Bim oktober 2017
Då är det dags att skapa en tråd för oss som försöker bli gravida i oktober.
Jag har BIM 1/10
Då är det dags att skapa en tråd för oss som försöker bli gravida i oktober.
Jag har BIM 1/10
Åh vad härligt och roligt!! STORT GRATTIS!!! :D
Får så mycket hopp om att jag bara testat mig för tidigt!! Lycka till med allt nu :)
Jag behöver hjälp!
Jag vill så gärna plussa nu i oktober. Jag hade ÄL 30/9, hade sex dagen innan och dagen efter och även dagen efter det. Tyvärr inte på själva ägglossningsdagen. BIM är 14/10 och jag brukar vara väldigt exakt och regelbunden. På sin höjd kan jag vara 3 dagar sen/tidig men det är väldigt ovanligt.
Nu i onsdags (alltså en vecka och 4 dagar innan BIM) fick jag rosa flytningar med yoghurt-konsistens. Dessa flytningar har varat tills nu.. vissa dagar mer rosa och vissa dagar mer brunt.
Vad är detta för något? Jag vågar inte tro på nidblödning men det är ändå så ovanligt för min kropp. Kan det vara mitt barnönskande-huvud som spelar mig spratt? Jag blir tokig. Är det någon som varit med om liknande?
BIM dagen, hade gett upp hoppet utan symptom. Hade ett hugg med liten blödning i fredags men ingen mens! Idag testade jag med testlagret med tanken "snart kommer mensen" men icke! Ett svagt plus syntes och jag i full lycka tog mitt clearblue! Första försöket någonsin sttt skaffa barn. Det tog sig. Är i chock!
Hej! Hur går det för alla? Själv hade jag ÄL 28 sept ( Bim 14´de okt tror jag) Den första veckan kände jag ingenting i kroppen - var lite ledsen över det för man vill ju liksom känna åtmistånde något....men nu har jag en molande värk i magen.. jag har ju aldrig försökt bli gravid förut och detta är mitt första försök. Jag är 37 år och vet att det kan vara jättesvårt.Jag har lite frågor till er mer erfarna.1 Varför fick jag inga utslag på ÄLstickor...testade från en vecka efter mens till stickorna tog slut ( 14 dagar) men ingenting. Detta trots att jag kände ägglossningen ske! Kan man ha ägglossning ( värk sekret osv) utan att det släpps ägg? Att kroppen liksom inte fattat att den här månaden finns inget ägg att släppa men allt annat i livmodern rullar på? Att man släpper ett plaseboägg typ ( låter flummigt men hoppas ni förstår vad jag menar)2 Varför har vi som är äldre svårare att bli gravida? Om man nu släpper ägg varje månad...handlar det om att ägget har svårare att fästa? 3 Varför har vi lättare att få missfall? Kan man förhindra det på något vis? Ska man undvika hårt arbete/lyfta /stressa/ kaffe....?4 Varför har vi som aldrig fått barn tidigare ÄNNU svårare att få barn ( jag menar det är ju svårt nog när man inte är så ung längre...) Jag har hur mycket frågor som helst - hoppas ingen tycker jag är knäpp men jag funderar så mycketallt gott och lycka till med PLUSSEN <3
Hej tjejer!
Jag är ny här och är du inne på andra försöket till syskon åt mina två 4 och 6 år gamla. Jag börjar med äl-tester imorgon efter att min kropp varit ur balans. I juni hade jag mens i två veckor och sedan ingenting i juli och nu sist hade jag en cykel på 19 mot mina vanliga 28 dagar. Därav börjar jag testa redan imorgon för att ha koll på när ägglossningen verkligen inträffar. Jag har delade erfarenheter av babyverkstan sedan tidigare då jag med min älsta blev gravid direkt efter jag slutade med p-piller och andra tog 16 försök. Nu är vi äntligen redo för syskon och hoppas på att lyckas fort då en sommarbebis hade varit så fantastiskt!
Lycka till allihopa och grattis till er som redan pussat ????
Jag har mått illa ert tag,fått stickningar och ömma bröst. Ryggvärk och myclet mycket acne. Varit en del trött och svårt och sova senaste 2-3 dagarna också. Har bara haft ömma bröst när jag var gravid med sonen. Igår kändes de lite mindre men ändå där. Sjukt ont i fredags. Illamående hade jag tidigt med dottern med sonen kom de i v 6. Sen hade jag hypermis gravidum med båda så. Jag hoppas verkligen!! Hade igår lite lätt lätt molnande värk men typ precis så jag kände av det. Test imorgon och hoppas verkligen!! <3 Så kroppens singnaler och min känsla som säger gravid är väl de symptom jag har :)
BIM dagen, hade gett upp hoppet utan symptom. Hade ett hugg med liten blödning i fredags men ingen mens! Idag testade jag med testlagret med tanken "snart kommer mensen" men icke! Ett svagt plus syntes och jag i full lycka tog mitt clearblue! Första försöket någonsin sttt skaffa barn. Det tog sig. Är i chock!
Det var typ exakt samma symptom jag hade! Hoppas hoppas alla tecken stämmer och att du får ett plus! <3
Alltså! Hade bim i fredags, tog ett PE i onsdags som var blankt, såg en skugga efter tiden typ.
I fredags kom bruna flytningar, tänkte att åhh, himla regelbunden cykel jag har då.
Sen hände det inget mer! Tog test nu för 10 min sen och ett fint plus!!! :D