• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • Kia82
    Freya18 skrev 2018-05-06 11:48:40 följande:

Jag funderar på hur det är när vattnet sipprar ut? Vaknade imorse av att det hade runnit till och på lakanet hade det blivit en liten blöt fläck på typ 10 cm. Lukt- och färgfritt. Är det vanligare att flytningar blir vattnigare senare i graviditeten??

Det är jättevanligt med vattniga flytningar, har samma själv dagligen så det är trosskydd som gäller.

Fostervatten luktar speciellt typ lite salt eller snarare hav.
  • Kia82

Upptäckte en liten bit av slemmisen på toaletten nyss så det händer grejer här. Dock så har jag inga förhoppningar om att lillen kommer innan bf för slemmisen har kommit ut i små bitar under flera veckor med tidigare barn också och med dom har jag gått över.

• Freya18
    Kia82 skrev 2018-05-06 15:12:14 följande:

Det är jättevanligt med vattniga flytningar, har samma själv dagligen så det är trosskydd som gäller.

Fostervatten luktar speciellt typ lite salt eller snarare hav.

Okej, bra och veta att det luktar annorlunda. :) Jag får också börja använda trosskydd nu.
  • Lojsj92
    Kia82 skrev 2018-05-06 15:39:21 följande:

Upptäckte en liten bit av slemmisen på toaletten nyss så det händer grejer här. Dock så har jag inga förhoppningar om att lillen kommer innan bf för slemmisen har kommit ut i små bitar under flera veckor med tidigare barn också och med dom har jag gått över.

Spännande med att en liten bit försvunnit!! :) Hur vet man att det är slemproppen som kommer? Är det som man tänker sig verkligen slemklump istället för flytning? Som förstföderska är det många frågetecken :)
  • Kia82
    Lojsj92 skrev 2018-05-06 23:04:57 följande:

Spännande med att en liten bit försvunnit!! :) Hur vet man att det är slemproppen som kommer? Är det som man tänker sig verkligen slemklump istället för flytning? Som förstföderska är det många frågetecken :)

Slemproppen har ju en tendens att återbildas igen om den lossar för tidigt så bara för att man upptäcker något så betyder det ju inte att förlossningen är runt hörnet så att säga.

Jag kan ju bara tala för mig själv men så som det har varit för mig så är det som en slemmig eller lätt geleaktig klump, en seg geleaktig flytning kanske är bättre att säga, svårt att förklara. Färgerna har varierat något de fyra gångerna (fem med denna) som jag varit gravid. Färgerna har varit allt från gul-vit till vit-rosa till rost-orange. Vad gäller huvuvida man vet om det är just den som lossat eller ej så får man väl helg enkelt gå på uteslutningsmetoden, det är ju inte något som man är med om till vardags direkt.
  • wibblywobbly

Kul att läsa allas uppdateringar!

Här är det tungt.. Sover väldigt dåligt, lillan buffar och stökar runt som vanligt men har också haft rätt jobbiga förvärkar. Häromnatten ringde jag t.o.m förlossningen för att bli lite lugnad då jag var orolig att det hade satt igång - men det lugnade ner sig..

Jobbar fortfarande 50% men tror det blir sista veckan nu, är alldeles för trött. Hur har ni andra gjort med ledighet? Jobbar ni?

• Kia82
    wibblywobbly skrev 2018-05-07 08:20:32 följande:

Kul att läsa allas uppdateringar!

Här är det tungt.. Sover väldigt dåligt, lillan buffar och stökar runt som vanligt men har också haft rätt jobbiga förvärkar. Häromnatten ringde jag t.o.m förlossningen för att bli lite lugnad då jag var orolig att det hade satt igång - men det lugnade ner sig..

Jobbar fortfarande 50% men tror det blir sista veckan nu, är alldeles för trött. Hur har ni andra gjort med ledighet? Jobbar ni?

De sista veckorna är tunga.

Jag vaknar några gånger varje natt av att jag måste kissa och bebisen väcker mig i ottan varje dag samt vaknar alltid precis när jag ska gå och lägga mig på kvällen. Jag sover mycket mindre än vanligtvis men är ok med det, det är ju kroppens sätt att förbereda sig på amningsmaraton om några veckor. Hade mycket förvärkar men under gårdagen var det inte en enda som gjorde ont som dom gjort dessförinnan. Är glad över att kunna gå hemma och ta det lugnt (läs; ta hand om mina andra barn) men så lugnt är det kanske inte trots allt. Har dessutom två sjuklingar hemma nu (vattkoppor och öroninflammation) så det är väldigt gnälligt och ett evigt uppassande. Längtar tills alla är friska och vi är redo att ta emot lillebror.
  • MaTik

Mitt sf-mått har knappt ökat på senaste tiden, så nu skickar bm mig på tul i eftermiddag. Är lite orolig för att det ska vara något fel, även om jag känner bebisens rörelser och hjärtljuden lät fina. Någon som varit på tul och kan lugna mig?

• Kia82

Det kom mer slempropp på toaletten nyss.

• Kia82
    MaTik skrev 2018-05-07 15:36:16 följande:

Mitt sf-mått har knappt ökat på senaste tiden, så nu skickar bm mig på tul i eftermiddag. Är lite orolig för att det ska vara något fel, även om jag känner bebisens rörelser och hjärtljuden lät fina. Någon som varit på tul och kan lugna mig?

Hoppas att allt går bra, har aldrig själv varit på tul men du behöver inte jaga upp dig, du har ju sjukvårdens ögon på dig nu och den Svenska förlossningsvården är bland den bästa i världen.