• Cheerful

Oss med BIM 20-30 JULI

Min mens kom denna månaden också, så tänkte att en grupp för oss med bim den 20-30 juli.

Skriv gärna förvantad BIM, ÄL och vilket försök ni är på i första inlägget, och kanske en liten presentation? :)

Jag är 22år och försöker med nummer 1, blir 9e försöket för oss. P-tracker och NC spår äl den 7/7 och BIM 22/7.

Lycka till!

• Svar på tråden Oss med BIM 20-30 JULI
  • Sere
    Cheerful skrev 2017-07-22 23:25:59 följande:
    När hade du äl? :) hoppas självklart att det kan finnas chans till ett plus, men räknar med att det är kroppen som spelar mig ett spratt och att mensen bara ändrar mönster :/
    ÄL 11/7... håller tummarna för dig:)
  • Entusiastisk
    Sere skrev 2017-07-22 11:05:26 följande:
    Stort grattis! Va häftigt att SU blev gravid fast ni bara hade sex en gång runt ÄL (om jag förstod rätt)! Hur länge hade ni försökt?
    Vilket fint peppande meddelande till oss andra, fint av dig att tänka på oss som kämpar vidare :):)
    Ja, endast en gång - fortfarande i chock :P Så vi vet ju iaf exakt när vi fick till det liksom :D Detta blev på 3e försöket varav dom 2 första månaden hade vi sex i princip varje dag runt ägglossning men nog tusan skulle det bli när man minst anar det ;D

Jag tycker själv det var jobbigt och även om 3 månader inte är länge att försöka så kunde jag ändå inte låta bli att vara rädd för att inte kunna bli mamma..

Stor kram <3
  • Cheerful
    Sere skrev 2017-07-22 23:49:21 följande:

ÄL 11/7... håller tummarna för dig:)

Detsamma! :)
  • Cheerful

Gjorde precis ett test, negativt :( men varken spottings eller mens så här långt! Mensen är beräknad imorgon, och har använt ett testa tidigt från babyplan, men man kan ju alltid hoppas.

• oONinniOo

Vaknade i morse och såg att jag börjar blöda. 4e kemiska graviditeten på raken nu.. Kommer ringa kvinnokliniken i veckan och prata med dem. Få se om vi kan få hjälp där eller om vi får gå privat istället.

Försöker med syskon sen januari -17
  • Celegans

Nu kom min mens, väldigt punktligt på dagen. Har känt mig övertygad om att jag var gravid då kroppen känts helt annorlunda med halsbränna och magont bland annat senaste veckan. Mina flytningar har dessutom varit helt genomskinliga eller vita, i vanliga fall brukar jag få ljusrosa 1-2 dagar innan mens. Känns så pissigt och grät en skvätt (patetiskt då det bara är första försöket). Känns väl dock bra att veta nu iaf. Hatar att vänta och leva i ovisshet.

• Ciconiidae
    oONinniOo skrev 2017-07-23 09:19:58 följande:

Vaknade i morse och såg att jag börjar blöda. 4e kemiska graviditeten på raken nu.. Kommer ringa kvinnokliniken i veckan och prata med dem. Få se om vi kan få hjälp där eller om vi får gå privat istället.

Vad tråkigt. Hoppas du får bra hjälp
  • Ciconiidae
    Celegans skrev 2017-07-23 11:22:32 följande:

Nu kom min mens, väldigt punktligt på dagen. Har känt mig övertygad om att jag var gravid då kroppen känts helt annorlunda med halsbränna och magont bland annat senaste veckan. Mina flytningar har dessutom varit helt genomskinliga eller vita, i vanliga fall brukar jag få ljusrosa 1-2 dagar innan mens. Känns så pissigt och grät en skvätt (patetiskt då det bara är första försöket). Känns väl dock bra att veta nu iaf. Hatar att vänta och leva i ovisshet.

Jag har hadt känslan att jag är gravid. Men äl+10 och testet är fortf negativt. Känns tungt trots att det är första försöket.
  • Sere

Nu kom det blod här, tidigt då BIM är på tisdag. Så.jävla.knäckt.

Sedan jag fick missfall i vecka tio i mars har barnlängtan bara blivit större och kampen mer desperat. varje månad när mensen kommer är en sorg. Känns som att jag snart kommer gå in i en depression om jag inte blir gravid. Men gissar att det är samma för många av er andra. Har totalt försökt i 11 månader.

• Milou3
    Sere skrev 2017-07-23 13:04:58 följande:

Nu kom det blod här, tidigt då BIM är på tisdag. Så.jävla.knäckt.

Sedan jag fick missfall i vecka tio i mars har barnlängtan bara blivit större och kampen mer desperat. varje månad när mensen kommer är en sorg. Känns som att jag snart kommer gå in i en depression om jag inte blir gravid. Men gissar att det är samma för många av er andra. Har totalt försökt i 11 månader.

Beklagar blodet :( vet hur pissigt det känns!

Har också försökt totalt i 11 månader snart. 2 mf +2 kemiska. Hoppas på bättre lycka nu i augusti!
Svar på tråden Oss med BIM 20-30 JULI