • Hmjn89

Grattis till alla som plussat!!

Hihi, jag som varit döcool denna månaden då vi inte heller kört "all in" denna ÄL och därmed verkligen inte räknar med ett plus utan siktar in oss på augusti har börjat småhoppas nu, BIM-4, utan några egentliga gravsymptom. Skönt att jag förra månaden när jag verkligen trodde jag var gravid skrev ner de "tecken" jag hade då så jag inte för för mig nåt denna gång: illamående, metallsmak, yrsel, minskad aptit, cravings...

• Cheerful
    Sere skrev 2017-07-22 23:17:24 följande:

Jag undrar detsamma, har haft rosaaktig flytning 1 g idag och en gång igår... har BIM på tisd. Undrar vad det kan va.

När hade du äl? :) hoppas självklart att det kan finnas chans till ett plus, men räknar med att det är kroppen som spelar mig ett spratt och att mensen bara ändrar mönster :/
Svar på tråden Oss med BIM 20-30 JULI