• Mor till Ella

Bim oktober 2017

Då är det dags att skapa en tråd för oss som försöker bli gravida i oktober.

Jag har BIM 1/10

• Svar på tråden Bim oktober 2017
  • Sheltielife
    Flansen skrev 2017-09-18 20:51:30 följande:

Kör du utan äl-test? :) jag ska nog göra det nästa månad. Blir inte klok på de här testerna . :/ men jag TROR att jag har ÄL idag eller imorn senast. Vi har haft sex i torsdags , lördags, söndags och idag. Ska även ha imorn och antingen onsdag eller torsdag också bara för att va säkra på att inte missa. :'D

Jag kör med ägglossnings test för att vara säker på att ägglossningen kommer på rätt dag! (Tar rosenrot o vill inte råka ta efter ägglossning om jag skulle råka få tidigare än vad jag beräknat)

Ja men de e lite som vi då med dagarna där för sex! :D men precis man kan inte sexa för mycket så lika bra att dra på några extra dagar xD !!

Tänkte svara på ditt senare inlägg här med! När jag blev gravid förra gången fick jag ont vid samlaget en av dagarna och misstänker att jag hade ägglossning då! Och ja gravid blev jag ju så håller tummarna för att de går för dig nu :D
  • Flansen
    LifeOfBullshit skrev 2017-09-18 10:44:31 följande:

Hejhej! Hoppar in här då min mens behagade att komma 11 dagar sent efter utebliven ägglossning.

Beräknad ÄL 4/10 och BIM 16/10. Vi kör utan ÄL-stickor denna månad, vi ska bara köra på och hoppas att det tar sig ändå. Förhoppningsvis är min man hemma under min ägglossning, han ska iväg på kurs. Detta blir vårt 8:e försök till första barnet...

Men vad segt, både med utebliven äl och försenad mens dessutom:/ hade du inga streck alls på äl-testen eller fick du bara aldrig helt positivt utslag?

Ska nog också skippa testen nästa månad.

Håller tummarna för att det tar sig denna för er :)
  • LifeOfBullshit
    Flansen skrev 2017-09-18 21:12:04 följande:

Men vad segt, både med utebliven äl och försenad mens dessutom:/ hade du inga streck alls på äl-testen eller fick du bara aldrig helt positivt utslag?

Ska nog också skippa testen nästa månad.

Håller tummarna för att det tar sig denna för er :)

Ja, eller hur! Fick aldrig utslag under den period då min ÄL skulle kommit. Började testa en vecka innan beräknad ÄL ^^ Fick dessutom inga ÄL-symptom så är säker på att det aldrig blev någon ägglossning. Men denna gången så hoppas jag min kropp behagar släppa ifrån sig ett!

Ja, jag undrar om det inte är mer hälsosamt, jag kan ju bara tala för mig själv men jag mår inte bra av att stressa upp mig på detta vis ^^

Tack! Jag håller tummarna för er också! :) Oktober är en fantastisk månad! ;)
    BIM 16:e Oktober 2017
  • Flansen
    LifeOfBullshit skrev 2017-09-19 00:13:02 följande:
    Ja, eller hur! Fick aldrig utslag under den period då min ÄL skulle kommit. Började testa en vecka innan beräknad ÄL ^^ Fick dessutom inga ÄL-symptom så är säker på att det aldrig blev någon ägglossning. Men denna gången så hoppas jag min kropp behagar släppa ifrån sig ett!

Ja, jag undrar om det inte är mer hälsosamt, jag kan ju bara tala för mig själv men jag mår inte bra av att stressa upp mig på detta vis ^^

Tack! Jag håller tummarna för er också! :) Oktober är en fantastisk månad! ;)
    Okej.. Jag har inte fått fullt utslag men har däremot haft jättemycket ÄL-symptom de här dagarna. Så jag är väldigt osäker på om jag har någon ÄL eller inte den här månaden. Men jaa hoppas det för både dig och mig. :) 
  • smulis85
    Flansen skrev 2017-09-19 08:31:27 följande:
    Okej.. Jag har inte fått fullt utslag men har däremot haft jättemycket ÄL-symptom de här dagarna. Så jag är väldigt osäker på om jag har någon ÄL eller inte den här månaden. Men jaa hoppas det för både dig och mig. :) 
    Man kan ha äl utan fult utslag på äl-test så om du har äl symtom tycker jag det inte borde vara kört. Äl-test är inte helt pålitliga man kan även ha fult utslag på äl-testen utan att få äl. :)
  • Flansen
    smulis85 skrev 2017-09-19 09:15:30 följande:

Man kan ha äl utan fult utslag på äl-test så om du har äl symtom tycker jag det inte borde vara kört. Äl-test är inte helt pålitliga man kan även ha fult utslag på äl-testen utan att få äl. :)

Tack för lite pepp, det behövs :) pratade med en kompis igår och hon sa också att hon aldrig fick helt fullt utslag på sina test. Hennes bebis är 6 mån nu så uppenbarligen hade hon ju äl ändå haha :)
  • smulis85

Ååå hatar verkligen det här med att vänta!! Redan börjat googla på symtom och alla inlägg som fins på alla webbplatser om tidiga symtom har jag redan läst. =/ Är bara på äl+1 liksom herregud vad min kropp inte är med mig. Redan molvärk, lite ömma bröst och svagt illamående. Vet att de troligtvis är progesteronet som spökar! Kan dock inte sluta hoppas då jag mådde illa redan på äl+2 förra gången ;) alltså bra med starka hormoner redan tidigt efter äl då den enda gången jag mått illa så tidigt vart jag gravid. Ni hör ju själva inte en uns av tålamod här vill bra bli gravid igen.

• Horisonten

Hej allihopa :) Nu är äntligen mensen över och våran resa till ett syskon kan verkligen börja på riktigt :) Men det känns både nervöst och läskigt och jag är väldigt rädd. Rädd för att de inte kommer gå utan ta långt tid och rädd för hur jag kommer och må. Men självklart känns det roligt,förväntansfull och spännande :) 

Men nur är den där jobbiga väntan som börjar igen :( Först var det att mensen skulle komma efter uttag av spiralen, nu är de väntan på äl och sen är de väntan på bim. Suck det som är det värsta utav allting. 

• Eleonoratösen
    Jag har inte hittat min gamla fertilitetsmonitor, men precis beställt en basaltermometer och lite ÄL-tester så ska jag nog lyckas hitta ÄL. Hade ÄL-tester från Gravidkollen men de verkade inte vara någon höjdare så testar med clearblues digitala denna månad och ser hur det går med tempandet. 

Maken hemma verkar fått lite kalla fötter så det är lite omtumlande. Kanske beror det på att jag antingen har värsta PMS:en eller omställning från ha tagit ut spiralen. Känner mig så lättretlig.
  • Svea87
    Flansen skrev 2017-09-18 18:49:23 följande:

Jaa jag med:/ i verkligheten så är det inte riktigt lika starkt.. :/ vilket märke testar du med? Det verkar va väldigt olika på olika märken hur tidigt streck syns.

Jag har dem från gravkolleneller vad den heter.. fortfarande helt blankt på mina.. jag har fått ont under sex när jag har äl. Känner mig typ svullen i det området också fram till mens. Hoppas inte kroppen hoppar över äl : (
Svar på tråden Bim oktober 2017