Bim oktober 2017
Då är det dags att skapa en tråd för oss som försöker bli gravida i oktober.
Jag har BIM 1/10
Då är det dags att skapa en tråd för oss som försöker bli gravida i oktober.
Jag har BIM 1/10
Hoppar in här, mensen kom igår - min cykel har varit lite märklig det senaste så jag vet inte riktigt när jag har BIM, runt 14/10 (+/- 4 dagar typ, får väl se när ÄL blir och gå på det :P). Det här blir fjärde försöket till första barnet. I morgon ska jag dessutom ringa kvinnokliniken och se om de kan titta på mig och se om något är fel eftersom min mens beter sig så underligt. Senaste två cyklerna har jag haft 10 dagar mellan ÄL och mens, varav jag har haft ont i typ 5-6 dagar innan och sen mycket rikligare mens och mer mensvärk än jag brukar ha. Superfrustrerande eftersom det båda gångerna fått mig att hoppas på att det ska ha tagit sig...
Hej på er! Min förra cykel var långdragen och jävlig, mensen kom till sist i torsdags på dag 39. Hoppas på mer normallång denna gång, den brukar hålla sig runt 27-30 dagar.
Bim runt 16 oktober, +/- någon dag eller två. Fjärde försöket till första barnet.
Hejhej! Hoppar in här då min mens behagade att komma 11 dagar sent efter utebliven ägglossning.
Beräknad ÄL 4/10 och BIM 16/10. Vi kör utan ÄL-stickor denna månad, vi ska bara köra på och hoppas att det tar sig ändå. Förhoppningsvis är min man hemma under min ägglossning, han ska iväg på kurs. Detta blir vårt 8:e försök till första barnet...
Jag har en fråga om äl stickor... för 2 månader sen tog jag ett test dagen efter att det stod att jag hade äl och det blev ett starkt plus. Så äl har jag ju och jag har en jämn cykel med mens på exakta dagar.. men nu när jag har tagit äl tester 3 dagar i rad är det helt blankt.. ska enligt appen ha äl på onsdag.. borde det inte visa nånting?
Vad ska man säga om de här testerna då?! :( nu är dom svagare igen. Har regelbunden cykel på dagen. Har jag ens haft nån ägglossning? Kan jag ha missat stegringen? Har bara tagit 1 test om dagen.
Jag blir så förvirrad av dessa tester faktiskt.. som sagt jag undrar också hur dem funkar. Men den ena ser ju lika stark ut som kontroll strecket väl?
Idag kom första ägglossnings smärta (som jag får dagarna innan ägglossning) i kombination med denna cykels första ägglossnings sekret! Är väldigt taggad inför denna månaden då jag känner mig väl förberedd och gubben ska vara hemma alla dagar plus barnfritt vid beräknad ägglossnings dag (23e) så vi kan mysa på i lugn o ro! Låt bara tiden gå lite fortare nu! Haha.
Hur har ni de denna månaden? Förplanerat vilka dagar eller ta de som de kommer? :) Hur många dagar innan ägglossnings dagen tänker ni börja? Själv ska vi sexa 20, 22, [23] och 24!
Idag kom första ägglossnings smärta (som jag får dagarna innan ägglossning) i kombination med denna cykels första ägglossnings sekret! Är väldigt taggad inför denna månaden då jag känner mig väl förberedd och gubben ska vara hemma alla dagar plus barnfritt vid beräknad ägglossnings dag (23e) så vi kan mysa på i lugn o ro! Låt bara tiden gå lite fortare nu! Haha.
Hur har ni de denna månaden? Förplanerat vilka dagar eller ta de som de kommer? :) Hur många dagar innan ägglossnings dagen tänker ni börja? Själv ska vi sexa 20, 22, [23] och 24!
Nån som brukar få ont under sex vid ägglossning? Idag fick jag jätteont långt inne vid tappen när vi hade sex. Har aldrig haft så förut och har hört att vissa kan känna obehag under sex vid ägglossning. Hoppas det är det :)