smulis85 skrev 2017-09-06 14:48:45 följande:
Fy hatar denna fråga! Får den jämt och ständigt både från min familj, mannens familj och alla andra runt omkring mig. Ingen frågar min man liksom???
Jag brukar in kommentera alls längre utan säger bara nej inga barn än och byter samtalsämne. Svider varje gång någon frågar.
Har bara pratat om det med min närmaste vän men vi ses inte så ofta och hon tar inte upp frågan om inte jag nämner det först för hon förstår hur jobbigt det är. Har inte berättat om mitt missfall för någon känner att jag bara kommer bryta ihop igen då. Känns som om jag tar de sedan när vi väl blivit gravida igen kan jag tänka mig, ligger lite för nära inpå just nu.
Ja den är sjukt jobbig för man blir frustrerad, ledsen och allt på samma gång!
Känner mig ändå mer ok med att prata om det nu, pratat lite med mina närmsta. Men just när vi fick dryg och alltså närmaste dagarna efter var sbjlt jobbiga. Skrev till vänner och familj och berättade för jag orkade inte ta det muntligt. Storgrät även om jag "bara" skrev om det...
Kan dock inse att jag själv med tidigare varit snabb med denna frågan till andra men nu tänker man steget längre och inser att det kan ligga så mkt anledningar bakom varför det inte har blivit bebis mer än att man har valt att vänta liksom.. Och hur vanligt missfall är tex..