• Erna90

Bli gravid efter missfall

Jag och sambon lyckades en andra gång bli gravida på 2a försöket, men drabbades dessvärre av missfall i mitten av augusti runt vecka 9. Nu hoppas vi bli gravida igen så snart som möjligt då vi önskar syskon hyfsat tätt. Har en son född januari -16.

Fler som är i samma sits och vill dela tankar?

• Svar på tråden Bli gravid efter missfall
  • emizz
    Papperstrassel skrev 2017-09-14 20:01:49 följande:

Då hoppar jag på här också.

Har haft de klaraste graviditetssymptomen, sa redan dag tre efter ägglossning att jag är gravid, fullkommligt säker och plussade i söndags. 

Igår kväll efter att ha bokat tid hos fysioterapeut för foglossning som kom på en gång, precis som förra gången så började jag blöda. 

Och helvete vad jag blöder det gör extremt ont och idag på jobbet kom allt ut. Inte alls roligt. Redan nu ikväll börjar höfterna värka mindre och kroppen suckar liksom ut graviditeten.

Väldigt ledsamt men det är bara att hoppa på det igen. 

Andra missfallet på tre månader nu. <3 

Tråkigt att höra!

Har själv också mest troligen fått 2 missfall efter varandra och äntligen efter 8 veckor börjar graviditetstesterna bli svagare...är taggad att köra igång igen!
    Ehliaz-09 Alice-11
  • smulis85

Woho äntligen fick jag en fast gubbe på äl testet efter 7 dagar blinkande bim blir då den 2/10 :)

• Malmeri
    smulis85 skrev 2017-09-17 08:31:41 följande:

Woho äntligen fick jag en fast gubbe på äl testet efter 7 dagar blinkande bim blir då den 2/10 :)

Vad skönt...fantastiskt hur kroppen är!

Min sambo fick köra 20 mil igår kväll för lite mys hemma och tillbaka tidigt idag :)
  • smulis85
    Malmeri skrev 2017-09-17 09:10:26 följande:
    Vad skönt...fantastiskt hur kroppen är!

Min sambo fick köra 20 mil igår kväll för lite mys hemma och tillbaka tidigt idag :)
    Hehe bra där ska försöka få till det idag men får se hur de går då mannen var ute och festa igår. Men sexat igår o i förrgår så om vi sexar imorgon så borde vi prickat ganska bra ;)
  • Lilja020710

Nu har det gått en vecka efter glad gubbe på äl cb testet. Testade grav o äl test igår för att se om hormoner är borta efter ma/ skrapning. Ingen äl men ett väldigt svagt streck på gravtest så vet nu inte vad det betyder? Haft ont i högra äggstocken häromdagen o stickningar i bröstvårtorna men vet inte om det är mens på gång ... skulle jag testa på positivt om 1-2 veckor skulle jag då ta testat som gravid eller fortfarande hormoner? Känner mig så frustrerad jobbig sits... ska ringa o boka tid till gyn imorgon det så läkaren efter skrapet att jag skulle göra några veckor efter för att se att allt är ok efter.

• CinnamonGirl
    Lilja020710 skrev 2017-09-17 10:59:40 följande:
    Nu har det gått en vecka efter glad gubbe på äl cb testet. Testade grav o äl test igår för att se om hormoner är borta efter ma/ skrapning. Ingen äl men ett väldigt svagt streck på gravtest så vet nu inte vad det betyder? Haft ont i högra äggstocken häromdagen o stickningar i bröstvårtorna men vet inte om det är mens på gång ... skulle jag testa på positivt om 1-2 veckor skulle jag då ta testat som gravid eller fortfarande hormoner? Känner mig så frustrerad jobbig sits... ska ringa o boka tid till gyn imorgon det så läkaren efter skrapet att jag skulle göra några veckor efter för att se att allt är ok efter.
    Det är det som är så jobbigt nu, det verkar som det kan ta tid innan gravidhormonerna försvinner ut ur kroppen, och då visar ju både graviditets- och ägglossningstester fel.

Helst ska man väl köra på känslan och skita i ägglossningstester, men det är et bra hjälpmedel om man jobbar borta eller om man inte bor ihop.
    Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • bebismys

Hej! Jag är i samma sits :) beklagar ditt missfall.. fick ett sk missed abortion i augusti. Fick positivt äl-test onsdag och torsdag förra veckan, var ca 5veckor efter ma. Så om det stämmer har det gått drygt 1v sen äl nu och mensen borde komma nästa helg. Eller helst inte komma :)

• smulis85
    bebismys skrev 2017-09-17 14:08:57 följande:

Hej! Jag är i samma sits :) beklagar ditt missfall.. fick ett sk missed abortion i augusti. Fick positivt äl-test onsdag och torsdag förra veckan, var ca 5veckor efter ma. Så om det stämmer har det gått drygt 1v sen äl nu och mensen borde komma nästa helg. Eller helst inte komma :)

Beklagar ditt ma så tråkigt att behöva gå igenom :( håller tummarna för att mensen inte kommer nästa helg för din del ;)
  • Anonym (Positiva tankar)

Hej! Tråkigt med alla missfall :( Har försökt sedan december -16 så både jag och sambon blev överlyckliga när jag plussade(hade bim 9/9) och fick extrema smärtor och började blöda 14/9. Igår var den värsta dagen och idag har jag bara bruna flytningar. Beställt gravtest och ska ta så fort de kommer!

• emizz
    CinnamonGirl skrev 2017-09-16 09:15:23 följande:

Har varit lite nojig och testat varje lördag sedan jag plussade den 26/8. Fått resultatet 2-3 veckor varje gång, reagerade förra lördagen på att det inte stod 3+, men förstår nu att då var redan missfall på gång.

Finns det nån normal tid på hur länge det dröjer innan gravidhormonerna försvinner ur kroppen?

Jag är ledsnare nu än vad jag hade trott att jag skulle bli, men vill ändå försöka igen så fort som möjligt.

Vill inte göra dig deppig men jag fick mitt missfall i slutet av Juli och fick positivt förra veckan...har tagit lååååång tid för mig, dock finns det en chans att jag fått 2 missfall på raken med tanke på att jag 2 blödningar inom 5 veckor, hoppas att det går ut kroppen snart på dig
    Ehliaz-09 Alice-11
Svar på tråden Bli gravid efter missfall