• Eliluc

hoppas på plus i augusti , följas åt ?

Hej ! Jag som så många andra vill ju ha det där plusset detta är vårat 3e barn och jag tog ut min P-stav i juli , närmare bestämt den 21 kände starkt av min äl , vilket jag ofta gör . Fler som haft stav och hur långt har det tagit innan ni blev gravida ? Hoppas fler vill följas åt

• Svar på tråden hoppas på plus i augusti , följas åt ?
  • skorpio
    Bellebella skrev 2017-08-05 13:27:25 följande:

Hej!

Jag och min sambo har försökt bli gravida nu sedan januari 2017, utan ett plus. Under några dagar har jag nu känt lite molvärk och mild halsbränna, tog ett test idag och har lite svårt att tolka det. Jag vill tro att jag skymtar ett plus men vad tror ni? Det är bim-5 och eftermiddagsurin... vågar inte hoppas!!!

Tycker Ocå jag ser ett svagt streck där
  • Eliluc
    Kontrollfreak skrev 2017-08-05 12:10:59 följande:

Eliluc ja man kan ju hoppas ?? Min barnmorska sa att man kan bli gravid direkt tom om man har haft sex fem dagar innan man tog ut spiralen.

När tänker du att du har bim? Jag har köpt billiga graviditetstest från testlagret så testar varje dag. Vet att det kanske är lite tidigt för att det ska synas men vill så gärna se ett litet svagt sträck. Hade även en liten rosaaktig flytning/blödning en förmiddag för någon vecka sen, hoppas att det var en nidblödning.

Gick in på din profil och så att du också har två barn sen innan. Jag har en pojke på 6,5 år och en flicka på 5 år. Hade väl tänkt att jag inte skulle ha fler barn men en efter en skilsmässa och att ha träffat mannen i mitt liv som inte har barn innan, ändrade jag uppfattning. Vill så gärna dela denna resa med honom. Finaste man kan göra ju. När vi nu har bestämt oss vill man ju bara att det ska hända nu!

Hade väldigt lätt att bli gravid de andra gångerna. Men då var det p-piller jag slutade med o då tog den en respektive två menstrationer. Men nu är jag ju äldre (34år) och dessutom annan partner så man vet ju inte. Dock "tillverkar" vi ju mycket oftare ön jag gjorde då, haha.

Inget sträck än men heller ingen mens. Samtidigt känns det som jag har endel symtom men som sagt kan det ju vara inbillning eller hormonerna som är förändras IOM uttaget. Gud vad jag är otålig! Sen är ju min sambo likadan och vill ju detta så otroligt mkt och är sjukt förväntansfull. Inte så lätt att inte tänka på det hela tiden även om man vet att det inte är bra att tänka förmycket.

Jag har bim den 15/8, hade förra den 18/7 så
    Mellan den 15-18 borde jag ha det , brukar vara en månad emellan innan , men när jag hade staven så blödde jag knappt. Innan jag tog u den blödde jag dock 2 gånger på 3 veckor och de höll på i en vecka . Så fick en veckan semester från mensen ???? när hade du bim ?
    Ja det har jag , vi skulle ha 2 först , men vi tänkte att en till kan vi ju skaffa ???? kul om det tar sig !
  • Eliluc
    Thisdream skrev 2017-08-05 13:07:40 följande:

Hej :) jaf hoppar in :) har bim om 4 dagar.. har kollat med äl tester :) har väldigt regelbunden cykel på 28 :) har ett utomkveds i bagaget där jag blev av med vä äggledare.. nu går de riktigt rikrigt trögt tycker jag :/ får bara äl på " fel sida" men denna månaden fick jag på höger men nu har jag fått en 38mm stor gulkroppscysta på högra äggstocken :(. Gyn sa att de är positivt , att de kan tyda på grav osv men att de fortfarande va för tidigt för att säga. Men jag vet inte, inga stora föehoppningar. Någon som haft detta ?:) i vilket fall. Testade idag men var negativt :P hoppet rinner ur en lite trots att man borde väntat. Plussade tidigt med sonen som nu är 3 år. :P. Detta är försök nr 4

Håller tummarna för att det är något, jobbigt med ena sidan :-/ hoppas de tar sig på den andra sidan !
  • Eliluc
    Bellebella skrev 2017-08-05 13:27:25 följande:

Hej!

Jag och min sambo har försökt bli gravida nu sedan januari 2017, utan ett plus. Under några dagar har jag nu känt lite molvärk och mild halsbränna, tog ett test idag och har lite svårt att tolka det. Jag vill tro att jag skymtar ett plus men vad tror ni? Det är bim-5 och eftermiddagsurin... vågar inte hoppas!!!

Tycker också det ser ut som ett sträck men som de andra säger , testa imorgon bitti med
  • Bellebella
    Eliluc skrev 2017-08-05 21:15:37 följande:

Tycker också det ser ut som ett sträck men som de andra säger , testa imorgon bitti med

Kunde inte hålla mig, testade digitalt CB som visade gravid!!!

• Eliluc
    Bellebella skrev 2017-08-05 22:01:39 följande:
    Men Åhhhh !! Grattis vad glad jag blir !!
  • Thisdream
    Eliluc skrev 2017-08-05 21:14:04 följande:

Håller tummarna för att det är något, jobbigt med ena sidan :-/ hoppas de tar sig på den andra sidan !

Tack ! Ja det är jobbigt.. och speciellt eftersom det är 6 månader sedan jag hade äl på den sidan sist :(.. men tack för pepp !!
  • Kontrollfreak

Stort grattis!!! Längtar till det är min tur. Fantiserar redan om något finurligt och roligt sätt att berätta det för min sambo, hihi. Några roliga förslag?

• Kontrollfreak
    Eliluc skrev 2017-08-05 21:12:05 följande:

Jag har bim den 15/8, hade förra den 18/7 så

Mellan den 15-18 borde jag ha det , brukar vara en månad emellan innan , men när jag hade staven så blödde jag knappt. Innan jag tog u den blödde jag dock 2 gånger på 3 veckor och de höll på i en vecka . Så fick en veckan semester från mensen ???? när hade du bim ?

Ja det har jag , vi skulle ha 2 först , men vi tänkte att en till kan vi ju skaffa ???? kul om det tar sig !

Jag har haft min spiral i två år drygt och har inte haft några blödningar alls under tiden så har ingen aning om ngt. Men har testat med älstickor men aldrig fått starkare än kontrollsträcket men nära. Nu är de dock helt vita så tror nog att jag hade äl fast testade lite fel. Kanske hade jag äl trots allt under sista veckan i juli. Det återstår att se. Önskar att jag inte var så otålig och besatt av att testa hela tiden haha. När tror du att det kan ge utslag om det tog sig?
  • skorpio
    Bellebella skrev 2017-08-05 22:01:39 följande:

Grattis
Svar på tråden hoppas på plus i augusti , följas åt ?