• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • Sjuttiosjuan
    MaTik skrev 2018-05-07 15:36:16 följande:

Mitt sf-mått har knappt ökat på senaste tiden, så nu skickar bm mig på tul i eftermiddag. Är lite orolig för att det ska vara något fel, även om jag känner bebisens rörelser och hjärtljuden lät fina. Någon som varit på tul och kan lugna mig?

Tror inte du behöver oroa dig om allt annat ser bra ut. Det där med sf mått verkar kunna vara rätt så missvisande åt båda hållen. Bra att du får kolla upp det! Lycka till:)
  • MaTik
    Kia82 skrev 2018-05-07 16:01:14 följande:
    Hoppas att allt går bra, har aldrig själv varit på tul men du behöver inte jaga upp dig, du har ju sjukvårdens ögon på dig nu och den Svenska förlossningsvården är bland den bästa i världen.
    Sjuttiosjuan skrev 2018-05-07 16:05:20 följande:
    Tror inte du behöver oroa dig om allt annat ser bra ut. Det där med sf mått verkar kunna vara rätt så missvisande åt båda hållen. Bra att du får kolla upp det! Lycka till:)
    Tack! Ska försöka att inte oroa mig för mycket och skönt att jag fick en tid samma dag så att jag slipper gå och dra på det.

• Lindalängtar

Mitt sf-mått har knappt ökat på senaste tiden, så nu skickar bm mig på tul i eftermiddag. Är lite orolig för att det ska vara något fel, även om jag känner bebisens rörelser och hjärtljuden lät fina. Någon som varit på tul och kan lugna mig?

Jag skickades på TUL för två veckor sen för ett för stort SF-mått, inte samma som du såklart men det var mest bara som en rutinkontroll! Fick veta att min plutt är tjock och hårig vilket känns lite humoristiskt o att allt är jättebra. Alla växer olika o i olika perioder som bebisen kommer göra sen också :)
  • Bubbel85

Hur gick det MaTik?
  • evve88

Jag gjorde TUL förra graviditeten för ath dom misstänkte att han var för liten, visade sig att han skulle va 21% större än normalt :p fick göra ett TUL till närmare förlossningen, fortfarande 21% större. Dom sa att han redan då i v 36-37 vägde över 4 kg. Sen när han kom i v 40 vägde han 3700 så helt normalt. Så litar inte riktigt på de där TUL ultraljuden :) men de säher dom ju själva att de är svårt att beräkna :) Hoppas de gick bra igår!
  • MaTik

Tack för alla svar! Det gick jättebra, flödet och fostervattenmängden var helt normala. Bebisen ligger runt 10% under genomsnittet, men det är ju inom normalspannet så det fanns ingen anledning till oro enligt bm. Hon tittade väldigt länge på magen, så jag hann bli rejält orolig, men det var bara svårt att få en bra vinkel tydligen. Jätteskönt!

• Kia82

Har varit hos bm idag, skrev en sammanfattning och lite om hur jag vill ha det under förlossningen och så. Fick min journal utskriven då vi vill föda i ett annat län så nu är allting i ordning för att han ska kunna födas när helst han vill. För övrigt så hade magen sjunkit precis som jag själv känt tidigare och han låg perfekt i linje med förlossningskanalen och ganska långt ner men var inte helt fixerad vilket inget av mina två sista varit förrän förlossningen dragit igång. Allting känns bra och han är välkommen när helst han vill.

• Elvipe
    evve88 skrev 2018-05-08 08:34:52 följande:

Jag gjorde TUL förra graviditeten för ath dom misstänkte att han var för liten, visade sig att han skulle va 21% större än normalt :p fick göra ett TUL till närmare förlossningen, fortfarande 21% större. Dom sa att han redan då i v 36-37 vägde över 4 kg. Sen när han kom i v 40 vägde han 3700 så helt normalt. Så litar inte riktigt på de där TUL ultraljuden :) men de säher dom ju själva att de är svårt att beräkna :) Hoppas de gick bra igår!

Min bm säger att TUL är värdelösa då de ofta är otroligt opålitliga. Inte ovanligt att de räknar ett helt kg fel. Fast samtidigt kan man få fundera över varför de fortf. görs i så fall.

Vad har era bebisar för fosterljud?

Mina fosterljud låg idag på 115-140, hon kollade väldigt länge mot vad hon brukar och tröck på magen så jag blev lite orolig. 115 känns ju väldigt lågt.
  • Kia82
    Elvipe skrev 2018-05-08 20:25:45 följande:

Min bm säger att TUL är värdelösa då de ofta är otroligt opålitliga. Inte ovanligt att de räknar ett helt kg fel. Fast samtidigt kan man få fundera över varför de fortf. görs i så fall.

Mina fosterljud låg idag på 115-140, hon kollade väldigt länge mot vad hon brukar och tröck på magen så jag blev lite orolig. 115 känns ju väldigt lågt.

Min lilles hjärtljud har vid de senaste tillfällena legat på 138 i snitt. 115 låter lågt.
  • evve88
    Elvipe skrev 2018-05-08 20:25:45 följande:

Eller Hur undrar man!

Min dotter i magen hade 145 sist, men hon var vaken och pigg så därför de va såpass högt! Vad sa bm om de?