• Erna90

Bli gravid efter missfall

Jag och sambon lyckades en andra gång bli gravida på 2a försöket, men drabbades dessvärre av missfall i mitten av augusti runt vecka 9. Nu hoppas vi bli gravida igen så snart som möjligt då vi önskar syskon hyfsat tätt. Har en son född januari -16.

Fler som är i samma sits och vill dela tankar?

• Svar på tråden Bli gravid efter missfall
  • Elliot1
    Erna90 skrev 2017-09-09 20:30:22 följande:

Håller tummarna för er

Det jobbiga känner jag är att jag vill så gärna ha täta syskon (började försöken så det skulle bli som minst 2år mellan) nu känns det som månaderna bara springer iväg... Avskyr när man inte kan påverka, inte min grej alls!

Tack!

Förstår precis din känsla, att inte ha kontroll är det värsta.. Och den här jääääkla väntan hela tiden är så sjimt jobbigt :/
  • emizz
    Erna90 skrev 2017-09-09 23:05:30 följande:

Beklagar

Ja men det känns sjukt länge... Inte min grej alls att orka vänta och ha tålamod... Vilket jag vet att man måste ha. Kan hänga ihop med att min första graviditet gick så smidigt till allt från att bli gravid till bebis va ute.. Så nu tänkte man att det skulle va så igen men icke.

Du är inte ensam om att ha dåligt tålamod haha samma här eftersom mina två barn kom till på andra försöket och allt gick också smidigt men sen började jag ta p-spruta och nu 1 1/2 år senare lyckades vi ämtligen! (trodde knappt jag kunde bli gravid) tråkigt att det slutade så olyckligt...

Håller tummarna för oss att det går relativt fort nu att bli gravid.
    Ehliaz-09 Alice-11
  • Milou3
    Anonym (Tove) skrev 2017-09-09 19:34:47 följande:

Hej alla! Blir gärna med här. Fick missfall 12/8. Var i vecka 9, men fostret hade slutat växa i vecka 5 ungefär???? Mitt första missfall, har tre barn sen tidigare..

Blödde i ca 10 dagar och sen hade jag som brunaktiga flytningar i några dagar till, så vågade inte ha sex mtp infektionsrisken.. Måste ha haft ÄL under den tiden för i förrgår kom mensen tillbaks.

Nu tänkte vi testa med ÄL-test nästa gång. Brukar känna av ägglossningen men vill vara på säkra sidan o maximera chanserna! Jag tycker det känns att det sliter på kroppen att vars gravid i två månader och sen ha missfall med allt det innebär, och sedan läkning på det. Blir man gravid igen nu kommer det ju kännas som att vara gravid i 12 månader typ????

Vad har ni använt för ÄL-test? Är clearblue digitala bra?

CB digitala är jättebra tycker jag! Blivit gravid 2 ggr senaste året när jag haft sex dagen efter glad gubbe!
  • Erna90

Alltså google-sökningarna när man inte vill sluta hoppas...

"gravid trots mens.."

"gravid trots mens och mensvärk.."

Någon av er som varit gravid tidigare och haft blödningar i början och det ändå blivit en fullgången graviditet? Nyfiken trots att jag inte tror det blev något för oss direkt efter missfallet..

• Lilja020710

Fick ma som slutade med skrapning nu 6/9 o testade positivt äl cb test 11/9 kan det stämma eller är det gravidhormoner kvar? Kände kanske tydligt ägglossning därför vågade jag testa då jag gade stickor kvar hemma . Vad tror ni? Kan det va möjligt så tidigt efter? Tacksam för svar ;)

• smulis85
    Lilja020710 skrev 2017-09-12 10:36:31 följande:

Fick ma som slutade med skrapning nu 6/9 o testade positivt äl cb test 11/9 kan det stämma eller är det gravidhormoner kvar? Kände kanske tydligt ägglossning därför vågade jag testa då jag gade stickor kvar hemma . Vad tror ni? Kan det va möjligt så tidigt efter? Tacksam för svar ;)

Oj jag vet faktiskt inte om de kan gå så fort. Hat haft äl-värk sen mitt missfall dock skrapades inte jag, men ingen äl och ingen fast gubbe på cb testen än bara blinkande. Kan ju vara så att du hade gravidhormon kvar i kroppen som ger utslag på äl-testet? Men vad vet jag kanske kan gå så fort ;) håller tummarna!
  • Lilja020710
    smulis85 skrev 2017-09-12 18:56:14 följande:

Oj jag vet faktiskt inte om de kan gå så fort. Hat haft äl-värk sen mitt missfall dock skrapades inte jag, men ingen äl och ingen fast gubbe på cb testen än bara blinkande. Kan ju vara så att du hade gravidhormon kvar i kroppen som ger utslag på äl-testet? Men vad vet jag kanske kan gå så fort ;) håller tummarna!

Ja det låter ju konstigt men tiden får utvisa helt enkelt ...tack för svar;)
  • evve88

Och hääär kom mensen :/ är väl bara att ta nya tag nästa månad!

• smulis85
    evve88 skrev 2017-09-13 07:33:28 följande:

Och hääär kom mensen :/ är väl bara att ta nya tag nästa månad!

Nej va tråkigt! :( men håller tummarna att nästa månad är din månad igen! :)
  • smulis85

Blinkande gubbe i 4 dagar nu på cb-digital och äl-smärta typ varje dag dumma kropp att inte villa ägglossa!! Man vill ju bara bli gravid igen... Hoppas att den fasta gubben kommer någon gång så jag i alla fall får äl. =/

Svar på tråden Bli gravid efter missfall