• Erna90

Bli gravid efter missfall

Jag och sambon lyckades en andra gång bli gravida på 2a försöket, men drabbades dessvärre av missfall i mitten av augusti runt vecka 9. Nu hoppas vi bli gravida igen så snart som möjligt då vi önskar syskon hyfsat tätt. Har en son född januari -16.

Fler som är i samma sits och vill dela tankar?

• Svar på tråden Bli gravid efter missfall
  • CinnamonGirl
    Elliot1 skrev 2017-09-13 19:48:01 följande:
    Åh vad ledsen jag blir för er skull med ett missfall efter så lång tid av försök. Men som sagt, nu vet du att ni kan så det är bara vara stark och försöka igen!!! Stort lycka till!
    Lycka till du också!
    Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • CinnamonGirl

Jag la upp den här bilden på Facebook. Tjejer - det gör ont, men var starka och ge inte upp!

Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • Erna90

Välkommen till er nya!

Beklagar missfallen. Inget man önskar att någon ska behöva gå igenom! Från känslan av lycka och förväntan till förtvivlan är tuff. Man hinner fantisera mycket redan när det där plusset dyker upp på stickan!

Vi stöttar varandra och pratar av oss i resan mot nya plus. Hoppas verkligen alla ska få upple a graviditeter snart som blir fullgångna <3

• Malmeri
    smulis85 skrev 2017-09-13 11:55:15 följande:

Blinkande gubbe i 4 dagar nu på cb-digital och äl-smärta typ varje dag dumma kropp att inte villa ägglossa!! Man vill ju bara bli gravid igen... Hoppas att den fasta gubben kommer någon gång så jag i alla fall får äl. =/

Så frustrerande ????

Jag fick cirkel i torsdags och blinkande gubbe ända sen i fredags! Väntar oxå på fast gubbe och hoppas att den kommer snart för oss ????????
  • smulis85
    Malmeri skrev 2017-09-13 22:49:40 följande:
    Så frustrerande ????

Jag fick cirkel i torsdags och blinkande gubbe ända sen i fredags! Väntar oxå på fast gubbe och hoppas att den kommer snart för oss ????????
    Men gud så frustrerande det är! Kör sex varannan dag för att inte missa äl om jag aldrig får någon fast. Blinkande idag med. Brukar du använda dessa tester? Brukar du ha så många dagar med blinkande? Måste ju vara hormonerna som spökar efter mf? Har aldrig haft mer än 2 dagar med blinkande gubbe. Ja vi får hoppas att den fasta kommer snart så vi slipper fundera =/
  • nununu

Jag hoppar in här också. Beklagar verkligen för er alla!

Jag fick missfall i v 6 förra torsdagen. Blödde i två dagar sedan bara lite rött när jag torkade mig. Redan fyra dagar efter MF var gravtest helt negativt. Känns jättekonstigt?!

Vi kommer att försöka igen direkt, kan inte vänta!!!

• Elliot1
    nununu skrev 2017-09-14 08:20:14 följande:

Jag hoppar in här också. Beklagar verkligen för er alla!

Jag fick missfall i v 6 förra torsdagen. Blödde i två dagar sedan bara lite rött när jag torkade mig. Redan fyra dagar efter MF var gravtest helt negativt. Känns jättekonstigt?!

Vi kommer att försöka igen direkt, kan inte vänta!!!

Hej!

Tråkigt att höra :( Känner att jag vill svara då våra situationer är väldigt lika. Jag fick missfall den 25/8 i v 6 och blödde typ 4-5 dagar sen lite bruna flytningar bara. Mitt graviditetstest var negativt 6 dagar efter missfallet. Några dagar innan missfallet hade alla mina gravidsymtom försvunnit så jag antar att hormonerna redan då var påväg ur kroppen.

Härligt att ni vill försöka igen direkt, det är ju det man vill. Väntan är ju olidlig, när man väl varit gravid vill man ju bara vara det igen!!!! Vi ville också försöka direkt och jag hade ägglossning ca 2 veckor efter missfallet (tror jag) precis om att missfallet skulle varit en försenad mens.

Lycka till!!!!
  • maya77

Hoppar in i den här tråden. Beklagar till er som haft misfall. Har själv haft 3 missfall bakom mig. 2 stycken sena och ett för drygt 2 veckor sen i vecka 6. Hade till och med en infektion i slidan så jag har gått på antibiotika i 3 dagar. I tisdags var jag på vul och han såg att jag hade en äggblåsa på 13.5 läkaren konstaterade att jag kommer ägglossa om några dagar då. Så med min beräkning kommer det nog bli till helgen. Vad tror ni?

• emizz
    CinnamonGirl skrev 2017-09-13 20:03:40 följande:

Jag la upp den här bilden på Facebook. Tjejer - det gör ont, men var starka och ge inte upp!

Den va jättefin <3
    Ehliaz-09 Alice-11
Svar på tråden Bli gravid efter missfall