• Kakan53

BF april 2018

Då har man fått plusset på stickan och ska ta en till nästa vecka för säkerhetsskull.
    Nu börjar den långa vandringen mot en till bebis i familjen.
    Har en sin på 3 år sen tidigare.
    Jag minns väl förra graviditeten, länge efteråt (alltså flera år) var vår tanke att det inte kommer att blir fler. Dels av anledningen att jag kände att jag inte alls var gjord för att vara gravid men sen tyckte vi att förlossningen var en sjukt otäck upplevelse. Problemet är att min förra graviditet gick fantastiskt bra, inga problem att tala om likaså förlossningen. Så vi har vart oroliga att denna då ska bli värre, för den kan knappast inte bli bättre.
    Men nu får vi se..
    otroligt glada är vi att det lilla lilla klumpen i magen är där den är nu, men oron sitter i lite.

Har börjat få lite illamående, ont i brösten och stickningar/dragningarna livmodern. Så allt är väl som det ska antar jag.

Några fler som vill dela resan mot april och ett nytt tillskott?

• Svar på tråden BF april 2018
  • MrsGalotti
    Oline skrev 2017-07-26 15:16:19 följande:

Åh jag vill också vara med i Facebook gruppen, dock vill jag vänta med att gå med i några veckor då jag tyvärr haft flera missfall tidigare :/ hoppas att man fortfarande kan få gå med om några veckor! :) Och grattis till er alla från mig!! Själv har jag bf 2 april :)

Beklagar missfall och håller tummarna för den här gången. Hör av dig när du känner dig redo
  • Oline
    MrsGalotti skrev 2017-07-26 16:32:11 följande:

Beklagar missfall och håller tummarna för den här gången. Hör av dig när du känner dig redo

Tack :) <3
  • hemliganatta

hej vill jättegärna vara med i gruppen på facebook men jag kan verkligen inte bli medlem här försökt jättelänge finns det något annat sett jag kan komma med?

• hemliganatta

hej löste detta med inloggning nu, kul att det är så många som plussat är i vecka 4(3+4) och är så nervös första graviditeten!

• Stenbock7

Hej tjejer, grattis til era plus! Jag väntar och längtar tills nästa vecka då jag kan testa, men om det blir plus så är BF april :) Blev gravid i mars/april direkt efter pillerstopp men tyvärr slutade det med missfall tidigt i maj.. då tog det sig direkt så jag inbillar mig och hoppas att det ska lyckas nu! Fick till det varje dag innan och på ÄL :)

• Joseeefiine

Efter totalt 4 tester och lite symtom i form av ömma bröst så börjar vi förstå att det äntligen är sant. Efter ha försökt i ca 1.5 år.. håller tummar och tår att det ska gå vägen och vår dotter ska få ett syskon nästa år. V 5 (4+1).

Grattis till alla som fått plus och kämpa på alla ni som försöker!
  • Yamagata

Hej på er!

Igår kom mitt efterlängtade plus efter ca sju månaders verkstad. Hihi! Innan dess hade jag hormonspiral i två år. Jag har inga egna barn sedan tidigare, en bonus på 5 år.

Jag har varit extremt trött och har lättblödande tandkött senaste veckan. Idag har jag haft rätt ont i magen i mellan åt. Typ mensvärksliknande. Något man borde oroa sig över?

• Kadde90

Hej alla :)

Även jag plussade på hela 3 test i söndags och kan inte alls fatta att jag är gravid. Slutade med p pillrena i april och eftersom jag har pcos så sa jag och sambon att vi ser vad som händer. Jag trodde inte att jag skulle kunna bli gravid på naturlig väg men sedär :D är i vecka 4 (4+3). Vågar inte riktigt glädjas fullt ut ännu eftersom jag har blött lite i 10 dagar :/ pratade med barnmorskan och hon sa att det är svårt att säga om det är ett missfall eller inte. Är så lite blod så hon trodde inte att det var något missfall men man vet aldrig. Nu vill jag bara att det ska bli helg så jag kan ta ett nytt test och se om det fortfarande är plus :)

• Linluva3

Hallå där!

Jag hoppar in här! Jag fyller 24 och sambon är 27.

Jag plussade igår (weeeeiiii :D) , är enligt app i vecka 5 (4+1). Jag och min sambo har försökt i 4 månader vilkey gick fortare ön vad vi trodde! Min mamma och pappa försökte i 9 ÅR!

Jag har ätit minipiller i 7 år, tog mitt sista piller för 4 månader sedan . Enligt app, bf i början av april.

Måtte detta gå vägen nu!!

Svar på tråden BF april 2018