• Erna90

Bli gravid efter missfall

Jag och sambon lyckades en andra gång bli gravida på 2a försöket, men drabbades dessvärre av missfall i mitten av augusti runt vecka 9. Nu hoppas vi bli gravida igen så snart som möjligt då vi önskar syskon hyfsat tätt. Har en son född januari -16.

Fler som är i samma sits och vill dela tankar?

• Svar på tråden Bli gravid efter missfall
  • Malmeri

Idag testade jag negativt på graviditetstest, trodde aldrig jag skulle bli glad vid ett negativt resultat!

• Erna90

Hur hanterar ni frågan om det inte är dags för er att skaffa barn? Eller skaffa syskon?

Vi har hittills bara avfärdat det med att vi väntar lite men det är ju så mkt ljug det bara går. Vi vill ju inget annat än få syskon! (Vår närmsta familj och vänner vet dock hur det ligger till). Ibland funderar vi på att ärligt säga att Jo, det var tanken men sen fick vi missfall.. Sen vill jag inte berätta på jobbet för då skulle jag känna pressen på att alla försväntar sig att det snart blir ny graviditet typ.. Där spenderar man ju ändå 5 dagar i veckan och träffat kollegorna dagligen. De jag kan tänka mig att berätta för är väl mer sånna man inte träffar dagligen på det sättet om ni förstår mig någorlunda

• smulis85
    Erna90 skrev 2017-09-06 14:27:15 följande:

Hur hanterar ni frågan om det inte är dags för er att skaffa barn? Eller skaffa syskon?

Vi har hittills bara avfärdat det med att vi väntar lite men det är ju så mkt ljug det bara går. Vi vill ju inget annat än få syskon! (Vår närmsta familj och vänner vet dock hur det ligger till). Ibland funderar vi på att ärligt säga att Jo, det var tanken men sen fick vi missfall.. Sen vill jag inte berätta på jobbet för då skulle jag känna pressen på att alla försväntar sig att det snart blir ny graviditet typ.. Där spenderar man ju ändå 5 dagar i veckan och träffat kollegorna dagligen. De jag kan tänka mig att berätta för är väl mer sånna man inte träffar dagligen på det sättet om ni förstår mig någorlunda

Fy hatar denna fråga! Får den jämt och ständigt både från min familj, mannens familj och alla andra runt omkring mig. Ingen frågar min man liksom???

Jag brukar in kommentera alls längre utan säger bara nej inga barn än och byter samtalsämne. Svider varje gång någon frågar.

Har bara pratat om det med min närmaste vän men vi ses inte så ofta och hon tar inte upp frågan om inte jag nämner det först för hon förstår hur jobbigt det är. Har inte berättat om mitt missfall för någon känner att jag bara kommer bryta ihop igen då. Känns som om jag tar de sedan när vi väl blivit gravida igen kan jag tänka mig, ligger lite för nära inpå just nu.
  • Erna90
    smulis85 skrev 2017-09-06 14:48:45 följande:

Fy hatar denna fråga! Får den jämt och ständigt både från min familj, mannens familj och alla andra runt omkring mig. Ingen frågar min man liksom???

Jag brukar in kommentera alls längre utan säger bara nej inga barn än och byter samtalsämne. Svider varje gång någon frågar.

Har bara pratat om det med min närmaste vän men vi ses inte så ofta och hon tar inte upp frågan om inte jag nämner det först för hon förstår hur jobbigt det är. Har inte berättat om mitt missfall för någon känner att jag bara kommer bryta ihop igen då. Känns som om jag tar de sedan när vi väl blivit gravida igen kan jag tänka mig, ligger lite för nära inpå just nu.

Ja den är sjukt jobbig för man blir frustrerad, ledsen och allt på samma gång!

