• längtarefternr2

Vi som vill plussa i Juli 2017

Hejsan, hur många här inne är det som planerar ett plus nu i juli? Jag har precis haft ägglossning och jag hoppas vi lyckades pricka in, har beräknad mens den 8 juli, några fler som planerar att plussa nu i juli och vill följas åt?

Har nu 10 dagar kvar till mens och brukar få ömma bröst minst en vecka före men ännu inte fått det så jag hoppas det tagit sig, känner mej mer uppblåst och lite typ träningsvärk/molvärk nere i magen. Men jag ska inte dra några förhastade slutsatser.

Vet bara att jag har tidigare haft lätt att bli gravid så länge man prickat ägglossningen då ^^

Vore roligt om någon vill följas åt :)

• Svar på tråden Vi som vill plussa i Juli 2017
  • Lifl

Hej på er! Jag har BIM på söndag, 16/7 och är väl tveksam till ett plus då. Vi prickade in ägglossningen och hade sex dagen innan ÄL och på ÄL-dagen. Vet det eftersom jag använde stickor och så var det väldigt tydligt med flytningarna just då.

Tog ett test idag (extremt tidigt, jag vet) som givetvis var negativt. Har inte haft en nidblödning, men det hade jag inte med sonen heller. Sonen tog sig på första försöket, och jag inbillar mig att man inte har sån tur två gånger. Detta är andra aktiva försöket, men första med ÄL-stickor.

Känner att jag redan deppar ihop pga det negativa testet... nu ska jag inte testa förrän på söndag...på BIM

Peppa gärna en deppare.

• Annam85

Hej hoppar in här

Har bim inom kommande vecka. Troligast frdag så bim-4 idag.

Med de andra så har jag plussat på -3 och 4 innan och haft lätt för att bli gravid innan. Testade därför idag. Vanligt cb. Totalt super neg. Inte ens antydan till spöktest......

Jaja, några dagar kvar innan man får ge upp hoppet denna gång. ...

• elil87
    becca90 skrev 2017-07-10 12:10:03 följande:

Oh, känner du något??

Har varit väldigt trött och mått lite illa till och från. Hade även mensvärksliknande smärtor vid och efter ägglossning. Brukar ha det vid ägglossning men inte dagarna efter. Svårt att säga om det är symtom eller om det bara är inbillning för att man så gärna vill att det ska vara något. Har bim 16 juli så det är bara att vänta och se :) Känner du något?
  • becca90
    elil87 skrev 2017-07-10 13:22:56 följande:

Har varit väldigt trött och mått lite illa till och från. Hade även mensvärksliknande smärtor vid och efter ägglossning. Brukar ha det vid ägglossning men inte dagarna efter. Svårt att säga om det är symtom eller om det bara är inbillning för att man så gärna vill att det ska vara något. Har bim 16 juli så det är bara att vänta och se :) Känner du något?

Nja egentligen inte.. känner att det drar lite i magen där nere och det har jag inte kännt förut. Testade imorse haha. Testet blev så här..

• elil87
    becca90 skrev 2017-07-10 13:42:04 följande:

Nja egentligen inte.. känner att det drar lite i magen där nere och det har jag inte kännt förut. Testade imorse haha. Testet blev så här..

Jag vill ju inte ge dig falska förhoppningar eller så för det är ju tidigt att testa men är det inte ett svagt andra streck? Jag skulle nog testa igen om ett par dagar om jag var du :) Håller tummarna!
  • becca90
    elil87 skrev 2017-07-10 13:48:04 följande:

Jag vill ju inte ge dig falska förhoppningar eller så för det är ju tidigt att testa men är det inte ett svagt andra streck? Jag skulle nog testa igen om ett par dagar om jag var du :) Håller tummarna!

Jaa ja ser ju också men det känns för tidigt så får kolla senare :) tack!
  • elil87
    becca90 skrev 2017-07-10 13:50:47 följande:

Jaa ja ser ju också men det känns för tidigt så får kolla senare :) tack!

Oj förlåt! Råkade ogilla ditt inlägg och nu får jag inte bort det, haha! Var så klart inte meningen. Ville bara säga att du måste berätta hur det går sen :)
  • becca90
    elil87 skrev 2017-07-10 13:58:38 följande:

Oj förlåt! Råkade ogilla ditt inlägg och nu får jag inte bort det, haha! Var så klart inte meningen. Ville bara säga att du måste berätta hur det går sen :)

Haha ingen fara :) jaa såklart, du med!! :)
Svar på tråden Vi som vill plussa i Juli 2017