• längtarefternr2

Vi som vill plussa i Juli 2017

Hejsan, hur många här inne är det som planerar ett plus nu i juli? Jag har precis haft ägglossning och jag hoppas vi lyckades pricka in, har beräknad mens den 8 juli, några fler som planerar att plussa nu i juli och vill följas åt?

Har nu 10 dagar kvar till mens och brukar få ömma bröst minst en vecka före men ännu inte fått det så jag hoppas det tagit sig, känner mej mer uppblåst och lite typ träningsvärk/molvärk nere i magen. Men jag ska inte dra några förhastade slutsatser.

Vet bara att jag har tidigare haft lätt att bli gravid så länge man prickat ägglossningen då ^^

Vore roligt om någon vill följas åt :)

• Svar på tråden Vi som vill plussa i Juli 2017
  • Hanna01
    Hha15 skrev 2017-07-07 13:49:58 följande:

Spännande! :) har du barn sen tidigare? Isf hur kände du då?

Jag tyckte jag kände ilningar "nertill" igår o detta sitter fortfarande i... Vet inte om det kan va ett tecken. Aldrig känt så förut.

Jag har en 5-åring och en 6,5-åring :) så vi tänkte oss en liten sladdis nu innan vi stänger igen babyfabriken!

Första barnet var väldigt planerat, kommer inte ihåg hur hag mådde innan bim då. Andra vet jag inte hur jag lyckades bli gravid med men så blev det iaf, haha! Men då visste jag bara att jag var gravid, inga symptom utan en stensäker känsla i kroppen bara.

Fick besked idag om att jag fått nytt jobb och börjar i augusti så livet leker just nu, skönt att ha något annat att fokusera på än att bara bli gravid.

Hoppas dina ilningar betyder ett plus, jag håller tummarna!! Har ni fler barn?
  • heymary

Fattar inte varför man ska vara så trög och otålig och försöka testa med tidigt test 10 dagar innan bim/5 dagar efter ÄL. Vet ju att det är omöjligt, och ändå blir man ledsen och tänker att det är kört. Jisses...

• längtarefternr2

Asså det där med att ha is i magen... det är så sjukt svårt ^^ haha. Iaf så köpte jag ett test, samtidigt som det ser negativt ut så tycker jag att det ser ut som ett ytterst svagt sträck ? Ögonen ser ett svagt sträck åh hjärnan ser negativt... hjälp?

Har nu iaf skickat efter graviditets test som ska komma på måndag eller tisdag, har inte mensen kommit då, så testar ja igen på onsdag morgon ^^ men jag tror att den kommer komma i helgen :(

Det är svårt att få med det där jätte svaga sträcket på bild eller så ser jag bara i syne för att jag vill se det ^^

Vad tror ni? Negativt va?

• Hha15
    Hanna01 skrev 2017-07-07 18:14:07 följande:

Jag har en 5-åring och en 6,5-åring :) så vi tänkte oss en liten sladdis nu innan vi stänger igen babyfabriken!

Första barnet var väldigt planerat, kommer inte ihåg hur hag mådde innan bim då. Andra vet jag inte hur jag lyckades bli gravid med men så blev det iaf, haha! Men då visste jag bara att jag var gravid, inga symptom utan en stensäker känsla i kroppen bara.

Fick besked idag om att jag fått nytt jobb och börjar i augusti så livet leker just nu, skönt att ha något annat att fokusera på än att bara bli gravid.

Hoppas dina ilningar betyder ett plus, jag håller tummarna!! Har ni fler barn?

Haha, låter härligt! :) ingen graviditet verkar ju vara den andra lik... Åh, då får man gratulera till nya jobbet! Vad jobbar du med? Vi har inga barn, men har varit gravid en gång tidigare. Det var helt oplanerat, jag hade väldigt oregelbunden mens och åt p-piller o så hände det. Gjorde abort i v 11. Detta är 6 år sedan o nu är vi mer redo än någonsin! :D
  • Hanna01
    Hha15 skrev 2017-07-07 23:45:39 följande:

Haha, låter härligt! :) ingen graviditet verkar ju vara den andra lik... Åh, då får man gratulera till nya jobbet! Vad jobbar du med? Vi har inga barn, men har varit gravid en gång tidigare. Det var helt oplanerat, jag hade väldigt oregelbunden mens och åt p-piller o så hände det. Gjorde abort i v 11. Detta är 6 år sedan o nu är vi mer redo än någonsin! :D

Nej dom två gravifiteterna var så otroligt olika :D från början till slut! Tack :D Just nu är jag e-handelansvarig på Ica Kvantum, men ska börja på Kappahl i augusti. Ska få vara med och bygga upp en helt ny butik. Det blir lite skillnad men ska bli så roligt att göra något nytt.

Vilken härliga känsla det är att känna sig så redo! Var sak har sin tid <3 Hoppas det går snabbt nu när ni bestämt er :)
  • Mawie

Fick min mens nu på morgonen, misstänkte det tempen gick ner till normaltemperatur i går och mensvärk i går kväll.

• längtarefternr2
    Mawie skrev 2017-07-08 09:27:43 följande:

Fick min mens nu på morgonen, misstänkte det tempen gick ner till normaltemperatur i går och mensvärk i går kväll.

Nej vad tråkigt, hoppas på nästa månad <3

Min har inte kommit än, åh har ju bim idag. I natt så kände jag en huggande/pulserande känsla i livmodern, aldrig känt så förut, idag lite molande värk som jag tror är för mensen.

Tog ett ägglossnings test för dom ska kunna göra utslag på om mensen är på gång eller en graviditet men det visade negativt bara, får se om några dagar, men sten säkerställa den kommer innan tisdag iaf :)
  • UtanSex

Hej! Helt ny på FL! Första dagen idag ???? vi planerar också skaffa barn, försökte nu i juni, men det gick nog inte hem. Tagit två graviditetstest, bägge negativa, BIM + 1 idag. Så vi satsar på juli nu ????????

• RoligaFastern

Hej!

Jag har bim idag 8/7-17

Har haft galet ont i brösten i över två veckor och känt mig konstig. Plussade svagt igår.

Idag nu på kvällen fick jag dock en brun flytning.

Hoppas att det inte är MF:(

• Hanna01

Helt seriöst, mina bröst har växt en storlek det senaste dygnet! Så tunga, fylliga och ömma... dom brukar kunna vara ömma vissa månader, så vi får väl se... låt dessa dagar gå fort nu!

Svar på tråden Vi som vill plussa i Juli 2017