Bim oktober 2017
Då är det dags att skapa en tråd för oss som försöker bli gravida i oktober.
Jag har BIM 1/10
Då är det dags att skapa en tråd för oss som försöker bli gravida i oktober.
Jag har BIM 1/10
Ååå hatar verkligen det här med att vänta!! Redan börjat googla på symtom och alla inlägg som fins på alla webbplatser om tidiga symtom har jag redan läst. =/ Är bara på äl+1 liksom herregud vad min kropp inte är med mig. Redan molvärk, lite ömma bröst och svagt illamående. Vet att de troligtvis är progesteronet som spökar! Kan dock inte sluta hoppas då jag mådde illa redan på äl+2 förra gången ;) alltså bra med starka hormoner redan tidigt efter äl då den enda gången jag mått illa så tidigt vart jag gravid. Ni hör ju själva inte en uns av tålamod här vill bra bli gravid igen.
Hoppar in här :)
Får det till att vi är på försök 8 med första bebisen. Hade tidigt missfall i juni, skulle precis hoppa in i vecka 6.
BIM 5 oktober, ÄL nu vilken dag som helst (NC meddelar om "högst fertilitet" idag), sen börjar den eviga väntan.... :)
Jag får nästan aldrig fullt utslag på gravidkollens äl-test rekommenderar att testa runt lite olika test fungerar till olika personer :)
Hoppar över här från september tråden...
Mina spottings började idag, alltså ännu en månad av besvikelse, sorg och frustration. Nästa är försök 18.
Känner mig otroligt värdelös som kvinna när jag inte ens verkar kunna bli gravid med vårt första barn.
Äl 6/10
Bim 21/10
Hoppar över här från september tråden...
Mina spottings började idag, alltså ännu en månad av besvikelse, sorg och frustration. Nästa är försök 18.
Känner mig otroligt värdelös som kvinna när jag inte ens verkar kunna bli gravid med vårt första barn.
Äl 6/10
Bim 21/10
Hej allihopa. En fråga. Hur långt innan brukar ni känna av eran ägglossning om ni känner av den? Jag hade min mens den 14/9 så borde ha min ägglossning ca den 11/10 så om en vecka. När jag andvänt äl tester förr för länge sen så fick jag utslag på dag 12 och 14 så antar att något sådant har jag. Men jag är dig på dag 7 i min cykel små ont i magen,under livet och höfterna. Kanske lite lite mer flyttning men inte så. Är inte de lite tidigt inför äl? Och vilka dagar är man mest fertil? Vi brukar ju köra varannan till var 3 dag och fungerat för oss tidigare. Men blir bara lite undersam. Beror ju på hur man räknar med. Jag räknar på 28 dagar cykel för oftast de jag har. Men då räknar jag dag 1 som första dagen på mensen,så nästa mens första dag blir både dag 1 och 28 om ni förstår hur jag menar. Så har 27 dagar i mellan. Men enligt min app så säger den att min genomsnittliga cykel är 26 dagar. Så vet inte riktigt hur jag skall räkna eller tänka. För även om vi kör varannan dag eller var 3 så vill jag gärna köra dagen innan äl och äl dagenen när jag tror den är. Vill inte använda äl tester då jag känner mig mer stressad och ännu mer ?verkstad? än de ibland kan bli öndå. Så vill jag inte ha. För känns som de är och slänga pengar i sjön och stressa mig och få mig och må dåligt. Så jag känner. Hoppas ingen tar illa upp. Men hur hade ni tänkt i min sittuation?
Förlåt. Lite längre inlägg än jag tänkt.
Hej alla! Har bim någon gång 5-7 oktober. Fick en trevlig stigning på ältest idag så snart är det dags. Bim kan trist nog bli prick på min födelsedag och jag är ganska säker på att jag inte kommer bli gravid så det skulle kännas jobbigt. Men hoppas såklart! Blir sjätte försöket med ett utomkveds på tredje försöket.
Dagens ältest till höger, älskar att se när ältesten går mot positivt haha.