Känner mig ändå mer ok med att prata om det nu, pratat lite med mina närmsta. Men just när vi fick dryg och alltså närmaste dagarna efter var sbjlt jobbiga. Skrev till vänner och familj och berättade för jag orkade inte ta det muntligt. Storgrät även om jag "bara" skrev om det...

Kan dock inse att jag själv med tidigare varit snabb med denna frågan till andra men nu tänker man steget längre och inser att det kan ligga så mkt anledningar bakom varför det inte har blivit bebis mer än att man har valt att vänta liksom.. Och hur vanligt missfall är tex..
  • Erna90

Tyvärr kom mensen för min del idag. Kanske naivt men hade ändå hoppats på att bli gravid igen utan mens... Kändes tungt ändå..

Hur går det för er andra? Har ni haft en mens efter missfallet eller väntar ni på att ev få plus direkt? <3

• Elliot1
    Erna90 skrev 2017-09-09 15:48:13 följande:

Tyvärr kom mensen för min del idag. Kanske naivt men hade ändå hoppats på att bli gravid igen utan mens... Kändes tungt ändå..

Hur går det för er andra? Har ni haft en mens efter missfallet eller väntar ni på att ev få plus direkt? <3

Åh vad tråkigt :( Försöka hålla modet uppe och ta nya tag. Klart man hoppas, det gör man ju vare sig man vill eller inte.

Vi har inte väntat en mens utan försökt på en gång (haft ägglossning i veckan) och ska försöka att inte bli alltför besviken om mensen kommer om två veckor.

Kram!
  • Anonym (Tove)

Hej alla! Blir gärna med här. Fick missfall 12/8. Var i vecka 9, men fostret hade slutat växa i vecka 5 ungefär???? Mitt första missfall, har tre barn sen tidigare..

Blödde i ca 10 dagar och sen hade jag som brunaktiga flytningar i några dagar till, så vågade inte ha sex mtp infektionsrisken.. Måste ha haft ÄL under den tiden för i förrgår kom mensen tillbaks.

Nu tänkte vi testa med ÄL-test nästa gång. Brukar känna av ägglossningen men vill vara på säkra sidan o maximera chanserna! Jag tycker det känns att det sliter på kroppen att vars gravid i två månader och sen ha missfall med allt det innebär, och sedan läkning på det. Blir man gravid igen nu kommer det ju kännas som att vara gravid i 12 månader typ????

Vad har ni använt för ÄL-test? Är clearblue digitala bra?

• Erna90
    Elliot1 skrev 2017-09-09 17:16:40 följande:

Åh vad tråkigt :( Försöka hålla modet uppe och ta nya tag. Klart man hoppas, det gör man ju vare sig man vill eller inte.

Vi har inte väntat en mens utan försökt på en gång (haft ägglossning i veckan) och ska försöka att inte bli alltför besviken om mensen kommer om två veckor.

Kram!

Håller tummarna för er

Det jobbiga känner jag är att jag vill så gärna ha täta syskon (började försöken så det skulle bli som minst 2år mellan) nu känns det som månaderna bara springer iväg... Avskyr när man inte kan påverka, inte min grej alls!
  • emizz
    Erna90 skrev 2017-09-09 15:48:13 följande:

Jag hadr hoppats på plus direkt också men mensen kom och nu väntar jag bara på att det ska ta slut så vi kan börja försöka igen...fast känns som evigheter :(
    Ehliaz-09 Alice-11
  • Erna90
    emizz skrev 2017-09-09 22:01:00 följande:

Jag hadr hoppats på plus direkt också men mensen kom och nu väntar jag bara på att det ska ta slut så vi kan börja försöka igen...fast känns som evigheter :(

Beklagar

Ja men det känns sjukt länge... Inte min grej alls att orka vänta och ha tålamod... Vilket jag vet att man måste ha. Kan hänga ihop med att min första graviditet gick så smidigt till allt från att bli gravid till bebis va ute.. Så nu tänkte man att det skulle va så igen men icke.
Svar på tråden Bli gravid efter missfall