• Erna90

Bli gravid efter missfall

Jag och sambon lyckades en andra gång bli gravida på 2a försöket, men drabbades dessvärre av missfall i mitten av augusti runt vecka 9. Nu hoppas vi bli gravida igen så snart som möjligt då vi önskar syskon hyfsat tätt. Har en son född januari -16.

Fler som är i samma sits och vill dela tankar?

• Svar på tråden Bli gravid efter missfall
  • Carrolkpg

Hej!

Hoppar in i den här tråden. Jag har ett utomkveds och ett MA bakom mig. Jag blev gravid på första försöken, jag är 36 år så blev snopen att det gick så lätt. Dessvärre gick det ju inte vägen :(. För några veckor sedan fick jag MA, jag var då gravid i vecka 11. Började få lite bruna flytningar och hade ont i magen. Jag blev såklart orolig och jag och min sambo fick komma in akut till kvinnokliniken. Gjorde vul och fick reda på att graviditeten avstannat redan i vecka 5. Så där hade jag gått runt i flera veckor utan att kroppen visat att något var fel. Blev så besviken och ledsen. Fick tabletter så cellklumpen kunde komma ut och smärtstillande. Det som ändå var en lättnad var att allt kom ut fort och de smärtstillande tabletterna hjälpte bra mot smärtan. Blödde bara lite i några dagar efteråt. Kroppen tog hand om allt bra och mensen kom igång som den skulle efteråt. Nu håller vi på att försöka igen. Hoppas så att det vill ta sig på riktigt nästa gång. Jag beklagar era missfall, det är verkligen inte roligt att uppleva...

• smulis85
    Malmeri skrev 2017-09-13 22:49:40 följande:
    Så frustrerande ????

Jag fick cirkel i torsdags och blinkande gubbe ända sen i fredags! Väntar oxå på fast gubbe och hoppas att den kommer snart för oss ????????
    Hur går det för dig? Nån fast gubbe än? Här blinkar den fortfarande, i 6 dagar nu :( tycker dock när man trycker ut hylsan från testet att sträcket var starkare idag så kanske är på g..
    Känner fortfarande äggstockarna och idag fick jag även ömma bröst brukar inte få de förens efter äl så min kropp verkar vara helt i obalans =/
  • Malmeri
    smulis85 skrev 2017-09-15 08:24:51 följande:

Hur går det för dig? Nån fast gubbe än? Här blinkar den fortfarande, i 6 dagar nu :( tycker dock när man trycker ut hylsan från testet att sträcket var starkare idag så kanske är på g..

Känner fortfarande äggstockarna och idag fick jag även ömma bröst brukar inte få de förens efter äl så min kropp verkar vara helt i obalans =/

Idag blev det en fast gubbe :) hade bara en hylsa kvar... skönt att kroppen förmodligen är igång men frustrerande du mitt hjärta är borta i helgen! Fick till en snabbis idag innan han åkte, men det är inte lätt med en liten på 21 månader och känslan av att idag måste vi...

Var ju första gången med ägglossningstest för oss och jag upplever nog att det ökade stressen, tyvärr!

Din gubbe kommer nog snart ;) i dubbel bemärkelse <3
  • CinnamonGirl

Jag kunde inte låta bli att ta ett test idag. Jobbigtg att den fortfarande visar "gravid".

Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • CinnamonGirl
    CinnamonGirl skrev 2017-09-16 09:09:43 följande:
    Jag kunde inte låta bli att ta ett test idag. Jobbigtg att den fortfarande visar "gravid".
    Har varit lite nojig och testat varje lördag sedan jag plussade den 26/8. Fått resultatet 2-3 veckor varje gång, reagerade förra lördagen på att det inte stod 3+, men förstår nu att då var redan missfall på gång.

Finns det nån normal tid på hur länge det dröjer innan gravidhormonerna försvinner ur kroppen?

Jag är ledsnare nu än vad jag hade trott att jag skulle bli, men vill ändå försöka igen så fort som möjligt.

Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • nununu

Tack för ditt svar! Det är ju alltid skönt att höra liknande situationer. Man försöker hitta något normalt i detta.

Hoppad att det tar sig snabbt för er! Det känns skönt att ägglossningen kan komma igång så snabbt efter ett MF

Elliot1 skrev 2017-09-14 09:01:46 följande:

Hej!

Tråkigt att höra :( Känner att jag vill svara då våra situationer är väldigt lika. Jag fick missfall den 25/8 i v 6 och blödde typ 4-5 dagar sen lite bruna flytningar bara. Mitt graviditetstest var negativt 6 dagar efter missfallet. Några dagar innan missfallet hade alla mina gravidsymtom försvunnit så jag antar att hormonerna redan då var påväg ur kroppen.

Härligt att ni vill försöka igen direkt, det är ju det man vill. Väntan är ju olidlig, när man väl varit gravid vill man ju bara vara det igen!!!! Vi ville också försöka direkt och jag hade ägglossning ca 2 veckor efter missfallet (tror jag) precis om att missfallet skulle varit en försenad mens.

Lycka till!!!!

• smulis85
    Malmeri skrev 2017-09-15 20:53:13 följande:
    Idag blev det en fast gubbe :) hade bara en hylsa kvar... skönt att kroppen förmodligen är igång men frustrerande du mitt hjärta är borta i helgen! Fick till en snabbis idag innan han åkte, men det är inte lätt med en liten på 21 månader och känslan av att idag måste vi...

Var ju första gången med ägglossningstest för oss och jag upplever nog att det ökade stressen, tyvärr!

Härligt att du fick fast gubbe tillslut :) här blinkar den idag också men testar även billiga test och de visar positivt idag men kan ju stämma då jag brukar få fast gubbe typ bara 12 timmar innan äl :) så vi sexar på hehe . Har bara en sticka kvar så hoppas verkligen på fast gubbe imorgon bara för att säkerställa och kunna räkna ut bim :)
  • Cecilie

Ska ha mens om en vecka. Hade ägglossning i måndags... Är helt deprimerad och besatt av tanken på att bli gravid igen. Hade ändå börjat återhämta mig efter missfallet som skedde i v 9 i början av augusti. Haft kul på jobbet, kommit igång med styrketräningen igen. Tyckt att livet känns helt okej och inte känt någon stress. Men så berättade min bästis att hon är gravid. Vi skulle försöka tajma, och nu är hon beräknad en månad efter när jag skulle fått.... fy fan. Vi hade också försökt i 8 månader och för henne gick det på första försöket. Jag är så glad för hennes skull såklart men samtidigt är det som att beskedet om hennes graviditet typ förstördes mitt psyke... Känner mig SÅ missunnsam. Jag drömmer stressdrömmar varje natt om henne, att min man lämnar mig för henne för att hon kan bli gravid och inte jag, att jag aldrig kommer kunna bli gravid igen... sjuka tankar. Vill bara spola fram tiden en vecka och veta om jag är gravid eller inte.. jävla skit :( vet att det är osannolikt att jag skulle bli gravid på första försöket... samtidigt känner jag att min värld kommer rasa när mensen kommer...

• Cecilie

CinnamonGirl- det är så fruktansvärt jobbigt när testen fortfarande visar positivt. För mig tog det typ 3-4 veckor. Fick min mens efter 25 dagar och när den var slut var det helt negativt. Hade ägglossning innan dens mensen när testen fortfarande var svagt positiva dock.

• emizz
    Malmeri skrev 2017-09-15 20:53:13 följande:

Skönt att ägglossningen kommit igång igen...fast förstår frustrationen när killen inte är hemma..
    Ehliaz-09 Alice-11
Svar på tråden Bli gravid efter missfall