• längtarefternr2

Vi som vill plussa i Juli 2017

Hejsan, hur många här inne är det som planerar ett plus nu i juli? Jag har precis haft ägglossning och jag hoppas vi lyckades pricka in, har beräknad mens den 8 juli, några fler som planerar att plussa nu i juli och vill följas åt?

Har nu 10 dagar kvar till mens och brukar få ömma bröst minst en vecka före men ännu inte fått det så jag hoppas det tagit sig, känner mej mer uppblåst och lite typ träningsvärk/molvärk nere i magen. Men jag ska inte dra några förhastade slutsatser.

Vet bara att jag har tidigare haft lätt att bli gravid så länge man prickat ägglossningen då ^^

Vore roligt om någon vill följas åt :)

• Svar på tråden Vi som vill plussa i Juli 2017
  • sedärja

Hej hallå! Hakar på här :) hade ÄL i fredags och hoppas på plus om någon vecka eller så. Vi har försökt sporadiskt i ungefär ett halvår men förmodligen bara lyckats pricka ÄL ett par gånger. Vår förstfödda fyller två nu på söndag och det vore så fint och roligt med ett syskon nästa år :)

• längtarefternr2

Bim om 2 dagar, imorse började det komma en brännande känsla i livmodern, samt lite värk i typ ländryggen.

Ni som plussat redan, har ni haft dessa symptom innan ni plussade? :)

• Hanna01

Bim -8 idag och molvärlen i ljumskarna sitter fortfarande i sen ÄL +2, och har idag även gått över till ländryggen. Har också som mensvärk i magen idag plus lite uppstötningar (de andra barnen hade jag en djävulsk halsbränna med). Tröttheten de senaste dagarna har varit rejält påtaglig, kan sova middag två gånger om dagen.

Sa till sambon igår att antingen är jag verkligen gravid eller så håller jag på att bli sjuk! Känner mig febrig och fryser santidigt.

• Mawie
    Hanna01 skrev 2017-07-06 11:50:36 följande:

Bim -8 idag och molvärlen i ljumskarna sitter fortfarande i sen ÄL +2, och har idag även gått över till ländryggen. Har också som mensvärk i magen idag plus lite uppstötningar (de andra barnen hade jag en djävulsk halsbränna med). Tröttheten de senaste dagarna har varit rejält påtaglig, kan sova middag två gånger om dagen.

Sa till sambon igår att antingen är jag verkligen gravid eller så håller jag på att bli sjuk! Känner mig febrig och fryser santidigt.

Sist när jag var gravid( MF 29 mars) hade jsg sjukt ont i ljumskarna:)
  • Hanna01
    Mawie skrev 2017-07-06 14:07:12 följande:

Sist när jag var gravid( MF 29 mars) hade jsg sjukt ont i ljumskarna:)

Jag hoppas det är ett bra tecken :D Har aldrig haft såhär innan mensen förut iaf...

Hoppas ni får ett plus snart igen! ?
  • Den som väntar på något gott
    längtarefternr2 skrev 2017-07-06 09:25:31 följande:

Oj 1,5 år är ju ganska länge, jag hoppas verkligen ni får plussa snart. Får ni nån hjälp efter att ha försökt så länge?

Jag har bim om 2 dagar så det är nära nu :D

Vi skickade in ansökan till utredning i augusti förra året. I januari fick vi komma till sjukhuset där de undersökte äggledare, spermier och en drös med andra saker.

De hittade inga fel på varken mig eller min sambo, så vi blev satta i ivf kö.

De sa ett halvår + semester, så vi borde väl bli kallade i september gissar jag på.

Men man hoppas ju varje månad ändå

Åh jag håller tummarna att det blir + om 2 dagar

Berätta gärna sedan hur det går.

Man mår bra av positiva historier
  • Hha15
    elil87 skrev 2017-07-05 20:15:00 följande:

Då är vi i ungefär samma läge, har bim 16 juli. Vi missade dagen för äl men lyckades i alla fall pricka in de två dagarna innan äl så hoppas så klart ändå. Håller både tummar och tår! :)

Åh hoppas hoppas! Nu ska jag försöka hålla mig till bim med ett nytt test :)
  • Hha15
    Hanna01 skrev 2017-07-05 21:16:24 följande:

Spännande! Jag har bim den 14:e, och tiden känns så lång... Tycker jag har små tecken, men kan ju lika gärna vara inbillning! Har du några symptom?

Tror inte jag har några uttalade symtom, känner mig lite svullen och kissar ofta, men kan va inbillning... Vad har du för tecken? :)
  • Hormonkarusellen
    Hormonkarusellen skrev 2017-07-05 21:45:24 följande:

En till, första försök med äl - dvs har inte haft det innan, har pco-liknande äggband eller hur nu gyn beskrev det. Fick letrozol och i måndags konstaterades att äl skett - appen tror det var i torsdags och i lördags hade jag ont runt äggstockarna... så där någon gång lär det ju skett. Hade en tjock slemhinna, så hoppas det är positivt

Just nu känner jag mig sjukt svullen, men det beror nog mer på att jah klämt i mig mer än en halv påse chips, än att jag har några tidiga symptom hoppas hoppas, så länge som man väntat och längtat och ändå är det först nu som man liksom kan känna att försöken är "på riktigt", eftersom det äntligen kan leda till en graviditet

Håller tummarna för er andra! Är det någon annan här som äter letrozol eller får hjälp på annat sätt?

Får ni äl flytningar igen efter äl? Fick både igår och idag, 3-7 dagar efter att äl ska ha varit, verkar ju superkonstigt!
  • längtarefternr2
    Den som väntar på något gott skrev 2017-07-06 15:28:11 följande:

Vi skickade in ansökan till utredning i augusti förra året. I januari fick vi komma till sjukhuset där de undersökte äggledare, spermier och en drös med andra saker.

De hittade inga fel på varken mig eller min sambo, så vi blev satta i ivf kö.

De sa ett halvår + semester, så vi borde väl bli kallade i september gissar jag på.

Men man hoppas ju varje månad ändå

Åh jag håller tummarna att det blir + om 2 dagar

Berätta gärna sedan hur det går.

Man mår bra av positiva historier

Okej, men skönt åh veta att det inte är nå fel iaf, men jag håller tummarna för er att ni snart får plussa :)

Tack, absolut kommer ja berätta om ja fått plussa :)

Kramar och hoppas ni får plussa snart :D
Svar på tråden Vi som vill plussa i Juli 2017